עמוד הבית » איש אלף הפרצופים

איש אלף הפרצופים

שייקה אופיר צילום אריה פוזנר
תערוכת צילומים נדירה של שייקה אופיר בסינמטק תל אביב בשיתוף האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה

בין התאריכים 1-31.3.2020, תוצג בסינמטק תל אביב תערוכת צילומים נדירים של השחקן והיוצר שייקה אופיר כפי שנקלט במצלמתו של הצלם התל אביבי אריה פוזנר.

במהלך התחקיר לסרטו של ארי דוידוביץ', "החיים הנסתרים של שייקה אופיר" (2019) נתגלתה סדרת צילומים המתעדת את אופיר כשחקן מתחיל, בשלהי שנות החמישים של המאה הקודמת. אופיר ורעייתו דאז, אוהלה הלוי, שהו בשנים אלו בארה"ב, בתקווה לפריצת דרך אמנותית של אופיר בשוק הבידור האמריקאי.

אריה פוזנר, אז צלם ושותף בסטודיו שעסק בפרסום תיעד את אופיר ברגעים קומיים, אקספרסיביים וייחודיים רגע לפני ההצלחה בשוק האמריקאי. הצילומים משקפים את מגוון יכולותיו של אופיר בדמויות שונות, כפי שניתן היה לראות בתכנית האמנותית בה שיחק באותה התקופה – "41 בשק", במסגרתה גילם 41 דמויות שונות.

הצילומים משקפים את אופיר במיטבו. בין היתר ניתן לראות קרב היאבקות מבוים עם אדם נוסף, משחקי אור וצל, מימיקות פנים משעשעות, תמונות פנטומימה ועוד.

שייקה אופיר
צילום אריה פוזנר

התערוכה התאפשרה בעזרתן האדיבה של אריה פוזנר ומשפחתו, משפחת אופיר, האוצר ערן ליטוין, הבמאי ארי דוידוביץ' והאקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה.

דינה פלד מנכ"לית סינמטק תל אביב: "כמי שמהווים את הבית של הקולנוע הישראלי, על כל שותפיו, יוצריו ושחקניו, אנו גאים לתת מקום של כבוד לצילומים המציגים את אחד מגדולי התרבות הישראלית, שייקה אופיר. כמו במשחק כך בתמונה – אלף הפרצופים של אופיר הם אלף הפנים של האדם והשחקן המופלא שהיה".

נעמי מיכאלי, מנכ"לית האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה: "שייקה אופיר הוא מהיוצרים החשובים של התרבות הישראלית, והחל משנת 2004 האקדמיה מעניקה את פרסי אופיר לקולנוע על שמו כמחווה להשפעתו האדירה על היצירה הקולנועית בישראל. אנו מתרגשים לשתף פעולה עם משפחתו של הצלם אריה פוזנר ועם סינמטק תל-אביב ולהציג צילומים אלה של שייקה אופיר, שנלקחו רגע לפני שהפך ליוצר המשמעותי שאנו מכירים כיום."

התערוכה תהיה פתוחה לקהל הרחב ללא תשלום.

הוספת תגובה

הוספת תגובה