עמוד הבית » קרמיקה למטבח כל כך הרבה אפשרויות

קרמיקה למטבח כל כך הרבה אפשרויות

צילום FREEPIK
אם גם אתם מנצלים את ימות הקיץ לשיפוץ המטבח, בטח גם אתם הולכים לאיבוד בין הסוגים הרבים של אריחי הקרמיקה. אמנם לרוב אנחנו מקשרים אריחי קרמיקה עם רצפות או חיפויים לאמבטיה, אבל בשנים האחרונות עם עליית קרנו של המטבח (ותודה לתוכניות אוכל כמו מאסטר שף ודומיה), הם הגיעו גם למטבח

ישנם  כאלה שרואים בזה סוג של החזרת עטרה ליושנה, כי המטבח נחשב מאז ומתמיד ללב הפועם של כל בית. המשמעות היא שכיום עיצוב מטבחים באמצעות אריחי קרמיקה למטבח הוא עניין נפוץ  .רוצים לדעת איך עושים את זה נכון? המשיכו לקרוא

המלצה ראשונה – אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר

אריחי קרמיקה הם לא רק אלמנט עיצובי ויש להם תפקיד בשמירה על ההיגיינה, כך שהם הכרח לכל מי שרוצה מטבח נקי מלכלוך, שמן, מים ועובש.

העובדה שהם עמידים למים הופכים אותם לקלים לניקוי לאחר טיגון או בישול. לאור כל זה אסור לכם להתפשר על איכות ועוד טיפ קטן  יש לרכוש אריחי קרמיקה למטבח מאנשי מקצוע שמתמחים בכך.

לדוגמא אנשי חברת חלמיש מתמחים בשיווק ויבוא של מוצרי ריצוף וחיפוי לבית, כולל אריחי קרמיקה למטבחים

המלצה שנייה – היו מוכנים לכל תרחיש

המטבח הוא כאמור לב הבית ובתור מוקד הפעילות הביתי הכל יכול לקרות בו, למשל הוא יכול להתלכלך כתוצאה מבישול חובבני או לאחר ארוחה, הוא יכול לראות כלים נופלים בשוגג ועוד.

אמנם לא בוכים על חלב שנשפך ואומרים "מזל טוב" אחרי שנשברת כוס, אבל אם אתם רוצים להיות מוכנים לכל תרחיש כדאי שאריחי הקרמיקה יתאימו לכך, הן מבחינה פונקציונלית והן מבחינה פרקטית. למשל:

  • מומלץ לרכוש אריחי קרמיקה בעל כושר ספיגה נמוך שיתאימו לסביבת עבודה רטובה ומלוכלכת. אפשרות נוספת היא להצטייד באריחי קרמיקה עם ציפוי נגד החלקה
  • מומלץ לרכוש אריחי קרמיקה חזקים ועמידים, כך שאם נופלת עליהם כוס הם לא יינזקו ו/או יישברו
  • מומלץ לרכוש אריחי קרמיקה בצבע כהה כדי להסוות ולהסתיר כתמים שונים

המלצה שלישית – הכירו את ההבדלים

חשוב לזכור שאריחי קרמיקה הם לא מקשה אחת ויש סוגים שונים. למשל, אריחי קרמיקה מסוג גרניט פורצלן נחשבים חזקים, עמידים בפני מים ומגנים מפני החלקה.

עם זאת, אריחים אלו סופגים כתמים בקלות, מה שמצריך טיפול תקופתי באמצעות חומר איטום מיוחד בשם סילר.

גם באריחים מסוג גרניט פורצלן יש הבדלים. למשל, אריחים מזוגגים (כלומר מצופים בשכבת זכוכית) אמנם מגינים עליהם מפני ספיגה של חומרים ומפני כתמים, אבל הופכת אותם לשבירים יותר.

לעומתם, אריחי פול בודי (גוף מלא) עשויים מחומר אחד בלבד, מה שמקנה להם עמידות רבה מפני שחיקה כי המרקם והצבע שלהם נמצאים באריח כולו (ולא רק בשכבה העליונה שלהם). הבשורה הרעה היא שאריחים אלו נחשבים ליקרים במיוחד.

המלצה רביעית – התאימו את העיצוב לשאר הבית

מכיוון שהמטבח הוא אחד החדרים החשובים בבית (יש מגדילים וטוענים שהוא החשוב מכולם), חשוב להתאים את העיצוב שלו לזה של שאר החדרים כדי ליצור הרמוניה.

למשל, במטבח כפרי שכולל ארונות בצבעי אדמה עץ מומלץ לבחור באריחי קרמיקה (עדיף כאמור מסוג גרניט פורצלן) בצבעים ומרקמים מנוגדים. כלומר, גוונים בהירים עד חיוורים ומרקמים חלקים מנוגדים לעניין שמעניקים למקום כלי הבישול התלויים (סירים, מחבתות, כוסות וכו')

וכמובן שבמטבחים בסגנונות אחרים ההפך הוא הנכון. למשל, למטבח מודרני המאופיין בקווים נקיים מומלץ לבחור באריחי קרמיקה צבעוניים.

הוספת תגובה

הוספת תגובה