עמוד הבית » מכוונים להיי-טק? כדאי לכם להתחיל לעבוד כבר בתואר

מכוונים להיי-טק? כדאי לכם להתחיל לעבוד כבר בתואר

דרכים רבות מובילות לעבודה בהיי-טק, אך יש אחת שללא ספק נותנת יתרון גדול ומשמעותי - עבודה במשרת סטודנט בתקופת הלימודים. סטודנטים רבים במקצועות הטכנולוגיים משקיעים את כל מרצם בלימודים ובמבחנים, ובצדק. עם זאת, חשוב לזכור שהעולם האמיתי נמצא דווקא מחוץ לכותלי האוניברסיטה - בשוק העבודה. כמו בכל שוק, ובעיקר בתחום ההיי-טק, ניסיון הוא אחד הדברים המבוקשים ביותר על-ידי המעסיקים.

לעיתים קרובות, סטודנטים שלומדים תואר במדעי המחשב או במקצועות ההנדסה למיניהם מהססים להתחיל לעבוד בעולם ההיי-טק עוד בזמן הלימודים, מתוך חשש שהעבודה תסיט את תשומת ליבם מהלימודים ותגרום לציונים שלהם לרדת. עם זאת, היתרון שעבודה כזאת יכולה לספק הוא כל כך גדול, שכדאי לבחון את הנושא מקרוב, ולהבין איך בכל זאת אפשר לשלב את העבודה עם הלימודים כדי לסיים את התואר עם הרבה יותר סיכויים למצוא עבודה.

ניסיון הוא המפתח לכל

אין תואר או ממוצע ציונים – גבוה ככל שיהיה – שישתווה לניסיון בפועל שעבודה בהיי-טק נותנת. כל המעסיקים, ללא יוצא מן הכלל, יעדיפו עובדים בעלי ניסיון ועם המלצות. כך, עבודה במשרת סטודנט היא דרך נהדרת להתחיל ולצבור את הניסיון הזה, ולהוסיף את השורה המקצועית הראשונה ברזומה שהולך להתפתח ולגדול ממש בזכות העבודה בזמן הלימודים.

גמישות – משרות סטודנט מטבען מותאמות לסטודנטים

ברוב חברות ההיי-טק ישנם תקנים מיוחדים המיועדים לסטודנטים ולצרכים שלהם. משרות סטודנט נועדו לסטודנטים, הן גמישות וניתן לעבוד בהן תוך התחשבות באילוצים שמכתיבים הלימודים, והן לרוב גם פחות לחוצות ביחס למשרות אחרות. לכן, אם אתם חוששים שהעבודה תפגע בלימודים, בדקו עם המעסיק הפוטנציאלי שלכם איך אפשר להתחשב במערכת השעות האקדמית, ולמצוא איזון שיאפשר לכם להצליח גם בעבודה וגם בלימודים.

יצירת קשרים

אחת הסיבות שכדאי מאוד להתחיל לעבוד עוד בזמן הלימודים היא שאתם רוצים שיכירו אתכם ושירצו לעבוד איתכם. אבל איך יכירו אתכם אם תהיו שקועים רק בלמידה למבחנים? קשרים מקצועיים הם אחד המרכיבים החשובים ביותר להתקדמות בעולם העבודה. מעסיק שיכיר אתכם בתור סטודנטים חרוצים לא רק יוכל להמליץ עליכם למקומות עבודה אחרים, אלא גם יתכן שירצה להשאיר אתכם בחברה שלו בתפקיד בכיר יותר ועם שכר הרבה יותר גבוה.

הדרך להתקבל לעבודה קצרה יותר

מכיוון שמשרת סטודנט היא משרה זמנית וברוב המקרים בהיקף מצומצם יחסית, גם הראיונות ותהליך הקבלה כולו אורכים פחות זמן. כמו כן, בעודנו סטודנטים, המעסיקים יודעים שעוד יש לנו מה ללמוד גם באקדמיה, והם יהיו פתוחים יותר לעזור לנו להתפתח מבלי לפתח כלפינו ציפיות שאנחנו לא יכולים לענות עליהן.

מגוון רחב של אפשרויות עבודה

משרות הסטודנט הן רבות וזמינות. איש אינו נשאר סטודנט לנצח, ולכן יש תמיד תחלופה ומשרות שמחכות לסטודנטים חדשים וחרוצים, שיצברו בהן ניסיון וידע מקצועי.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה