עמוד הבית » אוטובוס וגם אמבולנס

אוטובוס וגם אמבולנס

מימין לשמאל: יואל ויס, משותפי חברת פנדן, תא"ל טל אהרון, ראש החטיבה הטכנולוגית ליבשה בצה"ל, אבי בן אסאייג, מנכ"ל קבוצת אסם נסטלה ואלי בין, מנכ"ל מד"א.קרדיט: סאשה פליט
אוטובוס-אמבולנס, ראשון מסוגו בעולם הושק היום בשיתוף פעולה ייחודי בין מד"א, אסם, חטיבת הטכנולוגיה ליבשה של צה"ל וחברת דן. הרעיון קרם עור וגידים בתקופת הקורונה על רקע הצורך לפנות מספר גדול של מטופלים בו זמנית.

האוטובוס בנוי משלושה חלקים נפרדים זה מזה במחיצות אטומות כך שגם במקרה של פינוי חולים מדבקים, הנהג מוגן ויכול לשמור על קשר עין עם הצוותים והמפונים בעזרת מערכת תקשורת פנימית ומצלמות בכל חלקי האוטובוס.

בכל אוטובוס ניתן לפנות עד 13 איש כששניים מהם נמצאים ביחידת טיפול נמרץ פנימית ו-11 יושבים בחלק האחורי. האוטובוס יכול להסיע 14 אנשי צוות לזירת האירוע.

הטקס שנערך במטה אסם בשהם כלל תרגיל פינוי נרחב ע"י פרמדיקים של מד"א בעזרת עובדי אסם שהתנדבו כמטופלים.

אבי בן אסאייג, מנכ"ל קבוצת אסם נסטלה אמר: "אנו עדים בימים האלה להתגייסות מרגשת של החברה הישראלית לעזרה לזולת ותמיכה בצוותים הרפואיים. מד"א עומדת בקו הראשון של המאבק בנגיף. יחד איתם חיפשנו פתרון חדשני ואפקטיבי להעברת חולים שזקוקים לטיפול, שיכלול מכשור רפואי מתקדם ומציל חיים."

מדובר בפתרון מתוחכם ויצירתי למצבים משתנים ומרובי נפגעים הן בהתפרצות מחלות או באירועים כמו שריפות הדורשים פינוי אנשים רבים ולכן, יוכל לשרת את מד"א והציבור לשנים רבות.

מנכ"ל מד"א, אלי בין סיפר כי האוטובוס פותח בעזרת צה"ל בזמן חסר תקדים של מספר שבועות תוך שמד"א פועלת 24 שעות לסייע לחולים, מבצעת 250,000 דגימות ועונה ל-50,000 איש במוקד הטלפוני מדי יום.