עמוד הבית » אינסטנבול יעד ללא הפסקה

אינסטנבול יעד ללא הפסקה

צילום: נעמה משיח כהן
מעולם לא חשתי צורך להכיר את אינסטנבול העיר התוססת הגדולה והצבעונית. אבל עם בא הזמן וכמות המטיילים הישראלית שמגיעה לשם, החלטתי שהגיע הרגע לעשות הכירות עם העיר המיוחדת ולהכיר את סיפורה וזה רק במרחק קצר של שעתיים מכאן. אז הרמתי את הכפפה ולאחר יומיים הייתי עם מזוודה בשדה התעופה לכבוש את היעד שהישראלים אוהבים.  

אינסטנבול עיר נמל ראשית של תורכיה חיים בה כ- 20 מיליון תושבים. מפוארת בהיסטוריה ויש לה מה להציע לתייר הישראלי. אתרים, מסגדים, מוזאונים, קולינריה, שווקים שוקקי חיים, שייט, מקומות בילוי תוססים, קניונים מובטח לכם חווית שופינג כיפית. בקיצור, עיר צבעונית אותנטית בניחוח מיוחד שהיא רק שלה.

איסטנבול זו עיר שמקשרת בין אירופה ואסיה המשלבת תרבויות שונות שמתמזגות לתרבות פיוז'ין.. איסטנבול מרושתת במגוון פתרונות תחבורה וניתן להתנייד בקלות ברכבות, אוטובוסים, מעברות במחיר זול והכול בכרטיס אחד.

את המלון סגרתי עוד היותי בארץ דרך בוקינג ,בחרתי אסטרטגית ללון בעיר העתיקה בצד האירופאי וכך לחוות את העיר, האזור מלא בבתי מלון בוטיקים קטנים  צד מסעדות תיירותיות ונוף מסגדים. ביציאה מהשדה התעופה הגעתי לאזור מסודר של תחנת מוניות טיפ קטן, דאגו לשלם עד 500 לירה לנסיעה במונית מלון שבחרתם.

עם רדת החשיכה הגעתי למלון בוטיק בסגנון אירופאי שהתקבלתי בחיוך שובה לב. המלון שלנתי בו שמו HOME QUALITY HOTEL  כולל ארוחת בוקר. בניגוד למה שאנו מכירים, המלון מציע שירותי ניקיון בתוספת תשלום.

המסגד הכחול העות'מאני נבנה 1616, מסגד  סימטרי יפיפה נשגב, רצוי להגיע בבוקר מוקדם עם לבוש הולם, במידה ולא הבאתם בכניסה למסגד יחלקו לכם כיסוי. חובה לחלוץ נעליים ולהתהלך על השטיח האדום בגרביים. מסגד מרשים ביותר מומלץ להיכנס. בערב ישבתי במסעדת קרלוס CARLOS  עולים לקומה החמישית משם ניתן לראות את המסגד בתאורה בגוון אדום הנוף מושלם.

צילום: פרטי

המסגד איה סופיה נבנה במאה החמישית  העתיק ביותר תחילה נבנה כקתדרלה עבור הנוצרים יווניים ועם הזמן הוא נכבש והפך למסגד. כיום הוא פעיל והתושבים מגיעים להתפלל בו. יש להגיע בלבוש הולם למקום התפילה.

ארמון טופקפי ארמון אשר נבנה 1478 היה בעברו בית לסולטנים הכניסה רחבה ומרשימה ההליכה לארמון כמה קילומטרים ספורים לאורך כל הדרך מדשאות וגנים מפוארים שמשאירים פעימה בלב.הארמון מכיל אומנות של עיטורי זהב מרהיבים ביופיים.

צילום: פרטי

שווקי רחוב צבעוניים

אינסטנבול מיוחדת במגוון שווקים שוקקי חיים וצבעוניות נמצאת בכל מקום . השווקים הפכו להיות אזור מסחרי תיירותי. נעים להתהלך לאורך החנויות.מובטח לכם חוויה מרגשת. הרבה רוכלים יפתחו את דלתם ולהציע את מרכולתם.

גרנד הבזאר הבזאר הגדול- עשרות חנויות מקורות הסוחרים עומדים רק לתפוס את התייר ולמכור לו. שינו לב הם מזהים את התייר הישראלי וגם מדברים עברית .הרחובות בתוך השוק מחולקים לפי קטגוריות  תיקים, בגדים, תכשיטים.

שוק התבלנים שוק עם ניחוחות של ריחות נעימים ומיוחדים של התבלנים, חניות של מנעד רחב של רחת לוקום, בקלאוות ועוד …בתוך השווקים ממוקמות מסעדות קטנות אותנטיות של שווארמה מעוף או מבקר, תבניות של בורקסים העשויים ממים הממולאים בגינה או בטרד..חובה לטעום ולקינוח בכל מקום תירס חם.בכל מקום תוכלו לאכול קבבים, שווארמה בפיתה דקה לצד בקלוואה. התורכים אוהבים הרבה מלח באוכל שימו לב.

צילום: פרטי

מגדל גלאטה אחד הסמלים הפופולריים של העיר איסטנבול, ממליצה לצאת לאזור בערב  להשקיף על הנוף של העיר. המגדל נבנה בפעם השניה ב1348 בעברו שימש כמצודה וכיום משמש כתצפית.ברחוב ממוקמים בתי קפה ומצעים ללקוחות עוגת גינה עם נטפי שוקולד נוטלה. חובה לשבת ולטעום ולחוש את האוירה של האזור.

מגדל גלאטה, צילום: פרטי

בלאט השכונה הציורית השכונה ממוקמת ברובע העתיק של העיר. בעברה היתה שכונה יהודית ב- 1492 גירוש יהודי ספרד הם הגיעו למקום והקימו את השכונה. כיום מתגוררים תושבים טורקיים. זו אחת השוכנות העניות של העיר. הגעה לשכונה יש לקחת מעבורת שייט של כ 20 דקות. פשוט להתפעם מהבניינים הצבעוניים, מומלץ לטייל בניחותא בשכונה, להתבונן בבניינים הצבעוניים לצד מסעדות קטנות יפיפיות המוגש שם אוכל מקומי, מגוון בצקים עם עשבי תיבול. שכונה נפלאה.

צילום: פרטי

שייט בבוספורוס

הים מפריד בין החלקה האסייתית לחלק האירופאי. בסיור תראו ספינות עוגנות, אוניות, סירות .בשייט תיהנו ממראה הארמונות המפוארים, מבני מגורים ובתי מלון הממוקמים לכל אורך שפת הים. אפשרי גם לקחת את השיט בערב עם ארוחה באוניה הארמונות מוארים מראה פסטורלי ורומנטי.

צילום: פרטי