עמוד הבית » 'אין מחיר לחופש' – עם הקרימינולוגית גילי בר דוד

'אין מחיר לחופש' – עם הקרימינולוגית גילי בר דוד

צילום: באדיבות גילי בר דוד
הכירו את גילי בר דוד- קרימינולוגית מעל 21 שנים עובדת בתחום, מפקחת בכלא ובקהילה, מומחית להערכת מסוכנות בקרב עבריינים, מרצה בכירה בתחום הקרימינולוגיה, עורכת מחקרים ייחודים בתחום הקרימינולוגיה וחקירת הפשע בארץ ובעולם ושדרנית רדיו.

ספרי לי איך הכול התחיל ומה משך אותך למקצוע? סקרנות על עולם הפשע עוד מהילדות. תמיד רציתי לעבוד עם עבריינים וקרימינליים, 'ראש קרימינלי' זה דבר מאתגר מאד, ולשקם את אותם עבריינים זה עוד יותר מאתגר אותי.

מהיכן התעוזה והאומץ? האומץ והנחישות לעבוד עם אוכלוסייה עוברת חוק זה דבר מאתגר. לא כל אחד יכול לעבוד עם פושעים ועברייניים.. יש לי המון תעוזה בנושא הזה, אני כבר 21 שנה עובדת עם אוכלוסייה כזאת, מדובר בותק וניסיון, ובדרך חיים.

הפחדים שבדרך? אין לי פחדים.

כיצד את משלבת קריירה ומשפחה? ישנה הפרדה ברורה בין החיים המקצועיים שלי לבין החיים האישיים שלי. הסיפורים שאני שומעת לפעמים מצמררים וקשים מאד, וגם העבודה לפעמים מאד תובענית וצריך לנהל את הזמן נכון ותמיד לתת מקום ועדיפות למשפחה.

צילום: באדיבות גילי בר דוד

האם בארץ מיישרים קו עם מה שקורה בעולם? לפעמים.

מה את עושה בימים אלה של הקורונה? העבודה בקורונה נשארה אותה עבודה. בתחילתה היינו רואים את האסירים ועושים להם הערכות התאמה ומסוכנות דרך מערכת ממוחשבת שנבנתה בתוך השב"ס (שרות בתי הסוהר) אבל אין ספק שצריכים לערוך ראיונות אישיים פנים מול פנים. האפקט הוא אחר. לגבי ההרצאות שלי כחוקרת תחום הקרימינולוגיה והפשע בארץ, עברתי לעבוד בזום והתרגלתי גם לזה. אני שמחה שחזרתי להעביר הרצאות בצורה פרונטלית – אין כמו מגע ישיר מול הקהל.

מה העצה הכי טובה שקיבלת? הסיסמה שעל כרטיס הביקור שלי "אין מחיר לחופש".

מה הדבר הגורם לך הנאה במקצוע? לתת הזדמנות לאדם שהוא אסיר לראות אותו כאדם ולתת לו את ההזדמנות לחיים נורמטיביים וחדשים. כאשר משקמים אסיר, משקמים גם את משפחתו. זה מגיע 'עם כל החבילה' וזה טוב גם לחברה שלנו בארץ. אותו אסיר הופך להיות אדם נורמטיבי שומר חוק, עובד, משלם מיסים, איש משפחה ועוד. אני כמובן מדברת על אסירים שהם ברי-שיקום ויכולים להגיע ולממש את זכויותיהם כאזרחים.

מה השיא שלך בקריירה מבחינתך? שהתחלתי לחקור לעומק את נושא הפשע המאורגן ולהבין את הנושא המורכבות של הנושא לעומק בארץ ובעולם. והדבר השני שעשיתי זה המחקר השני שלי – בנושא אלימות כלפי נשים וילדים במשפחה , פתחתי לעוד נשים שהקשיבו לי הסברה מקצועית שיתחילו להבין שזה יכול לקרות לכל אחת בארץ בלי קשר לדת , מעמד סוציואקונומי , השכלה, מצב משפחתי .  נשים הבינו שהן לא לבד ויכולים לעזור להן. אני מרגישה סיפוק רב כאשר אני עוזרת לאישה אחת הצלתי עולם ומלואו.

צילום: באדיבות גילי בר דוד

מה הערך שאת מביאה לשוק? ייחודיות ומקצועיות.

אני קרימינולוגית במקצועי שעובדת ביום יום עם אוכלוסיית עוברת חוק וכל החומרים שלי הם אותנטיים , מקוריים ומקצועיים . כמו כן יש לי הרצאות עם המון דינמיות וכל הרצאה היא ייחודית ומיוחדת עם סיפורים ייחודיים משלה.

מה מרגש אותך? עזרה לזולת.

מה סוד ההצלחה שלך? חריצות והתמדה.

טיפ למתחילים? לא לפחד, להעז ולחלום! וכן, חלומות מתגשמים.

מה החזון שלך לעשור הקרוב? להמשיך לחקור עוד נושאים מרתקים על הפשע. אציין כי, אני  עובדת על הרצאה חדשה בנושא : הפשיעה המודרנית והסייבר.

מה היית רוצה שאנשים אחרים ידעו עליך? ראשית, שיאזינו לתוכנית הרדיו שלי, ילמדו וייהנו מנושא אחר ומעניין מעולם הפשע והקרימינולוגיה. מגיעים אלי מרואיינים רבים לתוכנית. אני משדרת פעם בשבוע בתחנת רדיו את תכניתי "הקרימינל'ס". שנית, מתכננת להגיע לפוליטיקה ולעשות שינויים טובים ומשפיעים למען הציבור בישראל.

 

גילי בר דוד מיוצגת בסוכנות 'נשים מרצות אונליין':www.womenspeakers.online

 

תגובות 3

הוספת תגובה

  • עוסקת בנושאים מרתקים
    ישר כוח תחום ייחודי
    בהחלט נמצאת בצומת חשובה ויכולה לשקם אסיר להחזירו למוטב בכך מצילה אותו את משפחתו וחשוב ביותר גם את סביבתו הקרובה החברה בה הוא חי
    כל הכבוד!
    אשמח אם תפרסמו כיצד ניתן ליצור עימה קשר להזמין להרצאה

    • תודה רבה על הפירגון צרי בבקשה עם אבנר אברהם הוא יארגן עבורך הרצאה 058-6691049

  • יכולה להעיד על גילי בר-דוד, שהיא מרצה מעולה!
    הזמנו אותה להרצאות רבות במהלך השנים, אצלנו בויצו רחובות, לחוגי בית וגם לקבוצות חברתיות. כל נושא שהעבירה, מרתק ועומד בפני עצמו. מומלצת מאד!!!