עמוד הבית » איך לבנות קשר בריא וחזק עם הכלב שלך

איך לבנות קשר בריא וחזק עם הכלב שלך

מור בר באילוף, צילום: דני בר אדון
למי שלא הספיק לקרוא או לשמוע עלי, שמי מור בר ואני מאלפת כלבים. אשמח לתת לכם את האפשרות ללמוד על הפסיכולוגיה של הכלב כדי לחיות חיים מאוזנים ומאושרים. גם אתם וגם הכלב שלכם.

לפני הכל עליכם להבין : בני האדם שכחו או לא יודעים בכלל מהו הסדר הטבעי שעל פיו מתפקדים הכלבים ומהם האינסטינקטים הטבעיים שבהם הם משתמשים כדי לשרוד. דבר זה יוצר חיית מחמד לא מאוזנת שהופכת למטרד ונטל יותר מאשר למקור אושר. למרות שהיום אנחנו יכולים להיעזר בהמון מידע וכלים, שיעזרו לנו לחיות בהרמוניה עם עצמנו, עם הסביבה ועם הכלב.

אנחנו יותר ויותר נתקלים בסיפורים של בעלי כלבים שיש להם בעיות נוראיות עם הכלבים שלהם. מה שאומר שהכלבים סובלים לא פחות ומתוסכלים גם הם. דבר המוביל להרבה מסירות ולא מעט המתות של כלבים. זו הסיבה שממאפרת כלות הפכתי למאלפת כלבים. אני לעולם לא שופטת אף אחד.

מור בר באימון, צילום: דני בר אדון

את השינוי המקצועי שלי עשיתי לאחר פרידה מכלב מדהים שהיה לי וקצת אחרי שאימצתי כלב חדש שנכנס לחיי. מטיפת הידע הראשונה שקיבלתי הבנתי שהייעוד שלי הוא לאמן בני אדם וכלבים כאחד. אני יודעת שרובנו עם כוונות טובות ונחשבים לבעלי כלבים מלאים אהבה ונתינה, אבל חוסר ההבנה בעולמם של הכלבים יוצר בעיות התנהגות רבות ושכיחות. ובקצרה, כלבים אינם בני אדם. הם אינם חושבים כמו בני אדם, אינם מתנהגים כמו בני אדם או רואים את העולם באותו אופן כמו בני אדם. דבר חשוב שכדאי שתזכרו באילוף כלבים הוא היכולת לבנות מערכת יחסים בריאה בין אדם לכלב – מערכת שבה הגבולות בין השניים יהיו ברורים לחלוטין. מה שכלב צריך זה פעילות גופנית, משמעת ואהבה.

צילום: דני בר אדון

אם הכלב שלכם עולה לכם על העצבים. אם הוא תוקפני, עצבני, מפוחד או מתוח ואם הוא כפייתי לגבי עניין כלשהו, קופץ על כל מי שנכנס אליכם הביתה או מציק לכם שתשחקו אתו כדאי שתתחילו תהליך של למידה שבו אתם לומדים את השפה של הכלב שלכם ולא תהיו מאלה שמצפים שהוא ילמד את השפה של בני האדם.

צילום: עצמי

יכול מאד להיות שאתם משוכנעים שיש לכם את חיית המחמד המושלמת אבל הייתם רוצים יחסים עוד יותר טובים איתה. הייתם רוצים לדעת מה מניע את הכלב שלכם ולהיכנס לתוך הראש שלו כדי לטפח עוד יותר את הקשר ביניכם. אל תהפכו את הכלבים שלכם לבני אדם ההולכים על ארבע ומכוסים בפרווה. כלבים הם כלבים ויש לכבדם ככאלה.

מאת מור בר ייעוץ, הכוונה ותהליך לשיפור איכות החיים לכל בני הבית

ניתן ליצור איתי קשר במספר 0509082888

תגובות 2

הוספת תגובה