עמוד הבית » מיניות בריאה היא איכות חיים – אז למה אנחנו לא משקיעים בה מספיק?

מיניות בריאה היא איכות חיים – אז למה אנחנו לא משקיעים בה מספיק?

צילום:pexels
ה'שגרה', שחיקת החיים, הגלגל שחוזר על עצמו - הינה אויב התשוקה שהופכת את החיים הזוגיים למשעממים. כשהקשר הזוגי הופך מובן מאליו והכל פתוח וכנה, אז פשוט אין מקום להפתעות והכל נהיה משעמם. אין זמן להתעסק אחד בשני אלא רק להתעסק בבעיות הצצות יום יום. השגרה הינה דבר חיובי ונצרך. היא מסדרת לנו את החיים ושומרת עלינו בתוך מסגרת מוסרית וברורה של תפקידנו בחיים. אך עם כל זאת, אם לא שוברים את השגרה אזי מאבדים את התשוקה.

הדבר שהכי קל לשבור על ידו את השגרה וליצור על ידו את ההתחדשות והעניין הינם יחסי המין. אמנם גם בעניין יחסי המין ישנו פרדוקס. חלק גדול מהסקסולוגים טוענים ובצדק, שהמשחק המקדים של יחסי המין אינו בחצי שעה שכבר נמצאים במיטה ומתכוננים לרגע המיוחל, אלא הוא מתחיל הרבה קודם בהתנהלות שהייתה בין בני הזוג ביום או בימים שקדמו למגע המיני. יש אפילו שמקצינים יותר וטוענים שהמשחק המקדים מתחיל מייד אחרי האורגזמה האחרונה. וזאת משום שאם קרה משהו רע בין בני הזוג בתקופה שקודם היחסים, יהיה להם קשה להיפתח אחד כלפי השני אם משום משחקי אגו, משחקי שליטה, צורך לנקום או הרגשת החפצה.

מאידך הדבר עובד גם הפוך, יחסי מין תקינים הם אלה שמשליכים על מצב הרוח בשגרה היומיומית שאחרי קיום היחסים. בדרך כלל, כשיחסי המין הם תקינים ומלאים תשוקה אז מצב הרוח הוא מרומם. הרגשת השמחה והסיפוק שאחרי, הולכים איתנו לכל מקום. הריגוש שהיה בזמן היחסים ממלא אותנו ונותן לנו להרגיש שמחה גדולה מאד בזוגיות.

צילום: pexels

אז מה העיקר ? לדעתי יש להשקיע ביחסים מבלי להתייחס למה שקדם להם. פשוט תשכחו ממה שהיה, תסלחו ובואו ליהנות אחד מהשני. זאת תרופה מאד יעילה לקשר שלכם אשר תעצים אותו בעוצמות אדירות ותשמור על התשוקה. אמנם אצל הנשים, בדרך כלל לעבור לסדר היום בתחום המיני, זאת משימה יותר מורכבת.

יחסי מין המבוססים על אהבה אך אין בהם תשוקה הם יחסי מין לא מהנים כלל. מאידך, יחסי מין שיש בהם רק תשוקה בלי אהבה, הם יחסי מין מוצלחים מאד בדרך כלל, שיש בהם הרבה ריגוש ועונג. אך מאידך, יש בהם משהו שהוא זול ופרוץ מדי. המין השלם והמענג ביותר הוא השילוב של הגוף והנפש שביחסים זוגיים המשלב אהבה ותשוקה גם יחד.

ביחסי מין צריך לתת דרור לתשוקה וצריך להשתמש בהם על מנת להכות ולשבור את השגרה שרוצה לדכא אותנו. זרזו את עצמכם להשקיע ביחסי המין שלכם. שתפו את בן הזוג בפנטזיות שלכם. שנו תנוחות, לבשו תחפושות או כל דבר שהצד השני מגיב ומתעורר אליו, עשו משחקי תפקידים, מה שבא לכם. זה קל, זה זמין וזה מועיל. חשוב מאד שתהיו משוחררים במיטה. שתתנו דרור לרצונותיכם ושתרגישו מספיק ראויים לכך שמותר לכם ליהנות ולהגיע לשיאים חדשים. כמו כן, יחסי מין חפוזים לקראת הבוקר, תוך ידיעה שכל רגע הילדים יכולים להתעורר ולהרוס הכל, גם כן מוסיפים לריגוש ולהרפתקנות. כתבתי על זה בעבר.

היופי שבמיניות הוא שההתחדשות סביבו היא אין סופית. החל ממיניות שמחוץ לחדר המיטות המתבטאת במגע ובהמשך, תנוחות, אווירה, לבוש, אביזרים, ז'אנרים שונים ומה לא. החכמה היא תמיד לפעול בהדרגתיות, לא לחפש לעשות ישר הכל ותמיד להשאיר משהו לאחר כך. בתור התחלה, כדאי למקסם את יחסי המין הרגילים, גוף לגוף מבלי לערב דברים נוספים, כשרוצים ליצור ריגוש נוסף על הקיים, אפשר להתחיל להוסיף דברים בהדרגה.

צילום: pexels

לצערי זוגות רבים מפספסים את הנקודה הזאת של להשתמש במין כדי לחזק את הקשר. ולפעמים שאנחנו נתקלים גם בהיפך הגמור – שהאחד עושה לשני טובה או משתמש במין בתור נשק הענשה כלפי הצד השני. כשיש בעיה סביב יחסי המין אסור לקבל זאת כעובדה מוגמרת. בין אם מדובר בחוסר חשק, או בבעיות תפקודיות שונות, אל תתביישו לפנות לטיפול מתאים או לקחת תכשירים נכונים. מדובר בזוגיות שלכם, שהמיניות היא הגחלת שמבעירה אותה.

בדרך כלל בעיות ביחסי מין, בפרט אלו הקשורות לצד המנטלי של הענשה או חוסר חשק, יושבות על בעיות עמוקות יותר שקשורות ביחסים הזוגיים עצמם. יתכן שמדובר בירידה במשיכה הנובעת מחוסר תחזוקה נכונה של פרמטרי משיכה שדעכו. אבל צריכים לדבר על זה ולפתוח את זה.

גם לילדינו היקרים יש חלק בתופעה הזאת של השגרה השוחקת. אותם ילדים הבאים לעולם בגלל התשוקה, הם אלה שבדרך כלל הורסים אותה בסופו של דבר. ילדים יכולים להוות הגורם הראשון למשבר זוגי אצל זוגות שחיו כזוג יונים בטרם באו הילדים לעולם. הילדים הם בדרך כלל גורם מעכב לחופש ולקלות שהייתה לקיום יחסי מין זמינים, בעיקר כשהם תינוקות יונקים הישנים בחדרם של ההורים, וכשהם מגלים כמה זה כיף לישון במיטה של ההורים, עם ההורים.

צילום: pexels

אבל עם כל הכבוד לילדיכם עליכם לזכור שהאינטימיות שביניכם היא מעל הכל והיא חייבת להישמר למרות הילדים, כי השלום ביניכם הוא השלום שלהם. נצלו את הזמן שהילדים ישנים או שהם לא בבית, או תדאגו לבייביסיטר וצאו לחדרים לשעות או לחופשה לבד, מה שלא יהיה אל תתנו למפריעי התשוקה להפריד ביניכם.