עמוד הבית » שיח גלריה, הדג הוא ראש ציפור

שיח גלריה, הדג הוא ראש ציפור

צילום אורי נעים
פואמה אודיו-ויזואלית המשלבת אלמנטים של סאונד, וידאו ופרפורמנס. העבודה מבוססת על היצירה ונסיבות חייהם של המלחין יוסי מר חיים, זוגתו האמנית מיכל נאמן ובנם האוטיסט יונתן.

יצירתם של בני הזוג נפרשת על פני למעלה מחמישה עשורים, ונטועה בתרבות האוונגארד המקומית.

ביצירה מר חיים: הדג הוא ראש ציפור משמש ארכיונם הפרטי ויצירתם האמנותית של בני הזוג, כאתר של קניבליזם אמנותי, המאתגר את גבולות השפה והטעם הטוב. בפינו שותת הריר, נדחסו ופורקו להברות חלקי (גופות) העבודה: ארנבת וברווז, זאב ופינגווין, ויונתן אחד – "גדי בחלב אמו".

צילום אורי נעים

היצירה נעה תדיר בין שני מצגים שונים: במוקד המצג הראשון, דמותו הווירטואלית של מר חיים (הקרנת וידאו) הניצבת אל מול דמותו של מר חיים (בגילומו של המלחין), המתפעל בדממה טייפ סלילים. עבודת הווידאו מדמה סיטואציה של אבחון פסיכולוגי בכלים של מבחן השלכתי: מר חיים עומד למבחן שטיבו לא ידוע, ונדרש להגיב לשורה של דימויים השאובים מגוף העבודה המוקדם של נאמן: סדרת הדג/ציפור, יונה/תן, גדי בחלב אמו.

צילום אורי נעים

עשו לנו לייק בפייסבוק

בקוטב השני של היצירה, מבצע אנסמבל של אמני פרפורמנס שחזור למיצב משותף של מר חיים ונאמן בשם ״הנקודות החזקות ביותר״. במיצב המקורי, פסל חד ממדי גדול של הדג/ציפור של נאמן עליו מתלפף/מתחכך טייפ סלילים המשמיע את צעקותיהן של שחקניות הטניס שארפובה וויליאמס. במיצג הנוכחי, שני דמויי ״יונתן״ מנהלים בניהם דו-קרב של צעקות כבמעין משחק טניס דמיוני.

יום חמישי 8.10.20 בשעה 18:00

המופע ושיח הגלריה ישודרו לייב בעמוד הפייסבוק של המוזיאון

האירוע פתוח לצפייה לקהל ללא תשלום

יוצר: יוני ניב יוצר שותף: אורי נועם / בביצוע אנסמבל מוסיקה נובה.

משתתפים: אביגיל ארנהיים, אור אשכנזי, יוסי מר חיים, תום סולוביציק, יואל פלד, חגי פרשטמן