עמוד הבית » נקודות חשיבה לעיצוב הבית לאחר הקורונה

נקודות חשיבה לעיצוב הבית לאחר הקורונה

לבן על לבן מתוך קולקציית עילית הלבשה לבית צילום יחצ
כשהחזרה לשגרה כבר כאן נראה כי משבר הקורנה יצר שינוי בתפיסת הבית והבהיר כמה הוא חשוב. אז איך יראו הבתים שלנו בתקופת פוסט בידוד הקורונה? מומחי עיצוב מעניקים כמה נקודות מפתח עיצוביות למחשבה, בדרך אל התחדשות ופריחה בסגנון פוסט-קורונה.

פחות שופוני יותר נוחות

עיצוב הבית הכיל מאז ומעולם את המתח שבין חלל שתפקידו לשרת בראש ובראשונה את בני הבית, לבין מתחם ייצוגי ומדוגם שנועד להותיר רושם על אורחים ומבקרים. נראה כי תקופת הקורונה תביא עימה הטיה משמעותית של הכף לכיוון הראשון, ומעתה נראה עיצוב חלל ביתי נוח, מכיל ופרקטי שנועד לשרת בראש ובראשונה את בני הבית.

הכורסא בסלון שתמיד נתפסה בעיננו כמושלמת מבחינה עיצובית, גם אם איננה נוחה במיוחד – תהפוך לפחות רלוונטית. כך גם השקעה באלמנטים דקורטיביים מוגזמים, או חלוקת חלל לא פרופורציונאלית בין הסלון לחדרים. "המגמה הצפויה היא כזאת ששמה את הצרכים של בני הבית במרכז, ואת הרצון להותיר רושם על אחרים בשולי חלוקת התקציב וחללי הבית" מסבירה לירז אברמוביץ מנכל"ית מתחם דיזיין פלוס.

לבן על לבן מתוך קולקציית עילית הלבשה לבית
צילום יחצ

פחות פריטים, יותר נוחות ואיכות

השהיה הממושכת של בני המשפחה בבית לצד חוסר הזמינות של חנויות ורשתות ריהוט בתקופת הסגר, הובילה למצב בו רהיטים מתבלים, נשברים ונקרעים – אך אין דרך לחדשם במשך שבועות. לא מעט לקוחות יצאו עם תחושות קשות מהצורך להתבונן יום אחר יום ברהיט שבור או בלוי – דבר שבשגרה לעולם לא קורה בשל הזמינות הרבה של פתרונות ריהוט מוזלים ומהירים שמאפשרים להחליף ישן בחדש בזמן קצר. "אפקט הקורונה יביא צרכנים לשאול את עצמם כמה זמן יחזיק כל פריט שהם רוכשים? עד כמה הוא עמיד בפני קפיצות של ילדים, כיצד מסירים ממנו כתמי חלב ושוקו ועוד מגוון שאלות שלפני כן לא הקדישו להן זמן. התוצאה היא קניית פרטי ריהוט ונוי באיכות גבוהה יותר – כאלו שישמרו על מראה חדש גם בשעת שחיקה ושימוש" מסביר אסי ארביב מבעלי קלינטון סחר יבואני מוצרי החשמל.

לא מתפשרים על הנוחות מתוך קולקציית TEKA צילום טקה סטודיו

חללים פרטיים בתוך החלל המשפחתי

הילדים התרגלו לישון עם ההורים במיטה, חדר העבודה הפך לחדר משחקים, ואפילו הטלפון הנייד האישי הפך בימי הבידוד לטאבלט משחקים, שרק לאחר תחנונים ההורה זוכה להוציא ממנו שיחה. ההפקעה של החלל ההורי לטובת הילדים בימי הבידוד צפויה לייצר תגובת מטוטלת של דגש רב על חללים פרטיים בתוך החלל המשפחתי: "עיצוב חדר שינה עם דגש רב על מיטה זוגית מפנקת, הוספת נדנדה עם פנים לנוף במרפסת, או פינת קפה ליד חלון עם נוף פסטורלי בתוך הבית. עיצוב פינות וחללים המאפשרים התבודדות וניתוק פרטני בתוך הבית תופס תאוצה" מסבירה קרן וברמן דקל מעילית הלבשה לבית .

simmons_משקיעים בחוויה בחדר השינה
צילום סימונס סטודיו

.מכניסים את החוץ פנימה

אי אפשר לטוס לחו"ל, גם לבית מלון לא ברור מתי נגיע. מתים למסאז' מפרק אבל מוותרים על הסיכון וגם כוס קפה עדיף לשתות בבית. ברור לכל העוסקים בעיצוב פנים כי שלל המגבלות והחששות לצאת מחוץ לבית יובילו לעיצוב ביתי אשר מכניס

את החוץ פנימה. "מיטת חדר שינה מפנק כמו בבית מלון, עיצוב חדר אמבט באווירת ספא, ומכונת קפה מושקעת שתייצר את ההפוך שלא נוכל לקבל בבית הקפה השכונתי. ההערכות הן כי ההשקעה הכוללת במרחב הפרטי עתידה לצמוח כאשר יותר ויותר צרכנים יעדיפו להכניס את חוויית הפינוק, היוקרה והאסקפיזם לעיצוב הבית" מסביר אסף לשם, סמנכ"ל תחום שינה ב"סימונס" ישראל.

חללים פרטיים בתוך חדר המשפחה_ _מתוך קולקציית עילית הלבשה לבית
צילום יחצ

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה