עמוד הבית » נשים מרצות אונליין: ליאת יעקב אולמרט צלמת, אמנית ויוצרת

נשים מרצות אונליין: ליאת יעקב אולמרט צלמת, אמנית ויוצרת

ליאת אולמרט צילום באדיבות ליאת אולמרט
סוכנות המרצים והאירועים 'נשים מרצות אונליין' גאה להציג את ליאת יעקב אולמרט

ליאת יעקב אולמרט צלמת, אמנית ויוצרת. מנטורית לצמיחה והעצמה המתמחה בצילום ככלי להבנת תהליכים ושינויים. מפתחת שיטת PL צילום הבעתי רגשי המשלב בצורה הוליסטית: גוף, נפש, תודעה ,אומנות ויצירה פעילה. מדריכת מיינדפולנס ומדיטציה מוסמכת, בוגרת מסלול מולטימדיה ואנימציה מנחת ערבי שיח, ראיונות, הרצאות וסדנאות.

את ליאת אני פוגש לשיחה מרתקת החובקת תחומים רבים, וכדרכי בקודש פותח ושואל אותה כיצד הכל התחיל?

היא מחייכת ועונה: "נכון לומר שמדובר בתהליך שהחל בילדות והתעצם במהלך השנים. השילוב של תחומי עניין מגוונים, לימודים ואתגרי החיים חיברו אותי למהות שלי והביאו אותי לכדי הבשלה והבנה מהו היעוד שלי. תמיד הסתכלתי קדימה, מצאתי פתרונות יצירתיים לבעיות וחשבתי מחוץ לקופסא, וגם כיום זה מה שמלווה אותי בעבודתי. במהלך השנים עסקתי ולמדתי מגוון רחב של תחומים: צילום, מסלול מולטימדיה ואנימציה בסלע קולג', עיצוב אופנה, עיצוב פנים, קורסים בתחום הפסיכולוגיה, סוציולוגיה וחינוך במסגרת לימודי תואר באוניברסיטה הפתוחה. בנוסף לימודי דהארמה, מיינדפולנס ומדיטציה כמדריכה מוסמכת מטעם המכללה האקדמית בווינגייט.

"ליאת", אני שואל, "מאיזה רקע את מגיעה לקריירה שלך?"

"אני מגיעה מעולם עשיר של נגינה, כתיבה, ריקוד, שירה ועוד. החיבור לאנשים וסיפורי חיים הביא אותי לעסוק בתחום הדוקומנטרי אומנותי שלתוכו יצקתי את מכלול העולמות ובאמצעותם פיתחתי את טכניקת העבודה שלי: צילום הבעתי רגשי ככלי להבנת תהליכים ושינויים המשלב בצורה הוליסטית: גוף, נפש ויצירה פעילה, ומפגיש את תחום ההנחיה, האימון, הטיפול והאומנות.

פריצת הדרך שלי הייתה בשנת 2011 כאשר הוצאתי לאור את הפרויקט "מסתכלת לאמת בעיניים" שהביא לידי ביטוי את תחום הצילום ההבעתי – רגשי. הפרויקט עסק בהתמודדותה של קירה דורון ז"ל עם מחלת הסרטן ממנה סבלה. הפרוייקט זכה לחשיפה תקשורתית ברשתות החברתיות והופיע בערוץ 1 כחלק מכתבה בשם "כוח נשי" ולאחר מכן בערוץ המקומי. כיום הפרויקט מוצג בהרצאה מיוחדת הכוללת הסברים על הפרויקט ועל דרך העבודה, תוך שילוב צילומים וקטע וידאו מיוחד. הקורונה לא עצרה אותי, ופיתחה מצגת המותאמת לזום ודומיו".

קירה דורון ז"ל צילום ליאת יעקב אולמרט

"ציון דרך נוסף היה לאחר שעברתי תאונה שטלטלה את חיי, והצריכה חישוב מסלול מחדש בלא מעט היבטים. האירוע הביא אותי לבנות הרצאות וסדנאות וביניהן המיועדות לאוכלוסיות הסובלות מכאבים כרוניים. התהליך אותו אני עוברת והתמודדות האישית הם חלק מדרך העבודה שלי עם אנשים. אני משמשת דוגמא ולא רק מייעצת לאחרים אלא עושה עבודה ותהליכים עם עצמי. היכולת לחדש, להתחדש ולבנות, בין אם כלים בעבודה מעשית, או בין אם הרצאות לאנשים ואוכלוסיות מגוונות הופך את העבודה שלי לרלוונטית עבור כולם. מעבר לכך שנושא סיפורי חיים נוגע בכל אחד ואחת, כל אחד עם סיפור חייו והתמודדותו שלו".

צילום באדיבות ליאת יעקב אולמרט

"העבודה פתחה לי הזדמנות נפלאה לעולם עשיר ולהיכרות עם אנשים מיוחדים ומגוונים. חיבור של אנשים אלי נובע מהעבודה שאני מכילה ומאפשרת מרחב בטוח ומוגן להבעה עצמית. עם המון הקשבה ואמפתיה ומאפשרת להם לחוות עולם של יצירה שמוציאה מהם הרבה קסם שלא פעם לא היו מודעים שנמצא בתוכם מה שמאוד מעצים ונותן ביטחון ותחושת ערך".

לסיום המפגש אנו צופים יחד במגוון תמונות מפרויקטים שונים של ליאת, ובוחרים כמה מהם לכתבה הזו. אני מבקש לסיים בשאלה הנוגעת לשיא בחייה של ליאת וטיפ לקוראים ולעוקבים אחרי אתר 'מוקסיני'.

ליאת עונה מיד: "אני מאמינה שהשיא שלי עוד לפני, וקוראות ולקוראים – הטיפ שלי: מצאו את האמירה האישית שלכם ולכו אחרי האמת הפנימית."

אתר סוכנות 'נשים מרצות אונליין': www.womenspeakers.online