עמוד הבית » ראיון אישי עם מרמייד מור הישראלית, מור ברזני "בת הים" סיפור מהאגדות

ראיון אישי עם מרמייד מור הישראלית, מור ברזני "בת הים" סיפור מהאגדות

צילום אריק זינגר
"כשהסנפיר עליי אני מרגישה כאילו אני חלק מהעולם התת ימי" מור אומרת ומוסיפה: "השקט שנמצא בים לא קיים בשום מקום אחר בעולם, זה המקום היחידי שבו העולם שבחוץ מפסיק וכל המחשבות פשוט עוצרות מלכת"

אהבתה של מור ברזני (21) אל עולם בנות הים זרמה בעורקיה עוד מילדות, ולמרות חוסר ההבנה של הסביבה אודות החיבור לעולם הזה החליטה ברזני לממש את אהבתה, ורכשה סנפיר. "ברגע שהנחתי על עצמי את הסנפיר לראשונה, ידעתי שזה זה" היא מספרת: "הציפה אותי תחושה כל כך טבעית ומדהימה, וכך גיליתי את החיבור החזק שלי למים בפעם הראשונה"

"כשהסנפיר עליי אני מרגישה כאילו אני חלק מהעולם התת ימי" מור אומרת ומוסיפה: "השקט שנמצא בים לא קיים בשום מקום אחר בעולם, זה המקום היחיד שבו העולם שבחוץ מפסיק, וכל המחשבות פשוט עוצרות מלכת.. ואם קריירת בנות הים נשמעת לכן יוצאת דופן, תופתעו לדעת שמדובר בתחום עולמי, כך לדוגמה  בכל שנה מתקיימת תחרות לאליפות העולם של בנות הים בסין לבנות ים, או מרמיידינג, בסין, אליה ברזני מקווה להגיע.

צילום אריק זינגר

כך שהשחייה עם הסנפיר לא נועדה להעצר בגדר תחביב בלבד עבור מור. וכשנתקלה בתמוניתיו של הצלם אורן כהן זיהתה הזדמנות לזנק קדימה בעולם הזה, היא פנתה אליו והוא נעתר לבקשתה. יחד ירדו השניים לצילומים באילת, בזמן שהוא יושב בקרקעית הים היא צללה צלילה חופשית. וכך הצילומים המרהיבים הלוו הובילו את מור להפוך לפרזונטרית של חברת הסנפירים, אליה כל כך התחברה.

צילום אורם כהן

בנוסף, בעקבות הצילומים למדה ברזני צלילה חופשית, על מנת להחזיק את נשימתה זמן רב מתחת לפני המים ללא אביזרי חמצן. "הצלילה נכנסה לי ללב" היא משתפת: "כיום אני מצליחה להחזיק את הנשימה מתחת למים עד שלוש דקות ולעומק של עד שלושים וחמישה מטרים מתחת למים". וכך, צלילה הפכה לחלק משגרת החיים שלה גם כן, את כל הבקרים שלה היא פותחת בצלילה ומשם ממשיכה לשגרת היום יום: " "בצלילה חופשית אני מרגישה כמו חלק מהחי התת ימי, כאילו זהו המקום הטבעי שלי ואין סיבה לעלות למעלה לאוויר".

צילום יחצ אורן כהן

"הבנתי שאני לא צריכה הרבה שעות שינה" ברזני משתפת על שגרת חייה העמוסה מאז שהפכה לבת ים: "אני קמה מוקדם, צוללת, עובדות, ואחר כך יש לי גם זמן פנאי" אמנם הלו"ז העמוס שלה לא מונע ממנה להמשיך לחלום ולהתפתח, לאחרונה פתחה קהילה של צוללנים כ 300 חברים אשר יוכלו לשמור אחד על השני במהלך המים." -אשר צוללים על בסיס יומיומי יחד, ושומרים אחד אל השני במעמקים.

צילום אורן כהן

 

תגובות 2

הוספת תגובה