עמוד הבית » רוצה לאהוב כמו בסרטים

רוצה לאהוב כמו בסרטים

צילום: pexels
לא נעים לגלות שלבני הזוג שלכם היו מאהבים מאחורי הגב שלכם. זה גילוי משתק. אבל ישנם מאהבים שהם אינם בני אדם, ובכל זאת מכניסים את בן הזוג ללחץ, והרגשה של מרוץ למצוינות וחובת הוכחה. המאהבים שאינם בני אדם הם לרוב גלויים (כמו תחומי עניין שבני הזוג שלכם אולי משקיעים בהם המון זמן), אך חלקם נסתרים, בלתי נראים, הם אלו הנמצאים בדמיון.

ישנה תופעה מורכבת במערכות יחסים המשפיעה על רמת המשיכה בין בני זוג. אני מגדיר אותה המאהב הדמיוני הסודי, תופעה שקיימת בעיקר בקרב נשים.

מדובר על נשים שקראו המון ספרי רומנים, ראו סדרות על אהבה וקשרים, או שמו עין על זוג אחר שנראה מלבלב כלפי חוץ. לפעמים יש את הקטע הזה שאתה אומר לעצמך: "ככה אני רוצה!", "כזה אני רוצה!" או יותר מכך – "ככה זה צריך להיות". הדמיון הוא טוב, הוא יוצר אצלינו סטנדרטים גבוהים, הוא יכול לעורר לפעולה אם הדמיון ריאלי ובר השגה בהיבט הפרקטי, גם אם מדובר בדמיון עשיר וסוג של חלום. חלומות רבים ניתן להפוך למציאות. אך הדמיון הוא גם מסוכן, הוא לפעמים משטה, מעוור, גורם לך להתעלם מהקיים ולפעמים… הוא גם לא נכון.

צילום: אלעד קיואטק

 

>>> בלעדי: מיה קדוש פמיניזם או שוויניזם ביום האישה 

לא תמיד אנחנו יודעים להפריד את הדמיון מהמציאות. כשאישה "חיה בסרט" ורוצה אהבה כמו בסרטים ומאהב כמו ברומנים, יכולה להיווצר בעיה במערכת הזוגית שלה, והתסכול שלה יוביל להתנהגויות שליליות לפעמים גם לסגירות מינית בגלל שאצלה לא קורה מה שקורה בסרט או בסדרה שהיא ראתה, ומה לעשות… ככה זה צריך להיות! (לשיטתה). הבעיה היותר גדולה, היא שהגבר התמים לא ממש מבין מה קורה לו ואין לו מושג שלבת זוגתו יש מאהב דמיוני בראש, שמחזר בצורה יוצאת דופן, מדבר בטון סקסי עם מילות אהבה ברורות ומוגדרות. השיחות אתו מלאות תשוקה, והמבט החודר שלו פשוט עושה את זה.

מיהו? לא תמיד יש לו צורה, כנראה שגם אין לו שם, אבל בטוח שיש לו תכונות של מאהב מהסרטים שהן מאד ברורות לדמיון באופן מופשט, שלכתוב אותן ייקח לאישה לא יותר משלוש דקות. מותר לנו לדמיין, מגיע לנו לפחות לנסות ולהתאמץ להשיג את חלומות הדמיון, אך האם פעם פתחנו בפני מישהו את החלומות שלנו? ויותר מכך בפני בני הזוג שלנו?  כשאני פוגש זוגות במצבים מאתגרים, יש באמתחתי שאלה שאני משתמש בה המון: "ספרו לי איך נראית הזוגיות החלומית שלכם בדמיון?" ואני מציין: "לכו הכי רחוק שאפשר, בדמיון הכל אפשרי".

צילום: אלעד קיואטק

 

השאלה הבאה המתבקשת היא ולמה זה לא קורה בפועל?

מפתיע לגלות שבדרך כלל אחד הצדדים חוטף שוק, הוא לפתע מבין שכל הזמן הזה עד היום שהוא בזוגיות עם אהובתו/אהובו, הם לא היו מרוצים ויותר מכך, אף היה להם מאהב סודי דמיוני שהם כלל לא יכלו להתחרות בו או להשתוות אליו משום שלא ידעו על קיומו.

הדרך הקלה היא להפנים שהחיים הם לא סרט, ומה שיש ברומנים ובסדרות, זה תסריט שמטרתו לעורר רגשות והוא כנראה נכתב על ידי מקצוענים שמבינים שאת המציאות, שאולי לא קיימת, אפשר ליצור בקלות על גבי המסך ובדפי הספר.

אבל אני, תמיד אוהב לחשוב בגדול. למה לא האמת???

למה שלא ננסה באמת ליצור אהבה כמו בסרטים, גם עופרה חזה שרה את זה הכי ברור: "רוצה לאהוב כמו בסרטים" (על פי המילים שכתב אסי דיין), או קי אז אולי זה לא יהיה בדיוק "חתיך שיבוא באנגלית וצבעים", אבל הרעיונות לדברים מגניבים שנותנים טעם מתוק לזוגיות ומשם לחיים בכלל, כן נמצאים בפלטפורמות שממחישות איך דמיון יכול להפוך למציאות.

כל גבר יכול להיות מאהב מושלם, מאהב מהסרטים, כל אישה יכולה להיות אשת החלומות כזאת שאתה לא יכול להפסיק לחשוב עליה ולרצות להיפגש איתה ולראות אותה שוב ושוב.

צילום: אלעד קיואטק

 

כל זוג יכול ליצור חוויות רומנטיות סוערות, ממש כמו בסרטים.

אבל בשביל זה מלבד רצון, צריך מאמץ, לימוד השקעה ולעבור דרך. צריך להפריד את כאב הבושה מעונג האהבה. צריך להבין שמותר לנו להנות מקשר ולהרגיש אותו בצורה מוחשית עמוק בלב, לזכות לרגעים שאתה אומר לעצמך ששווה לחיות בעבורם. תכל'ס, מאהב דמיוני נשאר תקוע בראש, מאהב אמיתי אפשר לחבק, קרוב קרוב לחזה.

אבל בואו ננחת רגע לקרקע. בחיים קורים דברים שאינם תסריט מתוכנן מראש, ולרצות לחיות כמו בסרט זאת קרוב לוודאי משאלה בלתי אפשרית. אך בכל זאת, כדי לא לוותר על החלום כדאי שנדע להזין את החיים האמיתיים ולמלא אותם ברגעים מרוממים. על אף שאי אפשר לחיות באמת כמו בסרט, כי סרט הוא סרט, אבל ניתן בהחלט לצבור חוויות נקודתיות, מדי פעם, שהן בדרך כלל מושקעות, הנראות כאילו נלקחו מסרט אהבה רומנטי שובר קופות. גם אם רק מדי פעם תערכו ארוחה רומנטית, תיצרו אווירה רומנטית עם נרות וקטורת, תעשו טיול רומנטי עם כל המשתמע מכך, תשלחו מתנות מפתיעות, וגם תדאגו שהסקס ביניכם יקבל גיוון, תוכלו למלא את מצברי התשוקה שלכם ותוכלו להנות, כמעט… מאהבה כמו בסרטים.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה