עמוד הבית » שימו בסל – 4 כללי זהב לצרכנות נבונה

שימו בסל – 4 כללי זהב לצרכנות נבונה

צילום unspkash
צרכנות נבונה והתנהלות כלכלית מחושבת הן לא תכונות מולדות. למרבה הצער, בדרך כלל גם לא מלמדים אותן בבית הספר, אבל אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל להתנהל נכון מבחינה כלכלית. בשלב הראשון מומלץ לקרוא את הכתבה הבאה ולאמץ כמה כללים בסיסיים להתנהלות כלכלית חכמה

בשיתוף לאומי

עובדים קשה, קונים רק במבצעי 1+1, מרגישים שאתם מתקמצנים ועדיין לא מצליחים לחסוך? כנראה שאתם מבזבזים כסף שיכולתם לשים בצד. רבים מאיתנו חוששים לדבר או אפילו לחשוב על כסף, וזה חבל – בסופו של דבר, היכולת להתנהל נכון מבחינה כלכלית היא כלי חשוב כדי להגיע לרמת החיים שאנחנו שואפים אליה ולהשקיע בדברים שחשובים לנו. כך תעשו את זה:

 תכננו תקציב מראש

התנהלות כלכלית נבונה מתחילה בתכנון מקדים. תכננו לעצמכם תקציב חודשי, שבו אתם מוציאים פחות ממה שאם מכניסים. חלקו את התקציב לקטגוריות (מזון, חשבונות, ביגוד ועוד), ואל תשכחו להכניס קטגוריה של הוצאות חירום. חשוב שהתקציב שלכם יהיה ריאלי – אם אתם יודעים שבדרך כלל אתם מוצאים 2000 שקל בחודש על קניות בסופר, לא הגיוני לנסות לצמצם את זה ל-1000, אבל אולי אפשר לצמצם ל-1,500 אם תקפידו לקנות במבצעים. אל תצפו מעצמכם להפוך לנזירים: צרו תוכנית שכוללת גם תקציב לבילויים ולקניות "לא הכרחיות", וכך יהיה לכם קל יותר להיצמד לתקציב לאורך זמן.

תהיו עם היד על הדופק – עקבו אחרי ההוצאות שלכם

כדי לנהל נכון את תקציב שלכם, עליכם להיות בקונטרול מתמיד על מצב ההוצאות. הדרך הכי טובה להבין את המצב היא לבדוק את פירוט האשראי שלכם כל חודש, ולנהל רישום של ההכנסות וההוצאות שלכם, גם כאשר מדובר בהוצאה ממש קטנה. קניתם קפה ומאפה בדרך לעבודה? תרשמו את זה. יכול להיות שבסוף החודש תגלו שהוצאתם כמה מאות שקלים על ארוחות בוקר בדרך לעבודה, ושהיה משתלם יותר לקום חצי שעה קודם ולשתות קפה בבית. כשתדעו בדיוק לאן הולך הכסף שלכם יהיה לכם קל יותר לשלוט בהוצאות ולחסוך.

 הצטרפו למועדון לקוחות שמתאים לכם

יש לכם מוצרים או שירותים שאתם צורכים בצורה קבועה? מן הסתם התשובה היא כן – כי לכולנו יש כאלה. אם כך, מומלץ להצטרף למועדון לקוחות שמספק את אותם מוצרים ושירותים הנצרכים על ידכם באופן שוטף. בהצטרפות למועדון לקוחות כזה תוכלו ליהנות מהנחות ומבצעים על רכישות שונות, לזכות בהטבות מיוחדות ואפילו במגוון מתנות המוענקות לחברי מועדון בחגים, ימי נישואין וימי הולדת, לקבל הודעות על מכירות מיוחדות ועל אירועים והשקות של מוצרים חדשים וכיו"ב. השתייכות למועדון לקוחות שנותן לכם מענה לצורך שוטף תהיה אפקטיבית ותאפשר לכם לחסוך ברמה היומיומית. זהו חלק מניהול תקציב נכון.

 לא כל מבצע הוא מבצע משתלם

מבצעים יכולים להיות חרב פיפיות: מצד אחד, הם מאפשרים לנו לקבל עסקה טובה יותר, ומצד שני, הם עלולים לגרום לנו לקנות דברים שאנחנו לא צריכים – רק כי הם היו במבצע 1+1. אל תתפתו לקנות מוצר מסוים רק בגלל שהוא במבצע. אם לא תכננתם לקנות טלוויזיה חדשה, לא בטוח שאתם צריכים לקנות אחת רק בגלל שהיא ב-30 אחוז הנחה.

הדרך הכי טובה לנצל מבצעים היא כאשר אתם קונים משהו שתכננתם לקנות ממילא, או במסגרת קניות הכרחיות של מוצרי בסיס. לדוגמה, אם יש מבצע 1+1 על פסטה או על אורז, מוצרים שבכל מקרה אתם כנראה קונים ומשתמשים בהם, אז מדובר במבצע משתלם שיעזור לכם לחסוך.