עמוד הבית » נשים מרצות אונליין: הכירו את אורית אביבי כהן

נשים מרצות אונליין: הכירו את אורית אביבי כהן

אורית אביבי כהן צלם מאיה הרלינגר
סוכנות המרצים והאירועים 'נשים מרצות אונליין' גאה להציג את אורית אביבי כהן – יועצת ארגונית ומנחת קבוצות. את אורית אני פוגש בביתה המשקיף אל נוף פסטורלי של שדות ושקיעות שבעמק שורק.

אורית, מה הביא אתכם לעזוב את כל זה? בית מרווח, קריירות מבוססות, לארוז שלושה ילדים, ולצאת למסע נדודים?

"אני מאמינה שבשביל לעשות שינוי כל כך דרמטי צריך שילוב של מניעים חיוביים- כמו תשוקות וחלומות, וגם מניעים הנובעים מקושי ורצון לשנות את המצב הנוכחי. מסע בעולם היה חלום שנצרנו במשך 15 שנה, מאותו רגע קסום  בירח דבש,  בעודי נוהגת בקרוואן גדול בערבות אוסטרליה, מול השקיעה, עת הבטחנו לעצמנו שנצא למסע דומה עם ילדינו העתידיים".

ומה רציתם לשנות בחייכם?

"מרוץ העכברים, הזמן שטס והילדים שגדלים במהירות, בלי הרבה זמן איכות אתם. כשיצאנו הם היו בני 14, 11, 7. היום הגדול אוטוטו מתגייס.. "

צילום באדיבות אורית אביבי כהן

אלו תובנות קיבלת מהמסע, היכולות להיות רלוונטיות היום, בתקופה בה השמיים סגורים?

"האמת, המסע כמו הכין אותנו לתקופה הזו. התמודדות עם חוסר וודאות, 24/7 עם הילדים והיעדר מסגרת חינוכית ברורה. מה שעזר לנו לשרוד את זה הם העוגנים שקבענו לעצמנו. עוגנים של איזון בין Being ל- Doing , הקפדה על עבודת צוות משפחתית , יצירת אתנחתא בשבת , התנדבות במקומות בהם שהינו ועוד".

עם אילו פחדים התמודדת?

"אוהו. אני שרת הפחדים. למסע ארזתי שלושה ילדים והרבה פחדים.. הסתובבנו למעלה משנה במדינות עולם שלישי. אני זוכרת את הרגע ההוא, בגובה 4000 מטר בפרו, שהילדים הגדולים וגלן ירדו באופניים בכביש מפותל, ולפתע התרחשה מפולת סלעים שאיימה לקבור את הרוכבים מתחתיה. בעיניים קרועות חיפשתי אותם בין הריסות הכביש וברוך השם בנס אף אחד לא נפגע. באותו רגע, התכווצה לה האישה האמיצה ותפסה את קידמת הבמה, הילדה היתומה, שאיבדה את אביה בגיל  10 ומאז היא מסתובבת בעולם עם עור דקיק , ללא תחושה של בועת מגן, נושאת משקל כבד של חרדות נטישה".

צילום יובל שמש

מסע כזה נשמע לי בשבילך קצת כמו "טיפול בהלם".. אנחנו צוחקים.

"כן, בהרצאות אני תמיד אומרת שהעולם נחלק למי שיגיד 'אני מת לעשות מסע כזה', לבין מי שיגיד: 'אני מת אם אני עושה מסע כזה'….".

"ככל שהחוויה יותר עוצמתית, כך היא יותר טרנספורמטיבית. לאחר ששבנו מהמסע, הקמנו את go beyond- חברה לצמיחה אישית וארגונית".

"המוטו שלנו: Go beyond- Be greater – זו התמצית של מה שלמדנו מהמסע בעולם וממסע חיינו בכלל.  גלן הוא איש רב מעללים – ספורטאי אקסטרים, טייס, איש שטח ופסיכולוג קליני ששירת ב"מוסד". ה- go beyond שלו  היא האמונה שאנו מסוגלים להרבה מעבר למה שאנו מדמיינים".

באדיבות אורית אביבי כהן

אני מנחת קבוצות ומעגלי הקשבה ,תלמידת קבלה  ומשתמשת בכלים ושיטות שמעצימים את תחושת החיבור של המשתתפים אל עצמם, אל אחרים ואל משהו גדול מאתנו. ה -go beyond  שלי הוא- אנחנו הרבה מעבר למה שאנחנו מדמיינים."

איך הקורונה פוגשת אותך?

"אני מודה על הרבה רגעים של התכנסות פנימית, של איזון בין  being ל- Doing ושל הרבה זמן משפחתי. התחברתי מחדש למעיינות היצירה וחזרתי לכתוב שירים ואף הקלטתי כמה מהם. אני כואבת את הריחוק החברתי ומתגעגעת למפגש האותנטי המשמעותי בסדנאות שלא דרך ריבועי  הזום. בין הסגרים אני מקיימת מדי פעם סדנאות בביתי, המשלבות הרפתקה ביער הקסום הצמוד אלינו, יחד עם הרצאה על המסע מסביב לעולם".

איזה מסר היית רוצה להעביר לקוראים ולעולם?

"אני רוצה לקוות שנשכיל לצמוח מהמצב הנוכחי. שנבין שאנחנו מסוגלים להרבה מעבר. שהריחוק החברתי יעורר בנו את הגעגוע להתחבר. להיות ביחד. " כאיש אחד בלב אחד". כי שם טמון הריפוי האמיתי".

אתר סוכנות 'נשים מרצות אונליין': www.womenspeakers.online