עמוד הבית » רצים בין הכרמים

רצים בין הכרמים

צילום יחצ
מרוץ הבוז׳ולה הבינלאומי הראשון בישראל, בשילוב המנצח עם פסטיבל "חוויה בכרם" מביא ליצירת קונספט ייחודי שכמותו בארץ.

חצי מרתון הבוז'ולה שיתקיים בתחילת חודש אוקטובר הנו אירוע בינלאומי ייחודי, ששואב השראה ובשיתוף עם מרוץ מרתון הבזו׳ולה הבינלאומי בצרפת, מגיע לארץ ביוזמת חברת מרתון ישראל, אשר חשבה על קריאייטיב וקונספט ייחודי לחבר בין הנופים וקהילת הרצים בישראל.  מרוץ הבוז'ולה הינו אירוע ספורט בינלאומי, השני בחשיבותו בצרפת, המונה כ-35,000 משתתפים, שנוהרים אליו כדי לחגוג את פסטיבל הבוז‘ולה – השקת היין הצעיר הראשון של העונה. סביב המרוץ נערכים בצרפת שלושה ימים של חגיגות ופסטיבלים צוהלים, ובהם ניתן לטעום יינות שונים ולחוות חוויה מיוחדת שמשלבת בילויים ותרבות קצת שונה של ספורט וכעת גם הישראלים יוכלו להנות מחוויה מיוחדת זו.

חבל הבוז'ולה בצרפת נמצא צפונית לעיר ליון ומאופיין בשלל טירות מרשימות ויקבים מקומיים. סביב הטירות והכפרים, על כל גבעה תמצאו כרמים ועוד כרמים, לכן נחשב אזור זה למשובח לחובבי ריצה ויין. אזור הבוז'ולה נחשב לאטרקציה תיירותית לאומית בצרפת בזכות משטחי הגפנים הפסטורליים והנופים שהשתמרו עוד מתקופת ימי הביניים וכוללים: כרמי ענבים, טירות, יקבים עתיקים וכפרים אותנטיים.

חגיגות הבוז'ולה נובו בעולם ואצלנו בישראל:
בכל שנה ביום רביעי השלישי של חודש נובמבר, בחצות הלילה, נפתחים אלפי בקבוקי בוז'ולה בצרפת, ובעולם כולו. אלו חגיגות הבוז'ולה נובו. היין שמשתתף בחגיגות הוא מהבציר האחרון. מדובר בשבוע של חגיגות, נשפים, משתאות, תהלוכות ושמחה גדולה. כעת אחד מאירועי הספורט האטרקטיביים בעולם: מרוץ הבוז'ולה, יוצא בפעם השנייה אי פעם מגבולות צרפת ויגיע אלינו לישראל בסתיו ב- 3 לאוקטובר 2019. המרוץ עצמו כולל שלושה מקצים: חצי מרתון (21 ק"מ) מקצה 12 ק"מ ו-5 ק"מ ויעבור  דרך יקבי ברבדו, רד פואטרי, הרצברג, בראון, בן נון, יערה, בזק, ברקן. ישראל היא, כאמור, היעד השני מחוץ לצרפת, אחרי שנגחאי, בו יערך האירוע המפורסם והצבעוני הזה, שמושך קהל ותקשורת בין לאומית.

לאחר בניית קונספט ייחודי של חברת מרתון ישראל בשיתוף עם מנכ״ל מרתון הבוז׳ולה הבינלאומי הצרפתי, לקהל הישראלי, המרוץ יתהדר כמיטב המסורת בתחרות תחפושות מושקעת שתצבע את שבילי המרוץ באווירת חג ובשמחת הרצים, לאורך המסלול יפגשו הרצים תחנות טעימת יין וכיבוד איכותי והרצים יגלו בפינות החמד בדרך מתחמי מוזיקה שיהוו הפוגות בריצה, לטובת מסיבות ריקודים מקומיות לפני שימשיכו בדרכם אל תחנת היין הבאה.

עם חשיפת הקונספט למרוץ הבוז׳ולה הישראלי נרתמה להצלחה המועצה האזורית גזר, חבל ארץ שבו אלפי דונמים של כרמים ושידוע כאחד הטראוארים הטובים בארץ לגידול ענבי יין, וסייעה בקשירת המרוץ לאירוע פסטיבל היין הגדול המתקיים במועצה בחיבור יקבי הבוטיק האיכותיים שבתחומה. החיבור ימשוך אליו רצים, תיירים ומבקרים מכל רחבי העולם, וישים את ישראל ומועצת גזר על מפת תיירות היין והספורט בעולם.  

עופר פדן, מנכ"ל חברת מרתון ישראל מוסר: "מרתון ישראל ממשיכה לפעול ולייצר אירועי קונספט ייחודיים בעולם הריצה. במסגרת זו פנינו לבעלי מרתון הבוז'ולה במטרה לייצר שיתוף פעולה בין החברות והצגנו קונספט המתאים לציבור הרצים הישראלי, והם התחברו בהתלהבות לרעיון. קיום המרוץ היוקרתי בארץ הוא הישג גדול הן מבחינת הספורט בישראל והן מבחינת פוטנציאל התיירות וההזדמנות לחשוף את המדינה ואת מועצה אזורית גזר לעשרות מיליוני מעריצי המרוץ היוקרתי בעולם“.

