עמוד הבית » שאבתן מים בששון

שאבתן מים בששון

צילום:pexels
את הטיפ המעולה על שתיית מים מרובה על מנת לעזור לשמור על עורנו ולמנוע ממנו יובש קיצוני, כולנו רשמנו לעצמנו, אולם, על מנת לתחזק את העור גם חיצונית באמצעות מים, קיימות שיטות בעולם הקוסמטיקה והטיפוח שיעזרו לנו לשמר את מיום העור באופן שיעכב משמעותית את התייבשות העור.

האיבר הגדול ביותר בגוף האדם הוא העור, כמו שאר האיברים הוא בנוי מתאים הבנויים ממים, שכן ללא המים העור יתקשה בתפקוד בריא ותקין. על כן ישנה חשיבות לאספקת המים לתאים בין אם תהא חיצונית או פנימית המטרה, להימנע מעור מתוח ויבש הסובל מחוסר לחות.

ליאת פליסר הלפרט, סמנכ"לית הדרכה בדרמלוג'יקה מסבירה על עור יבש וטיפול נכון:

הידעתן ?

במהלך היום הגוף מאבד נוזלים ותפקידנו הוא להחזיר את הלחות באמצעות שתיית מים, אולם בתהליך השתייה, אספקת המים מגיעה לכל האיברים בגוף ורק בסוף לעור – הוא האיבר האחרון שזוכה למיום. כיוון שעור מיובש היא אחת התופעות השכיחות בסוגי מצבי עור, חשוב לדעת לזהות את התופעה ואף לדעת לטפל בה נכונה.

עור מיובש הוא מצב שיכול ללוות כל סוג עור, החל מעור שמן מיובש, עור רגיש מיובש, עור אקנתי ומיובש ואפילו עור יבש ומיובש. התופעה תתבטא בתסמיני גרד, אי נוחות, קשקשת, עור מתוח בתחושתו, אפרפר וחסר ברק. אובדן והידלדלות לחות בעור היא תופעה ניכרת, כיוון שמעטה ההגנה החיצוני אינו מספיק להגן על העור מפני בריחת הנוזלים שבתוכו. עור מיובש הופך בטווח הארוך לעור רגיש ועל כן חשוב לזהות את המצב הזה מוקדם.

מה הסיבות ?

עור בריא הוא עור המכוסה במעטה חיצוני שומני אשר תפקידו להגן ולשמור מפני התנדפות גורמי הלחות המצויים בעומק העור וכאשר הוא שחוק ודל העור הופך למיובש. גיל הוא פרמטר נוסף, ואכן לקראת גילאי 40 פוחת ייצור החומצה ההיאלורונית הטבעי של הגוף, מי ששומרת על איזון הלחות ושימור כמות המים והלחות בעור. לצידן, ישנן גם סיבות חיצוניות למצב מיובש כמו שימוש מוגבר בסבונים ובדטרגנים שונים, בפילינגים, או בתכשירים המכילים אלכוהול. גם כאשר העור חשוף לזיהומי אוויר והוא אינו מוגן מהשמש תהיה לו נטייה להיות מיובש.

איך נימנע מעור מיובש ומה הן הפתרונות? בשוק הקוסמטיקה המתקדם, ישנן לא מעט טכנולוגיות הנותנות פתרון ניכר לבעיית מיום העור :

  • מים כרכיב קוסמטי – ישנם תכשירים רבים מבוססי מים שאינם מעורבבים עם פאזה שומנית – ההפרדה הזו נועדה להעצים את העוצמה הטיפולית של התכשיר ולהעניק את הלחות הנדרשת לעור.
  • טכנולוגיות לספיחת מים ושמירתם לאורך זמן בעור– בפיתוח תכשירים של ימינו, ישנן טכנולוגיות מתקדמות כמו מסיכת לחות מוגברת באמצעות ספיגה של ריכוז רכיבי לחות וחומרים פעילים. ישנו רכיב קוסמטי מוכר הנקרא פטריית שלג שמטרתו בתכשיר היא לאחוז פי 450 מים ממשקלה וכך מספקת בוסט עוצמתי של לחות מידית לעור.  בתכשירים מתקדמים כמו קרם לחות עשיר ישנן טכניקות להענקת לחות ל48 שעות רצופות באמצעות מעטפת רשת מתמשכת של הידרציה בעור.
  • שימוש מבוקר בתכשירים בעלי פאזה מימית– המכילים חומצות המופקות מעולם החי והצומח, כאשר היתרון הכביר הוא שיקום העור באמצעות הזנתו ברכיבים ובלחות. אלו חומצות אלפא הידרוקסיות, חומצות מעולם הפירות המתחברות לתכשירים במרקם ג'לי או קרמי מבוססי מים. החומצות הפופולאריות הן חומצה גליקולית, חומצה לקטית, חומצה מנדלית, חומצה טרטרית, חומצה ציטרית.
  • חומצה היאלורונית כרכיב מיום עוצמתי בקוסמטיקה-מבנה המולקולה לרוב במרקם ג'ל כאשר גודלה היא סופחת אליה מים פי 1000 מגודלה, ולכן תעניק לעור נפח, רכות וגמישות, ומראה של עור בריא וחיוני. חשוב להבין כי לחומצה היאלורונית בעולם הקוסמטיקה ישנן שתי מולקולות שונות; האחת שאינה חודרת את העור, אלא מתפקדת כספוג הסופח אליו כמות מים גדולה וגורמת לעור תחושה של ניפוח, מילוי ומראה חלק מקמטוטים ( כך מאותה סיבה נוהגים להזריק חומצה היאלורונית לתוך הקמטים כדי למלא אותם). כאשר השנייה הינה קטנה וממוזערת, המצליחה לחדור את שכבות העור ולשפר את תחזוקת המים בו. בשגרת טיפול נכונה יש לצרוך את שני סוגי המולקולות.

