עמוד הבית » שוק הנדל"ן בצל השפעת המלחמה על מחירי הדירות והביקוש

שוק הנדל"ן בצל השפעת המלחמה על מחירי הדירות והביקוש

נני רצאבי, צילום: פרטי
בזמן מלחמה שוק הנדל"ן הופך לתנודתי ולא יציב, ולכן קונה פוטנציאלי עשוי להתלבט האם כדאי לו לקנות עכשיו או לחכות. נני רצאבי יועצת נדל"ן מציעה טיפים שיעזרו לקונה הפוטנציאלי לקבל החלטה בנושא זה.

מיוחד בזמנים אלו נוצר חלון הזדמנויות: מחירים מוזלים ותנאים טובים יותר לקונה  שדווקא בזמן המלחמה וחוסר היציבות, נוצרות הזדמנויות של מחירים מוזלים ותנאים טובים יותר לרוכשי דירות. זה יכול להיות שיקול חשוב בהחלטה האם לקנות דירה עכשיו או לחכות. יש חשיבות רבה לקבלת החלטה מהירה לצד תכנון עתידי מראש. היום נוצר חלון זמן שדווקא מאפשר ביצוע רכישת דירה או שדרוג דירה ובתנאים אטרקטיביים.
נכון להיום, קבלנים ומוכרי דירות יד שנייה מתקשים למצוא רוכשים וזאת עקב הריביות הגבוהות  ונוסיף את המצב הביטחוני. בתקופה מורכבת זו, אנשים שרוצים לרכוש דירה " יושבים על הגדר" וממתינים שהריביות ירדו ושהמצב הביטחוני ישתפר.

צילום: pexels

האם לדעתכם זו צעד נכון ??? לא.
אפרט מדוע זה הזמן הכי טוב לרכוש דירה ובמיוחד דירה ראשונה. ניתן להשיג מחירים נמוכים מרמות השיא באחוזים רבים וכן,עקב מיעוט קונים יש זמן וכך ניתן לנהל משא ומתן בהיבט הריביות על המשכנתאות. קיימת סבירות להתחלת הורדות בתחילת 2024 כך שבתכנון נכון, תשלבו מחיר אטרקטיבי לצד משכנתא טובה.
בהיבט הכלכלי, אם המלחמה תסתיים עם פוזיציות חיוביות (שחרור חטופים, הסדר בטחוני, הסדר מדיני) סביר להניח שנראה צמיחה במשק (בד"כ רואים צמיחה לאחר מלחמות ) מצב זה יביא לרוכשים רבים לשוק הדיור, הרוכשים הרנדומליים ואלה שישבו על הגדר. אם נוסיף לזה קיטון במלאי הדירות עקב מיעוט התחלות בנייה נקבל שוב עליות מחירים. אז אם אתם מעוניינים לרכוש דירה כדאי מאוד לשקול לבצע את הקנייה עכשיו.

צילום: pexels

לגבי נטילת משכנתא 
חשוב לבצע תכנון נכון עם גמישות לשינויים בעתיד הנראה לעין כשנראה שיפור בריביות.

מאת נני רצאבי יועצת נדל"ן

תגובות 2

הוספת תגובה

  • נני את מדהימה
    בזכותך זכיתי לקנות במחיר מושלם !
    אין עלייך אלופה

  • נני את מקצוענית, מקצועית ואפשר לסמוך עלייך. תודה רבה רבה על הידע והשירות שאת מנגישה לעולם!