עמוד הבית » אירועי יאמאן עם ניחוחות של תרבות קדומה

אירועי יאמאן עם ניחוחות של תרבות קדומה

צלילי העוד. צילום חברי להקת צלילי העוד, סימה דנוך
מוזיאון ארצות המקרא ירושלים מזמין אתכם לסדרת מופעי קיץ קצביים המשולבים בביקור מודרך במוזיאון

המופעים, שיתקיימו בחצר הנהדרת של המוזיאון, הם מחווה למסורת המוזיקלית התימנית המפוארת משולבים בגרוב קצבי ועכשווי. לפני המופעים הקהל מוזמן להדרכה בתערוכה החדשה

"תימן – משבא לירושלים" המציגה את תרבות דרום ערב העתיקה ואת שורשיה של יהדות תימן.

ביום רביעי הקרוב, 26.8, להקת צלילי העוד המיתולוגית (יהודה קיסר ורמי דנוך) פותחת את סדרת מופעי הקיץ במופע מיוחד והיסטורי במוזיאון  ארצות המקרא. "צלילי העוד" היא אחת מאבני היסוד של המוזיקה המזרחית בישראל, שבזכותה הגיעה לכל בית בישראל עם להיטים כמו "גדליה רבע איש" "חנה'לה התבלבלה" ועוד רבים וטובים. לאחר יותר מ25 שנות פעילות הם מגיעים למוזיאון ארצות המקרא למופע שמח שיחמם לכם את הלב.

בספטמבר הקרוב רבע לאפריקה, הרכב בינלאומי בין הבולטים והמקוריים בשנים האחרונות שהספיק לעבור קילומטראז’ מרשים בארץ ובחו"ל, הספיק להופיע כמעט על כל במה אפשרית ולסחוף אחריו קהל מעריצים הולך ומתרחב בארץ ובעולם! עם שילוב של מוסיקה קצבית, אתני, גרוב וג'אז-פאנק הם נחשבים למייסדיי ז'אנר ה"אפראב" בעולם.

רבע לאפריקה מייצרים קולאז’ מוזיקלי מיוחד שלא משאיר את הלב והאוזניים אדישים, מזיז את האגן ופונה לצעירים, מבוגרים וילדים כאחד. יקיר ששון- שירה, סקסופון וגיטרות, אליסף בשארי- נגינת עוד ושירה, ירון מיטלמן- בס, רועי פרידמן- כלי הקשה, טל כוכבי- תופים וארד ייני- חצוצרה.

עוד בספטמבר הזמר והיוצר סגיב כהן, בעל היכולות הווקליות הייחודיות והמרגשות, מגיש מופע מיוחד המשלב תפילות ופיוטים מן המקורות ופרי עטו, לבושים במוסיקה אתנית עכשווית. הניגונים מלווים בהסברים קצרים ומעניינים על משוררי יהדות הגולה ומסעותיהם של התפילות והפיוטים אל מנהגי ישראל.

אירועי יאמאן Fest מתקיימים בשיתוף עם 'האגודה לטיפוח חברה ותרבות מורשת יהודי תימן',בהובלתו של יגאל בן שלום.

מחיר כרטיס לאירוע: 99 ₪ כולל הדרכה בתערוכה (20 דקות) כוס יין ומופע (70 דקות).

מחיר כרטיס במכירה מוקדמת 79 ₪ המופע מתקיים בישיבה. המקומות מסומנים.

מנוי המוזיאון וחברי האגודה לטיפוח חברה ותרבות מורשת יהודי תימן: 65 ₪ / 79 ₪ סטודנטים ומועדוני צרכנות: 85 ₪/ 69 ש"ח ₪

הביקור במוזיאון בהתאם להנחיות התו הסגול: כל מבקר חייב בעטיית מסכה, מדידת חום בכניסה ושמירה על ריחוק חברתי. מומלץ לבוא בלבוש חם.

*התכנית נתונה לשינויים, יש להתעדכן באתר ובפייסבוק