עמוד הבית » איך תגנו על עצמכם באמצעים הומאופתיים מפני תופעות החורף?

איך תגנו על עצמכם באמצעים הומאופתיים מפני תופעות החורף?

צילום: pexels
הומאופתיה הינה שיטת ריפוי הוליסטית, שמטפלת במחלה תוך כדי כך שהיא מביאה בחשבון את תכונותיו הייחודיות, הנפשיות והגופניות של כל מטופל. לפי מה שמיוחד בתגובה של כל אחד מהחולים נתאים רמדי באופן כמה שיותר אישי.

קחו למשל כאב ראש, על פי הרפואה המערבית, כדור נגד כאבים אמור לפתור את כל כאבי הראש כמעט. אך לא כך על פי שיטת הריפוי ההומאופתית, דרכה אנחנו נרצה לברר מה מאפייני כאב הראש, מתי הוא מופיע, האם הוא מחזורי? האם הוא לוחץ? אולי פועם? היכן הוא ממוקם? מה מקל עליו? ואיך האדם מתמודד כאשר הוא סובל ממנו. לכן, שני אנשים הסובלים מכאב ראש יטופלו, ככל הנראה באופן שונה בהתאם לסוג כאב הראש, הסיבות להופעתו וההתמודדות הפיסית והנפשית של כל אחד מהם.

דומה בדומה מרפא אבל איך בדיוק?
באופן פרדוקסלי, בטיפול על פי הגישה ההומאופתית יש לטפל במחלה בחומר המסוגל לייצר תסמינים דומים לאלה שמהם סובל החולה, כך שדומה בדומה מרפא. מכירים את האפקט שקורה כשטובלים במים מאוד קרים ומיד כשיוצאים החוצה חשים בחום שמציף את הגוף? מה שקורה הוא שכוח החיים (הקיים בכל יצור חי) דוחף לתגובת נגד, של מה שצריך להיות מאוזן. הגוף קיבל קור, אז הגוף דוחף להתחמם..

לכל אחד כוח חיוני שדוחף לריפוי
בהתאם לכך, מחלה מופיעה כאשר נבצר מהכוח החיוני, בניסיונו לשמר את הבריאות, לפעול והוא מוכרע ומאפשר את התפתחותה. ככל שהמחלה מתבטאת במערכת פנימית היא מסוכנת יותר לקיום הבריא של האדם. התרופות ההומאופתיות עשויות מחומרים מן הצומח, מינרלים או מן החי שנמהלו באופן סדרתי פעמים רבות, עם טלטול בין כל דילול, כך שהאפקט הרעיל של החומר סולק, אך תכונותיו המרפאות נשארו. תפקידן של התרופות ההומאופתיות (רמדיז) לעודד את הגוף לרפא את עצמו.

צילום: pexels

רמדיז שכדאי שתהיינה בבית בימות החורף הקרים
למרות שבכל חולי רצוי לטפל באופן המותאם, ככל שניתן, למצבו הפיסי והנפשי של החולה, ישנן כמה תרופות שכדאי שתהיינה בבית, במיוחד בימות החורף הקרים, ושיכולות למנוע התפתחותן של מחלות חורף, ואף להקל במידה שכבר התפתחה אחת כזו. את התרופות ההומאופתיות ניתן לרכוש בכל מעבדה רוקחית באישור משרד הבריאות, המייצרת תרופות כאלה, ישנם אפילו סניפי סופר פארם שמחזיקים תרופות כאלה, ושניתן לרכשם מהרוקח ללא מרשם.

GELSEMIUM 30CH
מתאים למצבי חום עם השפעה על השרירים, כאשר יש תחושת כבדות בכל השרירים בגוף (גפיים, ראש, עפעפיים). איך נזהה האם האדם זקוק לרמדי הזו? נראה את החולה עם עיניים עצומות למחצה, עייפות וחולשה כללית הכוללת תחושה של חום מתחלפת בקור, כפות רגליים וידיים קרות, צמרמורות שזזות מטה ומעלה בגב. חום ללא צמא בכלל, יתכן חיפוי של שכבה דקה וצהובה על הלשון, והכי חשוב – התנהגות כללית איטית וכבדה אפילו מעורפלת. תהיה החמרה מחום ומהתרגשות והטבה מתנועה, הזעה ומתן שתן.

אופן לקיחה – 5 גלובולים בבקבוק מים קטן מלא שני שליש, לנער ולקחת שלוק כל רבע שעה, כאשר מתחילה הטבה לרווח לכל שעה ,שעתיים וכו'.

ECHINACEA 30*CH
רמדי עוצמתית למצבים דלקתיים שנגרמים מווירוסים. היא מהווה תמריץ למערכת החיסון ומסייעת בזיהומים הנגרמים עכב חדירה של וירוס למערכת הנשימה, מתפקדת כמו "אנטיביוטיקה" טבעית. השימוש הינו טיפולי בלבד (לא מניעתי), אך ורק כאשר יש דלקת או איזו הסתבכות במערכת הנשימה.

אופן לקיחה – 2 גלובולים למציצה ארבע פעמים ביום ואחרי יום לרווח לפעמיים.

צילום: pexels

פורמולתBI-Globs  – מלחי שוסלר
המלחים של דר' שוסלר מאפשרים איזון ותפעול תקין של תהליכים כימיים בגוף ברמת התא, ללא תופעות לוואי וניתנים לשילוב עם כל טיפול תרופתי:

אלו הם 11 מינרלים בדילול הומאופתי המשפיעים על מעבר המידע וחיזוק המערכת החיסונית והמטבוליזם ומסייעים לחיזוק ואיזון תפקודי הגוף, לשיפור ספיגה של ויטמינים, תרופות ורמדיז הומאופתיות, זירוז תהליך ריפוי של תחילת מחלה ואף לעצירתה.

אופן לקיחה – לקחת מייד עם הופעת הסימפטומים או אפילו לפני אם קיימת חולשה לא מוסברת.

מבוגרים – 4 גלובולים יחד למציצה, 4 פעמים ביום למשך 4 ימים, להפסיק אם יש הטבה לפני.
לאחר מכן 4 כדורים יחד למציצה פעם בשבוע למשך חודש.

ילדים מעל גיל 6 – עם הופעת הסימפטומים 2 גלובולים יחד למציצה פעמיים ביום ולחיזוק פעם בשבוע.

לפעוטות – גלובול אחד מומס במים פעם ביום ולחיזוק גלובול אחד מומס פעם בשבוע.

צילום: pexels

במצבים של תת פעילות בלוטת התריס אין להשתמש בתכשיר ללא היוועצות עם הומאופת!

ANAS BARBARIS 200CH
רמדי מצויינת לטיפול בשפעת עם אפקט מניעתי וטיפולי!

אופן לקיחה –
למניעה – 2 גלובולים יחד למציצה פעם בשבוע לכל בני המשפחה.
כדאי לשלב עם ויטמין C, כל גיל והמינון המתאים לו.
לטיפול – עם הופעת הסימפטומים 2 גלובולים יחד למציצה כל 6 שעות ל-48 שעות.

כמובן, שאם יש ספק רצוי מאוד לפנות להומאופת ולהתייעץ באופן אישי בכל מקרה, וכן להפסיק את מתן הרמדי באם חלה הרעה משמעותית.

בתקווה לחורף חמים ובריא!

מאת הילה יניב
הומאופתית קלאסית ומקדמת תהליכי ריפוי, בעלת BA בעבודה סוציאלית.

הוספת תגובה

הוספת תגובה