עמוד הבית » איך למצב ולמקד את העסק שלכם דווקא בתקופת הקורונה

איך למצב ולמקד את העסק שלכם דווקא בתקופת הקורונה

צילום.ניקי טורן סוביק
אין ספק שהקורונה גרמה לטלטלה בכל תחום בחיים שלנו וגם בעסקים וצרכנות. אנשים אולי לא קונים פחות אבל הם קונים אחרת, ובעלי העסקים צריכים ליישר קו עם דרישות התקופה ויפה שעה אחת קודם.

גם עסקים שכבר מכרו ברשת והיו פעילים בפלטפורמות השונות מצאו את עצמם מחפשים דרכי שיווק יצירתיות להגיע ללקוחות, על אחת כמה וכמה עסקים שלא גיבו את עצמכם במערכי שיווק דיגיטליים. גם כשהקורונה תעבור ויחזרו למכור פרונטלית, המכירה והקידום ברשת הדיגיטלית לא ייעלם אלא רק להתחזק ולכן אם אתם עסק, חשוב שתדעו למצב את עצמכם נכון באופן שיווקי בכל הפלטפורמות הנכונות, לתקופה הקרובה וגם לאחריה.

תוצאות לטווח הקרוב ולטווח הרחוק:

ההשקעה בשיווק דיגיטלי הכרחית בתקופה שבה יש סגרים והגבלות, שכן היא מתחזקת את קהל הלקוחות הקיים וגם מגדילה חשיפה לקהל לקוחות חדש ופוטנציאלי. התוצאות הן מיידיות עיקר אם בוחרים את הפלטפורמות הנכונות ופועלים בהן כמו שצריך, והן תמשכנה להיות רלוונטיות גם בטווח הרחוק לאחר שהקורונה תעבור.

לא חסרים טיפים ברשת של איך לקדם את העסק ברשת ולשווק אותו דיגיטלית- בניית אתר, פעילות במדיה החברתית, ניוזלטר ועוד. אבל יש כמה טיפים חשובים שאולי לא נתקלתם בהם במקומות אחרונים, טיפים שיסיעו לכם למנף את העסק שלכם בצורה דיגיטלית בצורה הטובה ביותר:

פעילות במדיה החברתית:

אחת ההמלצות שחוזרות על עצמה ובצדק היא להיות פעילים במדיה החברתית, יותר נכון במדיות החברתיות. אבל לפני שאתם רצים ופותחים חשבון בכל מדיה אפשרית, ההמלצה היא לבחור שתי מדיות שמתאימות לעסק שלכם ולקהל היעד שלכם ולהתמקד בהן. לאחר שבחרתם את המדיות למדו איך לתפעל אותן ולפרסם בהן בצורה הנכונה בכדי לא להשקיע מאמצים רבים ולא לקבל דבר בתמורה.

  • תלמדו- יש לא מעט קורסים אינטרנטיים ושיעורים פרטיים בזום על שימוש נכון ומדויק בכל אחת מהמדיות החברתיות. אפשר גם לקרוא חומר ברשת וללמוד לבד דרך סרטונים ביוטיוב.
  • תשקיעו בפרופיל- מעבר לפרופיל עסקי, חשוב שתמתגו את עצמכם מבחינה אישית. הפרופיל האישי שלכם הוא נכס ואם אתם רוצים לקדם את עצמכם ולשווק את העסק חשוב שהוא יהיה מסונכרן לפרופיל העסקי ולא יהיה מכירתי ושיווקי מדי אבל כן ישדר את העסק ואת המהות שלו כי אתם חלק בלתי נפרד מננו.
  • חברו בין הרשתות- אם אתם עובדים עם הווטסאפ חברו אותו לפייסבוק ואת הפייסבוק לאינסטגרם וכך תוכלו לפרסם במקום אחד ולשתף בכמה מקומות.
  • היו פעילים- להיות פעילים במדיה החברתית בכלל או בקבוצות בפרט זה לא רק לפרסם בימי הפרסום ולשתף פוסטים בקבוצות. זה לענות לאנשים בכל מיני נושאים, להעלות שאלות ונושאים לדיון. אפילו לפתוח קבוצה מקצועית בתחום שלכם ולתחזק אותה. כל קבוצה היא משאב של לקוחות פוטנציאליים וככל שיכירו אתכם יותר יסמכו אליכם יותר ויפנו לקבל את השירותים שלכם.

