עמוד הבית » חוגגים את תיירות הגאה בחודש הגאווה

חוגגים את תיירות הגאה בחודש הגאווה

צילום: יח"צ Booking.com
חודש הגאווה הבינלאומי, חברת Booking.com חושפת את המחקר המקיף ביותר שערכה עד היום בנושא תיירות גאה לשנת 2023

כחלק מהמשימה של Booking.com החברה הציגה אתמול (7.6 )את המחקר המקיף ביותר עד כה בנושא תיירות של הקהילה הגאה, החושף לצד התקדמות עקבית בכמה תחומים,לצד נסיגה קלה שנרשמה בכל הקשור לחוויית התיירות של הקהילה. למרות שבענף התיירות גוברת ההכרה במגוון ובהיקף החוויות של תיירות ותיירים מהקהילה הגאה, רבים מהם עדיין ממשיכים להתמודד עם אתגרים משמעותיים, ועניין הבטיחות האישית חוזר לקבל מקום מרכזי: 78% מהתיירות ומהתיירים הישראלים מהקהילה הגאה העידו שהם חייבים לקחת בחשבון את תחושות הביטחון והרווחה הנפשית שלהם כשהם בוחרים יעד לנסיעה – עלייה משמעותית לעומת 50% בשנה שעברה. העלייה הזו קיימת גם אצל מי שהזדהו בסקר הגלובלי כאינטרסקס (90%), ג'נדרפלואיד (90%), נשים טרנסיות (89%) וגברים טרנסים (87%).
המחקר המקיף נערך בקרב 11,555 תיירים ותיירות מהקהילה הגאה מ-27 מדינות וטריטוריות מרחבי העולם, והוא מצביע על כך שגופי תקשורת העוסקים בתיירות, ספורט, לייף סטייל, רכילות, סלבס ומוזיקה, התמקדו גם בחקיקה ובהשקפות מפלות והפכו אותן לנושאים מרכזיים, שמשפיעים גם על השיקולים בתכנון חופשה. 62% מהנשאלים הישראלים הודו שלמחלוקות בחדשות סביב נושאים כמו יחס, אפליה ואלימות כלפי אנשים שמזדהים כלהט"ב, הייתה השפעה גדולה על בחירת היעד שלהם.

צילום: יח"צ Booking.com

 מהפכה בנסיגה

המציאות הזו היא למעשה נסיגה לאחור והיא באה לידי ביטוי בכך שהביטחון האישי הפך לנושא בולט יותר בקרב הקהילה הגאה, בהקשר של תכנון נסיעות וטיולים, ובמיוחד בקרב טרנסג'נדריות וטרנסג'נדרים. ברחבי העולם יש עדיין 64 מדינות שבהן מערכות יחסים חדמיניות הן בניגוד לחוק – כולל 11 מדינות שבהן קיים עונש מוות. יעדים כאלה לא באים בחשבון עבור רוב התיירות והתיירים מהקהילה הגאה,. כמעט שני שליש (61%) מהנשאלים הישראלים העידו שיש יעדים שהם לחלוטין מחוץ לתחום עבורם. הנתון הזה עולה ל-74% בקרב תיירים ותיירות מהקהילה הטרנסית ברחבי העולם, שעל פי הדיווחים מתמודדים עם שיעור גבוה יותר, באופן לא פרופורציונלי, של אפליה ואלימות ברחבי העולם. גם אחרי הזמנת הנסיעה, התיירות והתיירים הגאים הישראלים נשארים ערניים – 49% ביטלו נסיעה במהלך השנה האחרונה אחרי שראו שביעד אין תמיכה במי שמזדהים כלהט"ב.

אפליה היא עדיין מקור עיקרי לדאגה בכל הקשור לחוויית התיירות בכללותה ו-69% המשיבות והמשיבים הישראלים העידו שחוו אפליה במהלך נסיעה.עבור הקהילה הטרנסית, לחוויית התיירות יכולות להתלוות בעיות נוספות, כמו מקרים שבהם אין התאמה בין הזהות המגדרית, השם או המראה לבין מה שמופיע בדרכון. 65% מהנשאלים הישראלים הודו שהזהות הלהט"בית השפיעה על המראה שלהם במהלך טיול או חופשה, למשל בבחירת הלבוש והאיפור.

חופשות וטיולים יכולים לתת תחושה של חופש וביטוי עצמי, אבל רבים מקהילת הלהט"ב לא יכולים לחוות את התחושה הזו באופן מלא. רבע מהנשאלים הישראלים העידו כי חשו צורך לשנות את ההתנהגות שלהם כדי להימנע משיפוטיות או מאינטראקציות מביכות עם אנשים אחרים (עלייה מ-16% בשנת 2022), בעוד שכשליש (31%) מהמשיבים הישראלים הרגישו שהם צריכים לשנות את המראה שלהם כדי להימנע מחוויות כאלה (עלייה מ-14% בשנת 2022). הנושא הזה משפיע בעיקר על הדור הצעיר יותר, מהתיירות ומהתיירים הישראליים הגאים בדור ה-Z מרגישים צורך לשנות את ההתנהגות שלהם, ו-34% מרגישים צורך לשנות את המראה החיצוני.

צילום: ניב קנטור

בשנת 2021 , תוכנית Travel Proud של Booking.com מספקת הכשרה בחינם בנושאי הכללה וסובלנות לצוותים במקומות אירוח, כדי לעזור להם להבין טוב יותר את האתגרים הספציפיים שאיתם מתמודדת הקהילה הגאה, ולקבל כלים שבעזרתם יוכלו לגרום לכל האורחות והאורחים להרגיש רצויים, ולא משנה מאיפה הם מגיעים, את מי הם אוהבים או איך הם מזדהים

הוספת תגובה

הוספת תגובה