עמוד הבית » איך תבחרו מערכת אזעקה במאה העשרים ואחת

איך תבחרו מערכת אזעקה במאה העשרים ואחת

צילום: unsplash
בשנים עברו, מנגנון האזעקה, היה שמור בעיקר לבעלי מעמד גבוה, אנשי עסקים וכן הלאה. מדובר היה על טכנולוגיה יקרה וכזו המאפשרת לבני הבית לרוץ חזרה הביתה, רק אם הם שהו בסמוך.

אנחנו מדברים כמובן על מערכות פשוטות יחסית, אשר מטרתן הייתה כאמור, להזעיק את בני הבית וליצור הרתעה. אבל היום, בעידן החדש, הרי שהטכנולוגיה עומדת לשירותנו וזו מאפשרת לנו ליהנות מאפשרויות אשר לא היו לנו בעבר. במאמר הבא אנחנו נעבור על הפרטים הללו בהחרבה. נסביר איך לבחור את המערכת הטובה ביותר בהתאמה לצרכים שלכם. אנחנו נדבר על יתרונות וחסרונות של כל מערכת ועל כל הדברים אליהם חשוב לתת את הדעת. אם אתם רוצים לשמוע עוד, פשוט המשיכו לקרוא.

מה אפשר למצוא במערכות החדשות?

מערכת אזעקה היום כוללת את הפריטים הבאים:

  1. גלאים: אשר אמורים לתעד תנועה חשודה.
  2. מוח המכשיר, המחשב: כאן נמצא המחשב הקטן השולח מסרים לכל המערכות הנוספות להתחיל לפעול. במידה והחלטנו כי כך יהיה, המוח ישלח לנו מידע ישר לטלפון הסלולארי. כלומר, הוא יוציא סיגנלים לא רק בתוך המערכת כי אם גם החוצה.
  3. לוח מקשים: כדי שניתן יהיה להקליד את הסיסמא. הרי איש מאיתנו לא מעוניין לשמוע את הרעש החריף הזה בלי שתהיה לנו יכולת לשלוט עליו.
  4. המנגנון שמייצר את הרעש: בעבר זה היה מנגנון אנלוגי והיום, כמובן, מדובר על מכשיר דיגיטלי שמשמיע הקלטה של אעזקה בקולי קולות.
  5. מצבר קטן: כמו בטריה הצוברת חשמל. התפקיד שלה הוא לשמור את המכשיר מחובר לחשמל על מנת שבמקרים של הפסקת חשמל עדיין יהיה למכשיר כוח לבצע את המשימה לשמה הוא שם.

למה חשוב להגיע מוכנים לתהליך

אנחנו צריכים לזכור כי מדובר על תהליך מורכב. בחירה של מערכת מתאימה, תיאום עם אנשי המקצוע וכן הלאה. כל זה הוא תהליך מורכב וארוך אשר צריך לדעת לנהל באחריות. קודם כל, חשוב להגיע לאיש המקצוע כאשר אתם יודעים מה הצרכים שלכם. כלומר, אתם לא צריכים עדיין להבין מה הפתרונות המוצעים לכם בשוק. אתם צריכים להבין מה אתם מחפשים בדיוק. למשל, האם אתם רוצים להגן על הבית הפרטי או על בית העסק? אתם מעוניינים ליהנות ממכשיר מתקדם ולחבר אליו מערכות הגנה נוספות? כמו מצלמות אבטחה למשל? אולי אתם מחפשים משהו פשוט יותר וכן הלאה. איש המקצוע יעזור לכם למצוא את הפתרון הטוב ביותר. אבל אין ספק כי ככל שאתם, הלקוחות, תגיעו עם יותר מידע על אופן הפעולה שלכם, כך יהיה קל יותר לעזור לכם בסופו של דבר.

איך נראית העבודה הלכה למעשה?

אלו שלבי העבודה של בעל המקצוע בעת התקנה של אזעקה מקצועית:

שלב ראשון, בוחרים איפה למקם את המכשיר:  מצד אחד, אנחנו רוצים להתקין את המערכת במקום אליו הפורץ לא יצליח להגיע. מקום סודי. הרי אם בראשית הפריצה יעשו משהו כדי לחבל במכשיר, האירוע יסתיים בעוגמת נפש משמעותית. מהצד השני, אנחנו רוצים להתקין את המכשיר במקום אשר בהכרח יזהה התארגנות חשודה. כך שעלינו להתייחס לשאלת המיקום בכובד ראש.

שלב שני, מעבירים חוטים בין המכשירים השונים: אנחנו רוצים לחבר בין כל הגלאים למכשיר המרכזי. לא מדובר על עבודה מורכבת. אבל כן צריך לדעת איך לעשות אותה נכון וכמובן, תוך הקפדה על אסתטיקה במידה הרבה ביותר.

בשלב השלישי, נערוך את התכנות והתיאום עם המכשירים כולם: נרצה לוודא כי במידה ומשהו קורה, תקבלו על כך הודעה בסלולארי. אנחנו נרצה לוודא כי אכן הכל עובד כשורה.

תמיד קל להיות חכמים בדיעבד. אבל עלינו לקחת בחשבון כי שמירה על תחושת הביטחון זה הדבר החשוב ביותר. אנחנו מזמינים אתכם לדבר איתנו במידת הצורך ולקבל מענה מקצועי בהקדם.