עוד לא בניתם אתר?

העובדה שכל עסק היום צריך נוכחות ברשת היא לא סוד. בין אם זה דף נחיתה או מיני סייט או אתר- אתם חייבים להופיע בחיפושים של אנשים ברשת- גם בשם שלכם וגם בתחום שלכם. נכון שזה לא קל וגם לא זול להופיע במקומות הראשונים, אבל זה עדיין חשוב.

  • עדכנו את האתר- אם יש לכם אתר וודאו שהוא מותאם מבחינת ממשקים, מבחינת נגישות וגם מבחינת הדפדפנים השונים. אם לא- התאימו אותו בהקדם. אתר לא מעודכן זה כמו חנות עם קולקציה מהעונה הקודמת. אם יש לכם מדיות חברתיות הכניסו קישור שלהם באתר וודאו שהוא עובד ובמדיה החברתית קישור ישיר לאתר כך תצליבו ביניהם באופן קבוע.
  • הכניסו תוכן- כמה שיותר תוכן באתר יקדם אותו באופן אורגני. מילות חיפוש נכונות, תפעול של בלוג באתר, הכנסת כתבות תוכן על בסיס קבוע- כל אלה יקדמו את החשיפה של האתר שלכם.

אל תפחדו להיות בפרונט:

המצב אמנם חייב אותנו להסתגר בבתים אבל הוא גם העלה את זמן הצריכה של המסכים. אז אולי אי אפשר להעביר הרצאות והדרכות פרונטליות אבל בהחלט אפשר להגיע לכמה שיותר אנשים דרך המסך עצמו.

  • סרטוני הדרכה- אם אתם יודעים להתבטא טוב בעל פה ולא מתביישים מהמצלמה- צלמו מספר סרטוני הדרכה או ידע דיגיטליים והעלו לערוץ ביוטיוב. אפשר להעלות בערוץ שלכם סרטונים קצרים וממוקדים, ולהניע את הצופים לרכוש סדרה של סרטונים מפורטים וארוכים יותר אותם תשלחו למי שמשלם. הקפידו על רמה מקצועית, עריכה כמו שצריך וקידום הסרטונים בצורה הנכונה בכדי להגיע לכמה שיותר אנשים רלוונטיים.
  • וובינרים ופודקאסטים- אלא הדרכים הנפוצות היום להגיע לקהל שמעוניין לשמוע את מה שיש לכם לומר. קחו קורס בנושא, לימדו איך לעשות את זה נכון וקפצו למים. ההמלצה היא לארח ולהתארח עם כמה שיותר אנשי מקצוע מקבילים ומשלימים בכדי להגדיל את מעגל התפוצה שלכם וכדי שיכירו אתכם.
  • תעלו ללייב- תצלמו לייב במדיה החברתית, בין אם מתוכנן או לא, קראו לאנשים להקשיב, ארגנו הרצאה קבועה ביום ושעה קבועים- וודאו שהקהל שלכם עוקב ותראו לבד איך הוא הולך וגדל.

הרבה בעלי עסקים שוכחים שלמרות שרוב או כל השירות היום ניתן און ליין ומעבר למסך- בצד השני עדיין יושב לקוח, אדם. לכן- לא משנה מה אתם מוכרים או משווקים ובאיזו פלטפורמה אתם עושים זאת- זכרו לספק ללקוח חוויית קנייה טובה ושירות לקוחות מוצלח.

מאת : דקלה אפשטין-עוסקת במינוף עסקים בערוצים הדיגיטליים

Www.diklaep.co.il/digitalmarketing