עמוד הבית » מטולה פנינת הצפון

מטולה פנינת הצפון

צילום צאלה וייס
יש פנינים בשלל צבעים שנוצרות בתוך צדפה ומעטרות את צווארה של אישה ויש פנינה אחת מרהיבה ביופייה, ששוכנת על גבעה בגובה 530 מטר ומשקיפה על רמת הגולן, הר דב, הרי הגליל, רכסי החרמון, עמק החולה, עמק עיון והרי לבנון.

הפנינה ושאר אוצרותיה מעטרים את צווארה של מדינת ישראל אי שם בצפון על גבול לבנון ומהווים חלק גדול מצביונה גם אם ניכרים בה קמטי העבר, שמוסיפים לחזותה ואשר מסגירים את גילה.

היא בת 125 שנה ולה היסטוריה שלמה של הצלחות לצד מפלות, אהבות לצד פרידות, שמחה לצד עצבות, כשהיא נותרה לאורך השנים עם הרגליים על הקרקע חזקה, עוצמתית ואופטימית.מטולה שמה.

 

צילום צאלה וייס

המושבה אשר הוקמה בשנת 1896 על ידי הברון רוטשילד, הייתה לבית בעבור 57 משפחות שעברו מזכרון יעקב וראשון לציון כדי להתיישב במקום הכי גבוה ולשאוף בכל יום את האוויר הצלול לצד הנוף ההררי עוצר הנשימה.

היום, מטולה היא בית בעבור כ-  2,000 תושבים שמתפרנסים ממטעי פרי כשהכוכבת הגדולה היא פינק ליידי ובנוסף, מבתי הבראה, מבתי אירוח, מבתי קפה וממסעדות, שהמבנה שלהם שודרג אך נותר בעינו כפי שהיה לאורך שנות קיומה.

רחוב הראשונים הוא הרחוב בו מתקיים כל השפע, הצחוק ושמחת החיים. הרחוב מתחיל מבית הספר "בית ראשונים" ומסתיים בקו הגבול עם לבנון והוא הרחוב הראשון של מטולה, שבו בנו את בתיהם ראשוני מתיישבי המושבה.

התושבים ובעלי העסקים מסבירי פנים וניכר, שהמקום בו הם בחרו לחיות ולנהל את חייהם הן האישיים והן העסקיים, מסב להם אושר ושלווה פנימית.

צילום צאלה וייס

דוד אזולאי הוא המנצח על התזמורת המופלאה שנקראת מטולה. איש משכמו ומעלה תמיר, חייכן ואהוב על התושבים שהם לו משפחה אחת גדולה, גם שבמקור הוא מקרית שמונה וב-20 שנה האחרונות הוא גר במטולה, הוא אוהב אותה ואת אנשיה בכל ליבו וזה ניכר.

משרדו המרשים נמצא בבית המועצה שהיה בית פיקא ובית פקידי הברון, ששוחזר והפך לבית מועצת מטולה עם שלל תמונות על הקירות ותמונותיהם של ראשי המועצה, מהיום בו היא הוקמה ונכון ליום זה.

דוד אזולאי ראש מועצה צילום צאלה וייס

סיור ברחבי המושבה לצד דוד ראש המועצה, הוא מקור השראה לכל מי שחי בתשוקה מלאה למקום בו הוא גר ועושה הכול למען הצלחת העסקים והכרה של המקום עם הידע העשיר שלו על כל פינה בה, כמו היה חי בה מהיום בו היא הוקמה.

ביקור באתרי מורשת ובאוצרות הטבע המקיפים את מטולה על כל רוחבה ואורכה, מותירים את המבקרים בה פעורי פה, סקרנים ועם טעם של עוד.

הסיפורים הבלתי נגמרים ומעוררי ההשראה מאחורי כל בית מורשת וכל אוצר טבע, מסופרים על ידי תושבי המקום שנושמים מדי יום את מטולה ומשקיעים את מרצם בלהעניק מהידע שלהם לכל החפץ בכך, קטנים כגדולים.

אירוח כיד המלך הוא התיאור הנכון לבילוי זוגי רומנטי או משפחתי, במקום המציע כל מה שניתן לבקש החל מבתי אירוח מזמינים הן ביופיים והן בארוחות הטעימות והערבות לחך וכלה, באטרקציות, פניני טבע עשירים בירוק, פעילויות לילדים בכל גיל ובתי קפה לאורך רחוב הראשונים.

צילום צאלה וייס

נסיעה ארוכה טומנת בחובה רגעים מופלאים של ביחד כל הדרך לעבר מטרה אחת, כשנופים קסומים מלווים את הדרך ולעיתים גם חלומות טובים בזמן שהעיניים נעצמות למנוחה קלה.

צילום רוני ערן

פנינה בצפון יש רק אחת.

מטולה שמה.

בעבר קראו לה מתולה שבתחילה נקרא אומתאללה על ידי הדרוזים, אך מאחר והמילה "מת" נמצאה בשמה, הוחלט לשנות את שמה למטולה.

מטולה היא מקור החיים של האדם, החי והצומח והיא כאן להעניק לכל אחד ואחת, רגע אחד של שלווה.

כתבה: צאלה וייס

תגובה

הוספת תגובה

  • מעניין מאוד! בצבא שרתתי במטולה, וזו היתה חצי שנה קסומה עבורי