בשלב זה של זיהוי עור מיובש, חשוב להיוועץ עם קוסמטיקאית מוסמכת באילו תכשירים להשתמש בשגרת הטיפול כדי להגיע לתוצאות המושלמות על פי צרכי העור ובהתחשב לסוג העור, למצבו ולתנאי הסביבה בו הוא מצוי.

Product with Ingredients – Hydro Masque Exfoliant צילום יחצ

 לאחר שזוהתה תופעת העור המיובש- איך נטפל? מס' דגשים:

הפחיתו שימוש בסבונים ודטרגנטים, חזקו את שכבת ההגנה של העור באמצעות תכשיר לחות ללא רכיבים מלאכותיים מבשמים ורכיבים שעלולים לגרות את העור ולהחמיר את מצבו. ניתן לעשות שימוש בשמנים צמחיים וויטמינים מסיסי שמן. החשוב מכל הוא שילוב ושימוש קבוע בחומצה היאלורונית בתכשירי השגרה הטיפולית. ניתן להוסיף לשגרת הטיפול שימוש במסכות לחות, פעם עד פעמיים בשבוע ולמען בריאות הגוף והעור הפחתה והימנעות מעישון, הפחתה בשתיית קפאין, וריבוי צריכת מים ותזונה עתירת ירקות ופירות העשירים במים. כמו כן, מומלץ להקפיד פעם עד פעמיים בשנה על סדרה להחדרת לחות מקצועית במכון הקוסמטי תחת השגחה של קוסמטיקאית מוסמכת.

לא רק לעור – גם לשיער !

שימוש בחומצה היאלורונית החל דרכו בטיפולים אסתטיים מתוך ההבנה שהחדרתה לעור תשמר אותו צעיר ככל הניתן, על אף ירידת היצור הטבעי של החומצה ההיאלורונית על ידי הגוף. הודות להצלחתה של החומצה ההיאלורונית בטיפולים האסתטיים ולטכנולוגיה המתקדמת והמתפתחת, נכנסה החומצה ההיאלורונית להיות מרכיב מבוקש ומשמעותי בייצור תכשירים קוסמטיים לעור כנ"ל, אך לא רק.

גם מוצרי שיער החלו לשלב את המרכיב בתכשירים ובמוצרים שלהם. לדוגמה: מון פלטין פרופשיונל הם הראשונים שפיתחו החלקת שיער המבוססת על חומצה היאלורונית לצד סדרת מוצרי שיער תואמת, סדרת HYLOREN בה כל המוצרים מבוססים על חומצה היאלורונית. מטרתה בהחלקת השיער מבית מון פלטין ובמוצרי הסדרה התואמת הן שמירה על זקיק השערה וחיזוקו, חדירה לסיב השיער והענקת לחות מוגברת. לכן, התוצאה תהיה שיער נעים, רך וחלק מתמיד. החלקת השיער HYLOREN הינה ההחלקה הראשונה בעולם המכילה תרכובת חומצה היאלורונית אמתית, לשמירה על זקיק השערה וחיזוקו. נוסחת ההחלקה החדשה פועלת באופן בו היא אינה שוברת את קשרי המימן בשערה עצמה, בעוד החומצה ההיאלורונית נמצאת בריכוז אופטימלי ופורמת את קשרי המימן בשיער. במקביל, היא חודרת לסיב השיער ומתמקמת בין קשרי המימן ומעניקה לחות בצורה מוגברת, מעבר לרגיל.  לכן, התוצאה לאחר ההחלקה תהיה  שיער נעים, רך וחלק מתמיד.

ההחלקה המבוססת חומצה היאלורונית הושקה בארץ ובעולם בהצלחה רבה, לצד סדרה מלאה לטיפול בשיער שכוללת ארבעה מוצרים: שמפו, מסכה, סרום וספריי דרים הייר. בתוך הסדרה הזו קיימים 3 סוגי מארזים המותאמים לסוגי השיער השונים:

  1. Color Save – לשיער פגום ושימור הגוון
  2. Boosting Hair – לשיער דק, דליל ושביר
  3. Smoother Hair – לשיער שעבר החלקה
  4. Blond Highlights – לשיער בלונדיני
סדרת הילורן מסיכת קולור סייב של מון פלטין פרופשיונל.צילום יחצ

סדרת HYLOREN הפכה להיות הבסט סלר של מון פלטין וגם הסדרה המבוקשת ביותר של המותג כיום והיא נמכרת ב-53 מדינות בעולם.לדברי ד"ר איתן ברמן, מומחה ברפואת עור שלקח חלק בתהליך פיתוח ההחלקה: "מדובר בהחלקה אשר בנוסף לפעילותה מחליקת שיער, לא רק שאינה פוגעת בו, אלא אף משקמת את השיער. בשל ההרכב הייחודי של המרכיבים בהחלקה לצד החומצה ההיאלורונית".

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה