עמוד הבית » אֻמָּנוּת ואָמָּנוּת על גלגלים

אֻמָּנוּת ואָמָּנוּת על גלגלים

תערוכה נוסעת ברכבת צילום תום סמית
נסיעה ברכבת היא חוויה. לא רק בגלל הנסיעה המהירה והשקטה אלא גם בגלל הנוף החולף הנשקף מחלון הנסיעה. אך תארו לעצמכם מה קורה כשהנוף הפנימי של הרכבת מעניין יותר מהנוף שבחוץ? זאת כבר חוויה נעימה אף יותר!

השבוע התקיימה תערוכה של אומנים רבים בז'אנרים שונים, תוך כדי מהלך נסיעה פרטית ברכבת ישראל בקו תל אביב – ירושלים – תל אביב.

את התצוגה יוצאת הדופן הזאת יזמה עמותת האומנים  Unity Art (משנת 2014, ללא כוונת רווח), המאגדת עשרות יוצרים מרחבי הארץ, מעניקה להם בית חם ומקדמת את עבודותיהם בדרכים יצירתיות.

האומנים הנרגשים הציגו יצירות שהוכנו בעבודת יד מוקפדת ובהם ציורים, תכשיטים, בובות, פריטי נוי, פסלונים, סבונים מעוצבים, דובונים ועוד. השולחנות וכסאות הנוסעים המוכרים הפכו בין רגע למלאי חיים ועניין, מה שגרם לכך שהנוף היפה שבדרך לירושלים, התגמד לעומת הנוף האומנותי המפעים, שהתגלה לנוסעים שהשתתפו באירוע.

צילום תום סמית

האירוע, שתואם מראש, לא הפריע ללוח הזמנים הרגיל של הרכבת ובמהלך הנסיעה לא התקיימה מכירה, הייתה בה בעיקר תשוקה של אומנים ויוצרים ששמחים היו להציג את מעשי ידיהם לעיני המשתתפים, עליהם עמלו בעמל רב.

צילום תום סמית

מריה פרייגר, מייסדת העמותה, השתמשה ברכבת במקוריות רבה על מנת להציג למשפיענים והמוזמנים את יצירות האומנים. המסר שלה היה ברור לכל – "כמו שהרכבת נגישה לכולם – כך גם על האומנות להיות נגישה לכולם, בלי הבדל גזע מין ודת – דתיים וחילונים ערבים ויהודים".

צילום תום סמית

'תערוכת הרכבת' יוצאת הדופן, הינה חלק מרפרטואר האירועים השנתי והמגוון של העמותה, ששיאו יתקיים ב-21.10.21 בגני התערוכה, ביריד ה"פאן אקספו" השנתי.

את יצירות האומנות ניתן לראות ולרכוש בגלריה של העמותה ברח' רזיאל 6, יפו. לפרטים:  https://www.facebook.com/unityartproject/

מאת: אלעד קויאטק

 

תגיות