עמוד הבית » מרק פו וייטנאמי ומרק עגבניות עם פסטו

מרק פו וייטנאמי ומרק עגבניות עם פסטו

מרק פו_מרק נודלס וייטנאמי צילום טקה סטודיו
סוף שבוע מלווה בגשמים, סופות ושלגים בצפון אין זמן מתאים יותר להתנסות בהכנת מרקים מקוריים, מחממים ומנחמים. מרק פו וייטנאמי עם ג'ינג'ר וצ'ילי פיקנטי מביא סומק ללחיים, ומרק עגבניות צלויות ופסטו סמיך הוא ארוחה שלמה בצלחת

המתכון באדיבות מוצרי החשמל Teka

מרק פו: מרק נודלס וייטנאמי

מצרכים

למרק:

3 ליטר מים

1 בצל

1 ג'ינג'ר

2 שיני שום

קליפות ליים ומנדרינה (ללא החלק הלבן)

50 מ"ל רוטב סויה

20 גרם סוכר חום

2 מקלות קינמון

4 כוכבי אניס

5 תרמילי הל

4 ציפורן

10 זרעי כוסברה

20 גרם אצות לפי הטעם (אופציונלי)

מלח לפי הטעם

לתוספת:

400 גרם אטריות אורז

2 ליים

עירית

100 גרם נבטי שעועית

כוסברה ונענע טרייה

1 צ'ילי אדום טרי

200 גרם סייטן או טופו

הוראות הכנה:

קולפים חותכים ומטגנים את הבצל, מוסיפים את הג'ינג'ר ואת השום במחבת קלופים וחתוכים לצלייה קלה לבסוף צולים את התבלינים עד שאלו נפתחים ומעלים ארומה, ואז מוסיפים 3 ליטר מים רותחים. מוסיפים גם את שאר מרכיבי המרק ומבשלים על אש קטנה למשך שעתיים לפחות.

לאחר בישול של שעתיים מסננים את המרק ומוסיפים מלח לפי הטעם, מביאים לרתיחה, מבשלים את האטריות עד לדרגת אל דנטה ומכבים את האש.

חותכים את הסייטן או את הטופו לפרוסות ומטגנים במחבת משני הצדדים, מוסיפים מלח ופלפל, חותכים את העירית והצ'ילי לפרוסות דקות ומוסיפים את הטופו העירית והצ'ילי לקערת המרק לפני ההגשה. ניתן לפזר מעל עשבי תיבול טריים, נבטי שעועית, וטריז ליים.

מרק עגבניות צלויות ופסטו

רכיבים:

למרק

2 ק"ג עגבניות בשלות

2 בצלים

2 שיני שום

100 מ"ל שמן זית כתית מעולה

מלח

פלפל

לפסטו:

100 גרם בזיליקום טרי

פרמזן מגורר 150 גרם

2 שיני שום

150 מ"ל שמן זית כתית מעולה

80 גרם צנוברים

מלח

לקישוט:

פרוסות לחם

מוצרלה מגוררת

הוראות הכנה :

שוטפים את העגבניות, חוצים לשניים ומניחים על תבנית מרופדת בנייר שומן. קולפים את הבצלים, חותכים לרבעים, קולפים את השום ומניחים גם אותם על המגש לצד העגבניות. מוסיפים מלח ופלפל וזולפים שמן זית, מפזרים כמה עלי בזיליקום טרי ואופים ב 180 – 200 מעלות בין 30-40 דקות או עד שהירקות צלויים היטב. מוציאים, טוחנים הכל יחד עם המיצים ששוחררו ושומרים בצד.

להכנת הפסטו יש לשטוף היטב את הבזיליקום ולייבש אותו היטב. צולים את הצנוברים במחבת ללא שמן עד להזהבה, מוסיפים לקערה יחד עם לשים יחד עם הפרמזן, בזיליקום, מלח, שום קלוף וחצי מכמות השמן ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים את שארית השמן ומסיימים את הערבוב.

מרק עגבניות צלויות ופסטו_צילום Teka Studion

מניחים סיר על האש אליו שופכים את העגבניות המרוסקות ושתי כפות פסטו ומוסיפים מים לפי הטעם. עדיף להוסיף לאט לאט עד לקבלת המרקם הרצוי. לקבלת מרקם מרק סמיך ועשיר מומלץ להוסיף מעט מים בלבד. מחממים עד לרתיחה, משאירים כמה דקות ומגישים.

ניתן לאפות פרוסות לחם דקות עם מוצרלה מגוררת עד להמסה  ולהגיש לצד המרק ולהוסיף פסטו כנגיעה במרכז המנה לפני ההגשה