עמוד הבית » אך שומרים על גופנו בחורף, כמה טיפים עבורכם

אך שומרים על גופנו בחורף, כמה טיפים עבורכם

סופהרב. קרדיט צילום יחצ
החורף בפתח אנשים רבים נערכים לקראת בואן של מחלות החורף, הנראות לעתים כבלתי נמנעות.עם זאת, ישנם לא מעט דברים שתוכלו ליישם על מנת לנסות לעבור את החורף מחוזקים ולא חולים.

על אף שקור לבדו לא נמצא כגורם לעלייה במחלות חורף שונות, ישנן סיבות נוספות שגורמות לנו להראות בתקופת החורף סימנים של צינון, שפעת וחום שעולה ומטפס. חלק  הסיבות הרבות, מזג האויר הגשום והטמפרטורות הנמוכות שגורמים לנו להישאר בחללים סגורים וחמימים בהם רמת הלחות גבוה ומעניקים לנגיפים את מה שהם צריכים כדי להתפשט בקלות.

השנה המעבר לעונה הקרה מגיע אפילו עם מתח מוגבר, במיוחד כשמדובר במערכת החיסון שלנו. הנה מספר עצות קלילות שניתן ליישם בקלות, ובכוחן לתרום להתמודדות עם מחלות החורף השונות.

 פעילות גופנית – גם בזמן הסגר או בקור, ניתן לצאת לריצה קלה המשחררת את הגוף מכל היום העמוס, ובד בדד             מחזקת את הגוף שלנו וממריצה את מחזור הדם. עדיף לחפש בן זוג קבוע לאימון, ככה נוסף לחץ חברתי חיובי שלא           יגרום לביטול האימון ברגע האחרון.  ניתן גם לעשות אימון ב-ZOOM, אימון שלא דורש להתמודד עם הקור, ומשאיר         אותך בסביבה הטבעית שלך.

 שינה טובה – הדרך הטובה לשמור על גוף בריא, היא קביעת שעות ספציפיות לשינה. עייפות ידועה כמחלישה את   המערכת החיסונית ולכן חשוב לשמור על שעות שינה מספקות.

 תזונה נכונה – הקפידו לצרוך מזון מחמם שיסייע לגוף להתמודד עם הקור: ירקות מבושלים (ובעיקר ירקות כתומים           העשירים בנוגדי חמצון), אורז וקטניות, פירות הדר (העשירים בוויטמין C) ומרקים. שיני שום טריות ישמשו כאנטיביוטיקה   טבעית ומצוינת. לפני פעילות גופנית הקפידו לספק לגוף פחמימות, ולאחר פעילות הגופנית חשוב להקפיד על מנת חלבון שתעזור להתאוששות הגוף, בניית השריר, ושיפור הביצועים הגופניים.

ויטמינים מינרלים ותוספים – ויטמינים כמו ויטמין D, ויטמין C, ומינרלים דוגמת אבץ נמצאו במחקרים רבים כמסייעים לחיזוק מערכת החיסון ויתנו לגוף ולהגנה הטבעית שלכם דחיפה נוספת שתעזור לכם לעבור את התקופה בקלות. ניתן למצוא אותם במאכלים כמו פירות, ירקות, דגנים וקטניות או בתוספי תזונה.

המלצות : יבגני וייסברג, רוקח ראשי סולגאר-סופהרב