עמוד הבית » מי נכח בבציר עם עמותת "רוח נשית" ?

מי נכח בבציר עם עמותת "רוח נשית" ?

אחרי הבציר בכרם צילום רוית תורקיה
יקב ויתקין בשיתוף עמותת "רוח נשית" הזמין נשות עסקים לבצור ענבים, בכדי להעלות את המודעות למניעת תופעת אלימות נגד נשים.

נשות יקב ויתקין, בשיתוף עמותת ״רוח נשית״, המסייעת לנשים נפגעות אלימות להגיע לעצמאות כלכלית, הזמינו נשות עסקים בכירות לבצור ענבים בכרם בבקעת הנדיב, וזו היתה הזדמנות למפגש מעורר השראה עם נשים שהגיעו הרבה מעבר תקרת הזכוכית ומייצגות את הרוח הנשית במיטבה. בעקבות אירועי האונס והאלימות נגד נשים שקרו לאחרונה עלתה בקרב המשתתפות התחושה שיש לפעול במלא המרץ למיגור התופעה.

הנשים הגיעו לכרם ברמת הנדיב, שם קיבלנו סינרים וכובעים ממותגים, קיבלו הסבר מדויק מאסף פז (היינן הראשי של יקב ויתקין ואחיה של שרונה) איך לבצור את הענבים, וכמובן שגם קיבלו מזמרות והחלו בבציר.

איילת נחמיאס ורבין, ג'וליה זאהר (טחינת אל-ארז) ותמר שוורץ מנכלית רוח נשית.
צילום רוית תורקיה
איילת נחמיאס ורבין, יעל ארד, שרונה פז בולוגולובסקי- מנכלית יקב ויתקין.
צילום רוית תורקיה

לדברי שרונה פז בלוגולובסקי, הבעלים ומנכ"לית יקב  כפר ויתקין , "כבר מספר שנים אנו  יוצרים חיבור עם ארגון שקרוב ללבנו ותורמים חלק מהרווחים לארגון. לפעילות של עמותת רוח נשית התוודענו בתחילת 2020. ומאז שילבנו את התרומה לעמותה במארזי החג שלנו. לאחרונה, לנוכח העלייה המשמעותית במקרי האלימות במשפחה ובשל מצב החירום , החלטנו ביקב ויתקין להרחיב בחג הזה את שיתוף הפעולה עם עמותת "רוח נשית", עמותה ללא כוונות רווח המסייעת לנשים נפגעות אלימות להגיע לעצמאות כלכלית, לצאת ממעגל האלימות ולהתחיל בחיים חדשים'.

לדברי תמר שוורץ, מנכ"לית עמותת "רוח נשית – עצמאות כלכלית לנשים נפגעות אלימות": "בעידן בו האלימות נגד נשים גואה, מרגש לפגוש נשים שהגיעו לעמדות הכי בכירות בתחומן, והחליטו לעצור הכל כדי להירתם למען מטרה חברתית בוערת. אני מקווה שקהלים נוספים כמו גברים ותאגידים ייגלו אחריות חברתית לתופעה ושיחברו אלינו כדי לשים סוף לפגיעה מכל סוג שהוא בנשים".

שרונה פז בולוגולובסקי ויעל ארד
צילום רוית תורקיה

לדברי  ד"ר שולמית גרי, מנכ"לית בנק ישראל, "נשים רבות חוות אלימות לסוגיה, ואחת מהן היא האלימות הכלכלית אשר אינה נושאת על גופה חבורות חיצוניות. נשים אלו מתקשות להתנהל נכון מבחינה פיננסית ולהתגבר לא רק על משקעי האלימות הפיזית שעברו אלא גם על האלימות הכלכלית שחוו ולפתוח דף חדש בחייהם. עצמאות כלכלית היא המפתח לשגשוגן של נשים כבני אדם שווי ערך בחברה. זהו גם המפתח ליציאה ממעגל האלימות על סוגיה ולעיתים אף למנוע כניסתן של נשים למערכת יחסים אלימה" .

שרונה פז בלוגולובסקי – מנכלית ויתקין ושולמית גרי- מנכלית בנק ישראל. צילום רוית תורקיה

בין המשתתפות שהגיעו לבצור ענבים בכרם:

ד"ר שולמית גרי- מנכ"לית בנק ישראל , איילת נחמיאס-ורבין- ס. נשיא התאחדות התעשיינים,  גליה אלבין, יעל ארד, עידית טפרסון, ליליאן  ברטו,הדס שטייף, ענת הראל, אורית הראל, ג'וליה זאהר (טחינה אל-ארז) ועוד ועוד

עמותת רוח נשים פועלת לקידום עצמאות כלכלית לנשים נפגעות אלימות באמצעות העצמה אישית ומתן כלים פיננסיים ותעסוקתיים. הנחת העבודה היא שנשים שיצאו ממעגל האלימות לא יחזרו אליו, רק כאשר התלות הכלכלית בבעל האלים תופסק.

גם בחג הזה- בכל המארזים וברכישות בחנות המקוונת של היקב גלומה תרומה לעמותת רוח נשית. לכל מארז מצורפת תעודה המספרת על הפעילות של העמותה."

יקב ויתקין הינו יקב בוטיק משפחתי הנחשב לאחד המרתקים בתעשיית היין הישראלית בזכות התמחותו בייצור יין ישראלי מקורי, והודות להיותו חלוץ הגישה הים תיכונית. כבר כשני עשורים מייצר היקב יינות איכות מזנים כמו קריניאן, קברנה פרנק ופטיט סירה, שהיו אז זנים שלא זכו להתייחסות מתעשיית היין המקומית.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה