עמוד הבית » "אנו מתגעגעים לינקי בכר ותמיד זוכרים אותו"

"אנו מתגעגעים לינקי בכר ותמיד זוכרים אותו"

עטיפת הסינגל STAGE OF LIFE, צילום: יחצ
לקראת ההופעה המיוחדת של אטלנטיקה ב-1.12 ב-‎Blaze Rock Bar‎‏ בירושלים לסיום האלבום"IN JERUSALEM", מתראיין המוזיקאי וסולן הלהקה רמי דוידוף

בימים אלו מצלמים חברי אטלנטיקה סדרת דוקו בחסות סוני ישפאאר, שיוצריה הם רמי דוידוף, אחיו עודד דוידוף, אפרת פוקס וחברת 8 הפקות. בסדרה תועד חבר הלהקה ינקי בכר, אושיה ירושלמית ידועה, שבמהלך הצילומים חלה ונפטר ממחלה קשה. הוא הספיק לנגן בשני שירים באלבום השלישי של הלהקה שכאמור ייצא לאור בקרוב. לאחרונה ציינה משפחתו של ינקי בכר שלוש שנים למותו ממחלה קשה. בנו ליאם בכר, שהספיק לנגן איתו ביחד בלהקה, ממשיך לשמש כמתופף הלהקה.

בימים אלו מופיעה להקת אטלנטיקה הירושלמית במקומות שונים ברחבי הארץ, ותופיע בהופעה מיוחדת שתתקיים ביום חמישי 1.12 ב-Blaze Rock Bar‎, לסיום האלבום השלישי שלה "IN JERUSALEM". עד סוף 2022 אמורה הלהקה לסיים את הקלטות אלבומה השלישי, ואחריו תתחיל לעבוד על האלבום הרביעי שיהיה חזרה למקורות של הלהקה.

רמי דוידוף בהופעה, צילום: יחצ

האלבום"IN JERUSALEM"   הוא חזרה למקורות, ובשיר הנושא משתתפת הזמרת והשחקנית סופי צדקה. "אני גאה באלבום הזה שבקרוב נסיים אותו. עבדו עליו הרבה אנשים. אפשר לשמוע בו שוב את הלב של הלהקה, כפי שהקהל ואנו אוהבים", מצהיר דוידוף.

האלבום הראשון של אטלנטיקה, "שוב בבוקר", יצא בשנת 2009 ואת השירים שמופיעים בו כתב דוידוף במהלך טיולים שלו אחרי הצבא ברחבי העולם. האלבום כולל מספר סגנונות מוזיקליים, ולדבריו הוא למעשה התמצית של הלהקה ושל הסאונד הייחודי שלה. בשנת 2015 יצא האלבום השני "אין לי מה" שהופק על ידי רן שם טוב, אך דוידוף פחות מתחבר אליו ולסגנונו המוזיקלי.

המוזיקאי והיוצר רמי דוידוף, סולן להקת אטלנטיקה: "היה לנו קשה מאוד לעכל את מותו של ינקי בכר ממחלה קשה. הוא היה החבר הכי טוב שלי והיה איתנו מהקמת הלהקה בשנת 2006. עדיין עצוב לנו, אנו מתגעגעים אליו ותמיד זוכרים אותו ואת הקטעים שבהם ניגן. הוא היה אדם זהב שניגן מהנשמה ותמיד היה כיף איתו. אני זוכר את כל ההופעות איתו כשהקהל נהנה ורוקד, וממש הרגשנו חשמל באוויר. הייתה ללהקה תקופה יפה מאוד כאשר ינקי ובנו ניגנו ביחד. ליאם בנו, שבימים אלו מקים מועדון אופנועים לזכר אביו, הוא כמו ינקי קטן".

להקת אטלנטיקה זכתה לסדרת דרמה קומית מצליחה בשם דומה, ששודרה במשך 12 פרקים בערוץ 3 של הוט. הסדרה הציגה את סיפורה של להקת הרוק הירושלמית אטלנטיקה, שבסדרה הוצגה כמי מדשדשת כבר שנים בניסיון להגשים את החלום ולהוציא אלבום ראשון. את הסדרה כתבו רמי דוידוף ושגיא אזולאי, שהיו גם מיוצריה לצד עודד דוידוף. בסדרה שיחקו, בין היתר, טל פרידמן, שלומי קוריאט ושחקנים ידועים נוספים.

דוידוף: "כל להקה שמוציאה אלבום עוברת תהליך מרתק. כך למשל, באמצע הופעה במאנקיז באילת פנה מישהו שיכור מהקהל להרצל חוג'ה, נגן הגיטרה שלנו, ורצה לעשות איתו סלפי. הרצל ניסה להתרכז בנגינה ולא לשים לב אליו. ההקלטות באולפנים זו עבודה מהנה, ולפעמים אתה נעשה עכבר באולפן הממוזג. זה לא היה קשה עבורי לכתוב את הסדרה, כי עברנו כל כך הרבה דברים בלהקה. מה שרואים בסדרה זה קומץ קטן מכל האירועים שבאמת עברנו, אבל ללא ספק הסדרה בהחלט מראה כמה משוגעים היינו אז".

דוידוף מספר על החוויות של העבודה עם איאן גילן ורוג'ר גלובר, חברי להקת דיפ פרפל, שהופיעו בפרק הסיום של הסדרה "אטלנטיקה" ועל הופעת החימום של אטלנטיקה ההופעה של הלהקה האגדית בארץ. "כשעבדנו על הסדרה אמירה בוזגלו, שהכירה את המפיק אודי אפלבוים שהביא לארץ את דיפ פרפל, שאלה  אם נסכים לכך שחברי הלהקה יופיעו באחד הפרקים. כמובן שהסכמנו, ואז כתבתי לאיאן ולרוג'ר במייל שאנחנו אוהבים אותם מאוד כלהקה, הכרנו את מנהל הלהקה וממש הפכנו לחברים. היה כיף לעבוד בסדרה עם איאן גילן ורוג'ר גלובר. הם אחלה שחקנים והיה מצחיק וכיף לעבוד איתם. בהמשך פנה אליי המפיק אודי אפלבוים ואמר לי שהוא רוצה שנחמם את דיפ פרפל במופע שלהם בארץ, וזה היה תענוג גדול. השנה פגשנו כל חברי הלהקה את דיפ פרפל בהופעה האחרונה שלהם בארץ. הם שלחו לנו כרטיסי VIP להופעה המטורפת שלהם בירושלים, ולאחר מכן פגשנו אותם, ישבנו דיברנו. הגיטריסט הרצל חוג'ה בכה מרוב התרגשות. דיברנו איתם על המוזיקה שהייתה פעם ועל המוזיקה של היום".

רמי דוידוף עם ליאם בכר וינקי בכר זל, צילום: שמעון בן אבי

בימים אלו הוציא דוידוף סינגל חדש בשם: "STAGE OF LIFE". "זהו שיר עם תפילה וגעגוע המדבר על תקווה, מכיוון שכל מה שקורה בעולם נראה כל כך מוזר: המלחמות, הקורונה, המשברים הכלכליים והחברתיים, המלחמה של רוסיה נגד אוקראינה ועוד", מציין דוידוף. "השיר נוגע במוזיקה האתנית והמערבית ובתפילה, ובנוי מכלי מיתר בלבד: קונטרבס, כינורות, גיטרות וצ'לו. השיר מגיע ממקום של פחדים במציאות של אי ודאות, והוא בעצם הכמיהה והתפילה לאופטימיות. צילמנו לו קליפ ליד החומות של ירושלים, שהיא מרכז העולם, שיופץ בקרוב. זו תחילת דרך הסולו שלי, והיא כוללת התחברות למוזיקה הקלאסית ולפולק ולהשראות המוזיקליות שעליהן גדלתי. באלבום החדש שלי יש יותר כלים  קלאסיים, והוא יותר בלוזי, פולקי, פאנקי ואקוסטי. אלבום אינטימי, אבל כמובן עם שמחה ויותר נגיעה בכלים קלאסיים כמו: כלי מיתר עם ניחוח אתני".

