עמוד הבית » עכו, חצי אי,עולם שלם

עכו, חצי אי,עולם שלם

צילום באדיבות שיר הספרי
עכו שהוכרה על ידי אונסק"ו כעיר מורשת עולם, השוכנת לחופו של הים התיכון, נמצאת בעשור האחרון בתנופת פיתוח תיירות אדירה: מלונות וסוויטות בתהליכי בנייה בהשקעה של מאות מיליוני שקלים לצד עשרות צימרים ייחודיים, בין חומות העיר העתיקה וליד החופים, שנהנים מתפוסה משמעותית.

העיר עכו, יעד עוצר נשימה שזכה בפרס Traveller Review Awards לשנת 2020 על ידי ענקית התיירות BOOKING, נמצאת בתנופת פיתוח תיירותית אדירה, לצד התפתחות נדל"נית, כלכלית ועסקית.

עכו היא העיר המזמינה והטרנדית ביותר בישראל מבחינת חוויית התייר.

זאת ועוד עפ"י אתר התיירות "Booking” בדירוג לשנת 2020

תיירות

כ־2 מיליון תיירים ומבקרים פוקדים אות העיר מדי שנה ומוצאים בה אותנטיות היסטורית בשילוב אטרקציות דינמיות. לאחרונה תופסת גם הקולינריה מקום של כבוד בעיר המתחדשת, עם רוף־טופים שלא יביישו את אירופה, שוק שוקק חיים, נופים ופארקים בניחוח של חו"ל.

את החוויה משלימים מלונות הבוטיק הוותיקים, המוכרים בישראל ובעולם, ביניהם מלון האפנדי של אורי ירמיאס, מלון עכותיקה של מאיר דוידסון, סוויטות וילה סרא בבעלות אלי סעדון ואבי רבינוביץ', מליסנדה של האדריכלית מיכל מטלון, סוויטת זידאן סראי, הצימרים של ערבסק ועוד.

שמעון לנקרי, ראש העיר מציין: "ביקוש שיא לצימרים ולמלונות בוטיק, שהייחודיות שלהם היא החוויה המקומית האותנטית – לצד הקולינריה המשובחת, האתרים ההיסטוריים ואתרי המורשת, הגלריות, המוזיאונים, הפסטיבלים ועוד".

צילום באדיבות שיר הספרי

האחים נקש רכשו זה עתה את ח'אן אל עומדאן – שלאורך שנות ההיסטוריה שימש מלון דרכים ומאז קום המדינה עמד נטוש – כשבכוונתם להפוך אותו למלון פרימיום, בהשקעה של כ-100 מליון שקל. "זה, לצד מיזמים רבים נוספים, מבטא את האמון של היזמים בכל נושא הבינוי בעיר", הוא אומר.

צילום באדיבות שיר הספרי

 בילוי ופנאי

לצד התנופה התיירותית, עכו הפכה לשם דבר בתחום הפסטיבלים ומוקד תרבות לבילוי ופנאי. בימים אלה מושלמת הקמת היכל התרבות החדש בעיר בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, והחל לפעול מחדש מתחם הבילוי והפנאי "המצודה" בין חומות העיר העתיקה עם מיטב אמני ישראל.

צילום באדיבות שיר הספרי

שיוויון, אהבה וסולידריות

58,000 תושבים יהודים וערבים חיים יחד בעכו בשכנות טובה ובכבוד הדדי, והדבר בא לידי ביטוי גם בעירייה. בעכו נוהגים בכבוד, שוויון, הדדיות, שיתוף פעולה וערכים חזקים. גם אם יש חילוקי דעות, יודעים להתגבר עליהם בעזרת צוותי גישור עירוניים. העיר מתנהלת נכון ומאפשרת יחסים מצוינים בין יהודים לערבים. עובדה, התושבים אוהבים את עירם וגאים בה.

צילום באדיבות שיר הספרי

ההשקעה הגבוהה בחינוך

כספים ומשאבים רבים מאוד מושקעים במערכת החינוך בעיר, ולפני מספר שנים היא זכתה על הישגיה בפרס החינוך הארצי.

"עכו היא בין עשר הערים שמשקיעות הכי הרבה בחינוך, ולא רק בזה הבית ספרי", מדגיש ראש העיר. "בין 90%-80% מהילדים משתתפים בפעילות פנאי בשעות שאחרי הלימודים. בכל רחבי העיר פזורים מתנ"סים, יש מרכז צעירים ענק, קונסרבטוריון עם 1,000 נגנים צעירים – שהם 10% מכלל תלמידי העיר".נוסף על כך, היחידה לקידום נוער בעיר זכתה לפני שנה בפרס הצטיינות ארצי על הפעלת מערך שלם של מועדונים לנוער בסיכון.

חדשנות כתפיסת עולם

לאחרונה, הוקמה בעיר מחלקת פיתוח אסטרטגי לחדשנות. חדשנות היא תפיסת עולם שיש להחיל על כל תחומי החיים: הטמנת אשפה, תאורה חדשנית, מתקנים סולאריים על כל מוסדות הציבור ומטרונית עם פוטנציאל חשמול. "הסיפור של עכו הוא לחשוב בצורה אחרת – שיוצרת הזדמנויות, וזה כולל הכנסת חברות הייטק לעיר ועוד יוזמות", כך לנקרי.

 נדל"ן ופיתוח

במסגרת הסכם הגג שנחתם עם משרד השיכון נבנות בעכו בעת הזו כ־2,000 יחידות דיור – כמות מרשימה ביחס למספר התושבים. כ־60% מהדירות כבר נמכרו לזוגות ומשפחות מהסביבה, כולל משפרי דיור מהעיר וזוכי התוכנית מחיר למשתכן.

מרכזיותה של העיר, הרכבת שמגיעה אליה, הפיתוח העירוני, הגשרים, הפארקים והגנים, המעברים המהירים מאזור לאזור ללא פקקים – אלה ועוד ממצבים את עכו כעיר עם איכות חיים גבוהה ביותר, שכיף לגור בה.

חזון עתידי קרוב ימים

העיר ממשיכה בפיתוח של  עוד ועוד אזורי תעשייה וטכנולוגיה, במטרה לחזק את החדשנות המיוחלת. בבסיס הכל – השקעה מאסיבית בחינוך, כולל מלגות ללימודים אקדמיים, עבור כל הסטודנטים החיים כאן. בכדי להשאיר את הצעירים, יש לספק להם תעסוקה איכותית שעונה על צורך.

צילום באדיבות שיר הספרי

העיר עכו – בירת התיירות בצפון, עוברת שינויים מרחיקי לכת ובקרוב ייצאו אל הפועל תוכניות נוספות שיתרמו להתפתחותה ולהתחדשותה: חידוש הנמל והמרינה, הקמת מערך הסעות לעיר העתיקה, הקמת מלונות וחדרי אירוח נוספים ועוד.

שירבעיר- עו"ד שיר הספרי, מיתוג ערים ונדל"ן, הממתגת את העיר עכו ובתוך כך את העיר העתיקה לקהל ישראלי ובינלאומי.

הוספת תגובה

הוספת תגובה