עמוד הבית » ערב הגאלה של העמותה לקידום החינוך תל-אביב יפו

ערב הגאלה של העמותה לקידום החינוך תל-אביב יפו

מימין הזוג וים וואן דה הוק ומייסד העמותה דר דוד פורטוביץ. צלם אסף לב
העמותה חנכה בערב הגאלה החגיגי את המטבח המולוקולארי הנייד הראשון מסוגו בארץ, שנתרם ע"י איש העסקים מבוסטון, הפילנתרופ מרק גלפנד.

כ 1,500 אנשי עסקים מהארץ ומהעולם  הגיעו אתמול בערב (יום ב) לערב הגאלה השנתי  של  העמותה לקידום החינוך תל-אביב-יפו שנערך במתחם האירועים AVENUE , אשר כל הכנסותיו קודש לפעילות העמותה בקרב ילדים ונוער בסיכון.

את הערב הנחתה אסתי גינזבורג – קייזמן, בתוכנית האומנותית: שלום חנוך אירח את אסף אמדורסקי.

ד"ר דוד פורטוביץ מייסד העמותה פתח את הערב ואמר: "לאורך השנים הראתה העמותה את הישגי בוגריה המרשימים ביותר, הערב אנו דווקא רוצים לשים דגש על ההווה. על כך שהעמותה, בשלל תכוניותיה, מאפשרות לכלל משתתפי התוכניות לחצות בבטחה, בשמחה ובתקווה את ההווה. מתוך אמונה שלכל אדם, באשר הוא, מגיע לחיות את החיים בכבוד ובאיזון ומי שיש לו הווה על פי רוב גם יהיה לו עתיד".

יו"ר הוועד המנהל של העמותה, חיים הורביץ אמר: "אנו פועלים ללא לאות להבטיח שוויון הזדמנויות לכל מי שמזלו לא שפר עליו. לאורך השנים בגרו רבים בעמותה ואחוזי ההצלחה הגבוהים, מראים "שהשיטה" מוכיחה את עצמה. אנו שמחים לראות בקרב תומכי העמותה גם את הדור השני  והשלישי שמעורב גם הוא בנתינה ובפרט בנתינה כלפי העמותה, זה בהחלט סימן יפה עבורנו. אפילו במשפחתי שלי, אמא שלי מעורבת, אני ואחיותיי וכעת גם ילדיי."

במהלך הערב נחנכה מעבדת מדעים – מטבח מולקולארי – ניידת ראשונה מסוגה בישראל, אשר יוענקו בה שיעורי העשרה לילדים בסיכון, במסגרת פעילות העמותה ובקרב תלמידי בתי הספר באזור יפו. לכבוד טקס הסרת הלוט מעל המעבדה, שהתקיים במהלך הערב, הגיע במיוחד מבוסטון התורם איש העסקים והפילנתרופ  מרק גלפנד שתרם את המעבדה הניידת. זאת לאחר שלפני שנה בדיוק נחנכה מעבדת מדעים עם מדפסות תלת מימד במהלך ערב הגאלה הקודם. המעבדה פעלה ללא ליאות והגיעה למאות ילדים אשר הביעו עניין רב. תלמידים אשר בקושי מחזיקים 20 דקות בכיתה רגילה השתתפו בשיעורים של שעה ושעה וחצי ויצרו תוצרים מרהיבים.

השנה בחרה העמותה דרך שונה להציג את הדברים, בעזרתם של חברי "תיאטרון קרוב", בניהולה של גב' דורית ניתאי – נאמן, הפועל שנים רבות בתל-אביב, במטרה לחבר את התיאטרון, גם לאוכלוסיות שלרוב אינן מצליחות לבקר בו. ההצגה מבוססת על סיפורים אמיתיים ועדויות מהמציאות שהעמותה מתמודדת איתן יום יום, ומצליחה לייצר בהם שינוי ותקווה. "מעשים קטנים-גדולים – יש לי חלום".

מימין אורית בנבינשתי, חיים הורוביץ, דן להט, עדי קייזמן.
צילום אסף לב
אסף-אמדורסקי-אסתי-גיזנבורג-דן-להט.-
צלם אסף לב

במהלך הערב הוענקו אותות כבוד: אות ידיד נפש ואות עמוד החסד הוענק לאגודת הידידים של העמותה בהולנד ולעומד בראשה מר ווים ואן דה – הוק. אות השותף החברתי ניתן לחברת הנדל"ן אבני דרך. הבעלים והמנכ"ל מר יאיר כהן הכריז בהתרגשות רבה על הקמת קרן מלגות לתלמידים מתוך חזון החברה לצמצם פערים חברתיים והאמונה כי באמצעות החינוך ניתן לעשות זאת.

השנה העניקו חסות מרכזית בערב: מר ליאוניד נבזלין, מר רפאל עגיב בעלי חברת קרקע ליסט, מר רן פרסברג – חברת בולטהאופ, גב' ורד צרפתי מחברת הנדל"ן צרפתי וחברת אבני דרך.

בין התורמים והאורחים: בין התורמים והאורחים: מר חיים הורביץ יו"ר העמותה , עו"ד דן להט – יו"ר הערב, עו"ד אייל רוזובסקי,, פרופ' יוסי וצביה גרוס, מר יואל וייס, מר עופר נמרודי, מר ערן  גריפל בעלי חברת מנורה, עדי קייזמן, עו"ד נחום פינברג,  אבנר סטפק בעלי מיטב ד"ש, הפילנתרופ יוסף בר נתן שהגיע עם בתו עו"ד אפרת בר נתן, אורית בנבנישתי מנכ"לית תגבור,  רו"ח יזהר קנה, שירלי ורפאל עגיב, רו"ח רונן בראל, רונן קאופמן בעלי קבוצת קאופמן , יזהר אפרתי בעלי יקב תבור אשר תרם את כלל היינות, רז רון מנכ"ל תפנית דיסקונט, איש העסקים  יונתן ונורית זלצמן, עו"ד  יעלה מקליס ראשת עיריית  יהוד מונוסון, גב' טל אוחנה ראשת העיר ירוחם, לינדה בן-שושן, מהרטה ברוך-רון סגן ראש עיריית ת"א לשעבר, רן פרסברג, עו״ד טל בנד, משפחת איתני, אריה מנטקביץ, מר יאי סרןסי, רפי סוויד, חגי בדש, ועוד רבים.

את הערב הפיקה חברת ZEZE

הוספת תגובה

הוספת תגובה