עמוד הבית » איך לשמור על הזוגיות שלנו?

איך לשמור על הזוגיות שלנו?

צילום:pexels
אנחנו לא באמת צריכים יום אחד מסוים בשנה בכדי שיזכיר לנו לעצור את מירוץ החיים המטורף בו אנו נמצאים ולהתמקד אחד בשנייה ובאהבה שלנו, אבל כמה טוב שיש אחד כזה!

כשהיינו צעירים סביר להניח שמאוד אהבנו את ולנטיין ולצאת לבית קפה או מסעדה ולקבל מתנות אבל מאז שהפכנו להורים כל יציאה בערב ועוד באמצע השבוע דורשת התארגנות ולא תמיד יש לנו כוח או חשק אליה.ולקראת יום האהבה הבינלאומי הקרוב, קבלו 6 טיפים לשימור הזוגיות, גם אם תחליטו לא לצאת דווקא באותו ערב:

התעניינו (אחד בשנייה):

מתי בפעם האחרונה התעניינתם בצורה אמיתית וכנה במה שעובר על בני הזוג שלכם? ישבתם לקפה משותף ודיברתם על דברים שלא קשורים לתפעול השוטף של הבית והילדים? סביר להניח שמאז שנולד לכם ילד או ילדים אז פחות… וזה לא תמיד קל, אבל יש מה לעשות!

-לקום קצת לפני הזמן בכדי להספיק לשתות את הקפה הראשון ביחד

-לשים לעצמכם תזכורת על דברים חשובים שקורים בצד השני בכדי לשלוח הודעת התעניינות

-להיכנס למיטה ביחד ולנהל שיחה קצרה לפני שהולכים לישון, גם אם אתם ממש עייפים…

הקדישו (זמן לביחד):

לא תמיד קל למצוא זמן זוגי בו אתם יכולים לשבת ולדבר בהקשבה מלאה ולא תמיד אתם זוכרים לשאול שאלות על היום שעבר, אבל בכדי לנהל מערכת יחסים בה כל אחד מרגיש שרואים אותו ומקשיבים לו- זה חשוב.  סביר להניח שאם אתם הורים בעיקר אם אתם הורים לקטנטנים אתם עייפים, אפילו מותשים, ומחכים רק שהילדים ילכו לישון בכדי לקרוס על הספה מול הטלוויזיה או למיטה. וסביר להניח שכל אחד מכם גם זקוק לזמן אישי ולשקט שלו, אבל אם לא תמצאו מקום לזוגיות ולא תקדישו זמן לביחד מהר מאוד תיכנסו לשגרה משעממת וחד גונית. אז מה עושים?

-מחליטים על ערב אחד בשבוע שמוקדש רק לכם- לא חייבים לצאת אפילו סרט טוב ביחד על הספה, כוס יין וארוחה מושקעת בבית תעשנה את העבודה

-לא נכנעים לעייפות! גם אם כל מה שבא לכם זה לישון, זכרו את הניצוץ של ההתחלה ואת ההשקעה הראשונית בזוגיות וכמה טוב וכיף זה היה וכמה חשוב לשמר את זה.

צילום:pexels

העניקו (מתנות קטנות):

מתנות קטנות וסמליות הן מחווה של תשומת לב ודרך נהדרת ומרגשת לומר- חושב/ת אוהב/ת אותך. לא צריך להשקיע במתנות יקרות או גדולות וגם לא תמיד צריך לקנות משהו, המחשבה שתשקיעו במתנה ותשומת הלב היא זו שחשובה, וגם- מחווה לא תמיד צריכה להיות מתנה פיסית אלא גם מעשה מתחשב כמו לתדלק לה את האוטו כי היא לא אוהבת או להכין לו קפה בבוקר כי הוא תמיד ממהר ולא מספיק.

-פתקים קטנים בתיק, על הכרית, ליד כוס הקפה

-הודעות אוהבות/סקסיות באמצע היום

-בקבוק יין טוב בדרך הביתה עם מאפה/שוקולד

-פרחים לסופ"ש

-מזכרת קטנה שראיתם והזכירה לכם זה את זו (הכי קיטש והכי כיף לקבל!)

צילום:pexels

תייצרו (זמן אינטימי):
הזוגיות צריכה  גם אינטימיות וקירבה וזה לא בהכרח חייב להיות קשור בסקס.  התכרבלות משותפת מתחת לשמיכה עם חיבוקים, נשיקות קטנות במקומות רגישים כמו בצוואר או בעצם הבריח, עיסוי הדדי, העברת ליטוף כשעוברים זה ליד זו והחזקת ידיים.

וכן, אינטימיות מתקשרת גם לסקס וסקס הוא חלק חשוב מאוד במערכת יחסים. וסקס עם ילדים זה מעייף! החשק יורד, הזמן מצטמצם, העייפות גוברת… אבל אל תוותרו על זה כי ברגע שמוותרים- הוא נעלם. מה כן?

-הקפידו על סקס פעם בשבוע או פעם בשבועיים- העיקר שמתאים ומוסכם על שניכם

-ירד לכם החשק? עייפים מדי? פלפלו את העניינים עם משחקי קופסא/קלפים זוגיים, משחקי תפקידים, אביזרים ותחפושות וכל מה שבא לכם.

-לא מרוצים מחיי הסקס ומהאינטימיות? דברו על זה! שיחה אמיתית פתוחה וכנה תעזור לכם להחזיר את מה שאבד.

תאמצו (תחביבים משותפים):

צילום:pexels

תחשבו על משהו שאתם אוהבים לעשות ביחד כמו לרכב על אופניים, לבשל, לעשות הליכות ארוכות ותקבעו לכם זמן שאתם עושים אותו. כדאי למצוא משהו שאתם שניכם באותה רמה פחות או יותר בכדי לא לייצר תחרות. יש לאחד מכם תחום שהוא עוסק בו או מבין בו יותר? קחו חלק לפחות פעם אחת ללמוד, להבין, לחוות את העולם של הצד השני שלכם ולהכיר אותו טוב יותר.

צילום: pixabay.

ברגע שאנחנו הופכים להורים אנחנו די מהר שוכחים שהינו זוג קודם ושמים את עצמנו במקום השני אם לא האחרון. הזוגיות שלנו צריכה להיות במקום הראשון כי כשאנחנו מאושרים וטוב לנו- ככה גם יראה התא המשפחתי שלנו, וכך הזוגיות שלנו תחזיק מעמד לאורך זמן.

מאת: אלינור זוהר, מאמנת זוגית

www.loveyourself.co.il