עמוד הבית » מה צייץ הנשיא המדינה ריבלין ?

מה צייץ הנשיא המדינה ריבלין ?

הנשיא ריבלין צילום קובי גדעון לעמ
שיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום (שלישי כ"ג בחשוון, 10 בנובמבר) במרכז לרפואה יועצת של כללית באשקלון. את המפגש אירחו יו"ר כללית, יוחנן לוקר, ומנכ"ל כללית פרופ' אהוד דודסון ונכחו בו ראשי קופות החולים בישראל.

הנשיא התנסה בביצוע בדיקת קורונה מהירה במכשיר סופיה אשר אושר לאחרונה על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקאי ה-FDA ומשרד הבריאות  המאפשר קבלת תוצאה תוך 15 דקות המוצב במתחם הבדיקות המהירות של כללית באשקלון. בהמשך קיבל הנשיא סקירה על התמודדות כללית בטיפול במגפת הקורונה וההיערכות לחורף.

"קופות החולים והרופאים בקהילה נמצאים בחזית המאבק בנגיף״ אמר הנשיא לראשי קופות החולים והוסיף: "זו שעה היסטורית ולקופות החולים ולרופאים בקהילה יש תפקיד מרכזי. נדרשתם לייצר פתרונות, ללמוד תוך כדי תנועה. פתרונות ברמת הבדיקות, ברמת נהלי הטיפול בחולים בבידוד, ברמת הקשר עם הציבור ולצד האתגרים הרפואיים, המשבר הזה זימן לכם גם אתגר הסברתי שאין להקל בו ראש.״

הנשיא הדגיש: ״לא נוכל לנצח את המשבר הזה רק באמצעות פתרונות רפואיים. אנחנו נדרשים גם לעצב את ההתנהגות שלנו. לעזור לציבור להבין איך הוא יכול לשמור על עצמו. מה כל אחד מאתנו יכול לעשות כדי להימנע מהדבקה. עלינו להמשיך ולהסביר לציבור בישראל, בכל המגזרים, בכל הארץ, על חשיבות עטיית המסכות, השמירה על ריחוק חברתי, ההתייצבות לבדיקות, וצמצום ההתקהלויות."

בסיום הביקור, העלה נשיא המדינה ריבלין, ציוץ לרשתות החברתיות בצרוף תמונה שלו נבדק באמצעות סופיה וכתב בין היתר: "ביצעתי בדיקת קורונה מהירה במכשיר סופיה, המאפשרת תשובה תוך 15 דקות. צאו גם אתם להיבדק. רק כך נעצור את שרשרת ההדבקה".