בימים אלו עסוק דוידוף במספר פרויקטים קולנועיים נוספים ובהם: כתיבת סדרה עלילתית בשם "העצורים" שתשודר בקרוב בכאן 11 ובה משחקים שי אביבי ויובל שרף – על עצורים הנמצאים באבו כביר, משחק בסדרת דרמת מתח על-טבעית בשם "מלאך משחית", שנוצרה על ידי נח סטולמן, אביגיל בן-דור ניב ועודד דוידוף. הוא ואחיו עודד עוסקים במספר פרויקטים של דוקו ובפרויקטים עלילתיים, שאחד מהם הוא סרט ההמשך "הדילרים 2".

מאז שדוידוף זוכר את עצמי הוא רצה לעסוק מוזיקה ולהיות זמר. כבר מגיל צעיר התחיל לנגן בגיטרה ובגיל 10 למד לנגן על גיטרה קלאסית. נמשכתי לעולם הרוק הקלאסי והכבד, ואז התחלתי לנגן בגיטרה חשמלית. כבר בגיל 12 היה לי הרכב בשם 'הסבא הגיבן' והיו לי הופעות בבית הספר, בשכונת רמות שבה גדלתי וברחבי ירושלים. בתיכון לאומנויות למדתי קולנוע, כיצד להכין תסריט וסרטים קצרים. בכיתה ט' שרתי במסיבת הסיום שיר עם קללות על כל המורים, המורות והתלמידים. כולם זוכרים לי את זה עד היום. המנהלת ניסתה לקחת לי את המיקרופון, אבל לא הצליחה. למדתי בבית הספר למוזיקה רימון, אחרי שלמדתי אצל כל מיני מורים לסגנונות מוזיקליים והייתה לי להקה בשם 'אטלנטיס', כמו העיר האבודה, ושינינו ל'אטלנטיקה'. רימון היה מעין חיזוק, ועד היום יש לי קשרים עם מורים שלימדו שם כמו: ארי קטורזה. שרתי שירים של להקות רוק ופאנק כמו: Black Sabbath, Cream, RUSH, Red Hot Chili Peppers ושירים שלי. אהבתי להאזין בעיקר לרוק קלאסי ולשירים משנות ה-60, והושפעתי מ-RUSH ומ-Black Sabbath".

דוידוף שיחק בהרבה סרטים וסדרות מאז שהיה נער. אחיו הוא הבימאי עודד דוידוף, שלמד בבית הספר סם שפיגל, ורמי התוודע לעולם המשחק לאחר ששיחק בסרטים של אחיו ושל החברים שלו. בתקופת לימודיו בתיכון רמי למד במספר קורסים, ביים סרטים קצרים וכתב תסריטים, כולל התסריט לסרט "הדילרים" בבימויו של אחיו עודד דוידוף, שיצא לאקרנים בשנת 2012 ובו השתתפו מלבד רמי דוידוף איתי תורג'מן, אלון אבוטבול, צחי גראד, יובל שרף ומיכל גבריאלוב. בשנת 2006 הוא שיחק בסרט "מישהו לרוץ איתו", המבוסס על ספרו הידוע של הסופר דויד גרוסמן ובו רמי שיחק את הסגן של אלוהים, בדמותו של השחקן צחי גראד. בפסקול של הסרט הופיע השיר "בן המלך" של אטלנטיקה. דוידוף שיחק גם בסדרה "תמרות עשן" ששודרה בהוט ואותה ביים אחיו עודד, בעונה השנייה של הסדרה "בתולות" עם ששון גבאי, במיני סדרה "נבלות" ששודרה בהוט, בסרט הקצר "מרסדס" עם ליא קניג, בסדרה "הכל דבש" שיצרה יעל פוליאקוב, ועוד.

רמי דוידוף: "לכל הפקה של סרט או סדרה יש קסם ודמות שאתה משחק. אני אוהב מאוד לשחק ונהנה. אני מרגיש שאני יותר מוזיקאי, אבל זה לא מוריד מאהבתי למשחק, לקולנוע ולתסריטים. כיף לכתוב את התסריטים שלך ולשחק תסריטים שכתבו אחרים. משחק זה סוג של מוזיקה. זה מתחבר, אבל זה גם לא חייב להיות כך כי יש, למשל, הרבה מוזיקאים מוכשרים, שמשחקים לא מי יודע מה".

מאת: יהורם גלילי