עמוד הבית » מעצב האופנה אריאל טולדנו, בקולקציה בהשראת אלמנטים מזרחיים

מעצב האופנה אריאל טולדנו, בקולקציה בהשראת אלמנטים מזרחיים

מורן אטיאס בקולקציית הרדי טו וור של אריאל טולדנו צילום לירז אגם
בחיפושי אחר השראה לקולקציה, חקר המעצב אריאל טולדנו את אידאל הגבר המזרחי מעליות מרוקו וצפון אפריקה בשנות ה-50 , די במקביל לקום מדינת ישראל ועד לדור ההמשך בשנות ה-70-80 בארץ ישראל.

"במהלך המחקר נוכחתי לגלות כי קיים דיאלוג מרתק בין דור העולים לדור ההמשך בארץ. ניתן לראות זאת ביכולת לאמץ את הטרנדים המערביים".

גם במדינות מזרח אירופה ניתן היה לראות גברים הלבושים בחליפות מחויטות המושפעות מהקולוניות הצרפתיות, הבריטיות, האיטלקיות והספרדיות ששלטו במדינות אלו, לעומת הלבוש האוריינטלי המקומי שהיה נחשף אך ורק כאשר אלו שבו אל ביתם והשילו את בגדי היומיום לטובת כפתנים וגלביות, לבוש שהיה מקובל גם באירועים ושמחות. הדיסוננס בין מזרח למערב ריתק את המעצב.

אריאל טולדנו 1,260 שח צילום רועי פרי

גם בדור ההמשך ניתן היה לראות חיפוש ורצון ליצור מראה חדש של "צבר"- גבר נועז , חצוף, "מאצ'ו" שאינו חושש להתלבש בצורה מסוימת ולמשוך תשומת לב. גישה זו הייתה מנוגדת לחלוטין לאידאל ולערכי ה"צבריות" בארץ עד אז.

אריאל טולדנו צילום רועי פרי

ניתן לראות שלאחר זמן מה אותו מראה הפך לנחשק גם בקרב הכלל, שזנח את חולצת ה"אתא" ומכנסי העבודה הקצרים לטובת חולצות מסוגננות ופרחוניות ומכנסיים ארוכים וצמודים.

ככל שהמעצב העמיק את המחקר של השראת הקולקציה הוא נחשף לאייקוני אופנה של אותה התקופה, שגם תרמו והשפיעו על אפיון המראה הנ"ל :פאריד אל עטרש בשנות ה-50, מייק ברנט, זוהר ארגוב ניסים סרוסי ועד פרדי מרקורי בשנות ה-70.

חולצה 610 שח ומכנסיים 780שח צילום רועי פרי

לכולם היה מכנה משותף- אידיאל של גבר מסוקס, גברי ומטופח שלא פוחד להתגנדר ולהתלבש בצורה מוחצנת ומעודכנת. הסילואטות היו מחויטות וקרובות לגוף אצל נשים וגברים כאחד, מה שיצר מראה אנדרוגיני, המטשטש את הגבולות בין המינים וכל זאת על מנת להבליט את קימורי הגוף בגאווה ולשדר סקסיות.

שמלה 2010שח צילום רועי פרי

ניתן היה לזהות המון אלמנטים שאינם נובעים בהכרח מתוך צורך אלא דווקא ממקום של עניין, מחקר, סקרנות והתעסקות בלבוש.

הקולקציה באה להראות את הדיסוננס בין אימוץ טרנדים ומגמות אוריינטליות ומזרחיות בחיינו, משימוש בסלנגים ומילים בערבית כגון "שופוני" ועד לאימוץ של בגדים ואלמנטים מזרחיים אוריינטליים, שישולבו בסממנים ובבגדים מערביים.

טווח המחירים של הקולקציה 360-2,370 ₪ (לפני 15% הנחה לרגל ההשקה)

הקולקציה זמינה לרכישה בחנות האונליין