טקס גזירת הסרט התקיים במעמד בכירים ביניהם: שר התיירות מר חיים כץ, שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף יו”ר לשכת התיירות הנכנסת ומיזמי תערוכת התיירות IMTM מר ליאור גלפנד, מו”ל I.T.N ומיזמי תערוכת IMTM מר אייל שמואלי, מנכ”ל לשכת התיירות הנכנסת מר יוסי פתאל, נשיא התאחדות המלונות מר אלי כהן.

תערוכת התיירות הבינלאומית השנתית- 2025 IMTM – International Mediterranean Tourism Market, נפתחה הבוקר (7.5) בפעם ה-31 בביתן 2 ב-EXPO תל אביב. בעקבות מלחמת ‘חרבות ברזל’ התיירות הנכנסת כמעט והופסקה לחלוטין, וקיומה של תערוכת IMTM היא חלק משיקום ענף התיירות הזקוק יותר מתמיד להתנעה ולצמיחה. למרות המלחמה, בתערוכה לוקחות חלק מגוון מדינות במטרה למשוך את התייר הישראלי. השנה הגיעו לתערוכה עשרות מציגים, כ-100 ביתנים וכ-15 מדינות. בין המשלחות שהשתתפו השנה בתערוכה: יוון , קפריסין , אזרבייג׳ן, הונגריה, טאיוואן, רומניה, קניה וסלובקיה. בנוסף הגיעו שגרירים מעשרות מדינות ברחבי העולם: רפובליקת בלרוס, בוסניה והרצגובינה, רפובליקת צ’כיה, הרפובליקה הדומיניקנית, אקוודור, אל סלבדור, גואטמלה, הונגריה, קזחסטן, רפובליקת מולדובה, נורבגיה, פנמה, רפובליקת סלובקיה, סרי לנקה, אוזבקיסטן, אתיופיה, אזרבייג’ן, קרואטיה ווייטנאם.
מר ליאור גלפנד, יו”ר לשכת התיירות הנכנסת ומיזמי תערוכת התיירות הבינלאומית 2025 IMTM: “כל עובד של מארגן תיירות נכנסת הכניס למדינה במט”ח 1.1 מיליון דולר וכל 30 תיירים מייצרים משרה. המשמעות של קריסת 150 החברות בארגון תיירות הנכנסת לישראל ופיטורי 1,000 העובדים שנותרו בחברות אלו, מתוך-2,500 שהיו מועסקים ערב פרוץ מלחמת ה-7 באוקטובר, תהיה בכי לדורות שאף גורם לא ירצה שיחקק במשמרתו. תיירות לישראל היא נכס אסטרטגי מהמעלה הראשונה. רק כשיחזרו לכאן התיירים גם הישראלים יהיו רצויים בחו״ל! סומכים ומקווים אדוני השר על פועלך, ולמרות שאני לצערי נאלץ לומר זאת כבר פעם שניה מעל במה זו – אנחנו עדיין מאמינים שביריד הבא נוכל לעמוד כאן בגאון ולדווח עמידתנו במשימה של החזרת התיירות הנכנסת בישראל!”

אייל שמואלי, מיזמי תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM 2025: “על אף האתגרים והמציאות הביטחונית המורכבת, אנחנו גאים לפתוח את תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM 2025 זו השנה ה-31. אנו מקיימים את התערוכה בנחישות ובמחויבות להעניק לתעשיית התיירות את הפלטפורמה המרשימה והאפקטיבית ביותר. הענף כולו נמצא בתקופה מאתגרת, אך דווקא מתוך כך נוצרה הזדמנות להתנעה מחודשת ומשמעותית, במטרה לתמוך בתיירות הישראלית, שכן אנחנו רואים בה אבן דרך משמעותית שיכולה לסייע לעסקים קטנים וגדולים כאחד”.
IMTM הוא האירוע השנתי והוותיק של ענף התיירות בישראל ונערך על ידי חברת “ארטרא” בע”מ וחברת Israel Travel News, בשיתוף משרד התיירות ומתקיים בחסות התאחדות המלונות בישראל, לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, העמותה לתיירות ת”א-יפו, חברת אל-על, ערוץ הטיולים והתאחדות סוכני הנסיעות בישראל.
לאתר התערוכה- www.imtm.co.il
הוספת תגובה