מירוץ הבוז'ולה הראשון באדיבות מרתון ישראל צילום איתמר גרינברג
באדיבות מרתון ישראל
צילום איתמר גרינברג

 

הרשמה למרוץ הבוז'ולה ופרטים נוספים על המקצים (21 ק"מ, 12 ק"מ, 5 ק"מ) באתר: https://marathonisrael.co.il/

לטובת המשתתפים ומלוויהם פותחים את שעריהם מיטב עסקי התיירות והקולינריה במ.א גזר, המשופעת באמנים ויוצרים, מחלבות בוטיק, בתי בד, לצד אתרי תיירות ייחודיים אשר מקדמים בברכה את פני התייר. בשנים האחרונות הפכה המועצה לאבן שואבת לתיירים מהארץ ומהעולם באמצעות פיתוח של אתרי המורשת והתיירות ובראשם דרך היין. פרטים באתר  http://www.gezer-region.muni.il

את אירועי "מרוץ הבוז'ולה" ב-3-4/10, ייפתחו חגיגות פסטיבל חוויה בכרם, שיתקיימו זו השנה השישית. הפסטיבל, הנחשב כאירוע הדגל של מועצה אזורית גזר, מושך אליו מדי שנה אלפי מבקרים מכל רחבי הארץ. ייחודו של האירוע הנו ערב הפתיחה בו מציגים ומטעימים את יינותיהם יקבי המועצה מהמובילים בארץ. במקביל לאירוע היין יתקיימו מופעים של להקות המחול המקומיות, שוק אומנים ומופעים של הרכבים מוסיקליים שונים וסיומו של הפסטיבל במופע מרהיב של אמן מהשורה הראשונה.

השילוב המנצח בין "מרוץ הבוז'ולה" הבינלאומי הראשון בארץ לבין פסטיבל "חוויה בכרם", מביא ליצירת קונספט שכמותו לא נראה בישראל עד כה, המחבר לייף סטייל ואורח חיים בריא, ויוצר היצע פעילויות רחב ואטרקטיבי של תוצרת מקומית ושוק איכרים,  טעימות של יינות וסיור ביקבים, אירוע ספורטיבי בחיק הטבע והכרמים ותחושת קרנבל בניחוח בינלאומי.

רותם ידלין ראשת המועצה האזורית גזר: "אירוע חצי מרתון הבוזו'לה יתחיל כבר ערב לפני בחגיגות פסטיבל חוויה בכרם ה- 6 בכרם ברקן, שם תוכלו לטעום את מיטב התוצרת של המועצה האזורית גזר, להנות מהופעות מעולות ולהיכנס לאווירה המיוחדת של מרתון הבוז'ולה. יין בוז'ולה הוא יין אדום שמיוצר בחבל הבוז'ולה בצרפת, מדובר ביין הצעיר הפופולרי ביותר בעולם ואין כמו המועצה האזורית גזר, כדי לערוך את החגיגה הגדולה הזו שמשותפת לנו ולאומה הצרפתית. לכל מי שחוששים מחצי מרתון (למרות שאין לכם מה לחשוש, מקסימום תשתו קצת יין בדרך), יש גם מקצים ל-12 קילומטר ולחמישה קילומטר ובעיקר מתוכננת חגיגה אמיתית של תחפושות, שוק איכרים ואנשים שמחים."

את אירוע ההשקה מארח מרכז המבקרים של יקבי ברקן – כרם ברקן מקבוצת זאפה. מדובר היקב הגדול בארץ, המייצר בשנים האחרונות 15 מיליון בקבוקי יין המיועדים לשיווק בארץ ובעולם. יקב ברקן הוא היקב המעוטר ביותר בתחרויות יין בינלאומיות המחזיק במעל 350 מדליות לאורך השנים. ברקן הוא הכורם הגדול ביותר בארץ, עם מעל 10,000 דונם של כרמים הפרוסים ברחבי הארץ- ממצפה רמון בדרום ועד הגליל העליון בצפון. פריסת הכרמים הרחבה מאפשרת לו מצד אחד להגיע לחומר הגלם הטוב ביותר, ומצד שני לבחון את הטרואר הישראלי בצורה הטובה ביותר ולהתאים לכל זן את אזור הגידול המתאים ביותר.

ליקב מרכז מבקרים בקיבוץ חולדה המהווה עוגן תיירותי, אשר בו פועלים אירועי יין לצד אירועי ערב שונים בהובלת היקב ו"זאפה" השותף החדש. המרכז מוקף ב- 2000 דונם של כרמים ומציע חוויה חושנית של מראות, צלילים, ריחות וטעמים מיוחדים. הסיור של "כרם ברקן" מתחיל באולם החביות המרשים ובו מעל 6000 חביות, לצד טעימות וסרט המוקרן על פני 180 מעלות של מסך המספר את סיפורו של היקב בשלל שפות.

צילום דרור וירשבסקי
צילום דרור וירשבסקי

להתרשמות היכנסו לאתר היקב http://www.barkan-winery.co.il/visitor-center