עמוד הבית » " אנשים שלא יכולים לשבת על סוסים"

" אנשים שלא יכולים לשבת על סוסים"

Photo by Albert Groendahl copyright Paradis Tal R - Copenhagen
אנשים שלא יכולים לשבת על סוסים", הינה תערוכת יחיד חדשה של האמן הבינלאומי Tal R, בה יוצג ציור יחיד, אדיר ממדים, המשתרע על קנווס שגובהו 3.49 מטר ורוחבו 7.77 מטר. הציור, "לילה" ("Natten”), נוצר בהשראת ה'גרניקה', ציורו האייקוני של פבלו פיקאסו ונעשה בהזמנה מיוחדת של מגזין lll, מוזיאון וקרן לאמנות עכשווית משטוקהולם.

דיוויד ניומן, אוצר התערוכה, מסביר את המחשבה שמאחורי ההזמנה יוצאת-הדופן הזו:

הרעיון לפנות לאמן עכשווי ולהזמין ממנו עבודה הזהה במידותיה לאלה של ה'גרניקה', ציורו האייקוני של פבלו פיקאסו, הוא רעיון שאני מטפח כבר שנים רבות.

ה'גרניקה' הוא קרוב לוודאי אחד הציורים החשובים ביותר במאה ה-20, שנוצר מתוך פרץ של זעם ציורי ומתאר אירועים היסטוריים שהתרחשו ב-1937 באירופה. לשמחתי הרבה, טל לא היסס לקחת על עצמו את המשימה הסבוכה הזאת. התייחסות מפורשת ל'גרניקה' של פיקאסו לא הייתה חלק מן ההזמנה. בבסיס ההזמנה, הצעה להרחיב את טווח האפשרויות של הביטוי הנרטיבי.

טל השקיע את עצמו לעומק בשאלות ציוריות סבוכות מעיקרן – איך אפשר בכלל 'לצייר' משהו מסיבי כל כך – חוויה שאין לי ספק שהוא שאב ממנה הנאה עצומה. התהפוכות הפוליטיות בעולם לא שככו מאז הזוועות שהושתו על העיר גרניקה. לתחושתי, המיקום המיוחד של מגזין III יפו, באזור עם היסטוריה עשירה ותרבות מגוונת, מייצר מקום הולם להרהר על מצבה של האנושות, אל מול ציור מרשים כל כך".

Tal R (במקור רוזנצווייג) יליד תל אביב, 1967. בגיל שנה עבר עם משפחתו להתגורר בקופנהגן, דנמרק, העיר שבה גדל ובה הוא מתגורר עד היום. את לימודיו עשה באקדמיה הדנית המלכותית לאמנויות יפות שבקופנהגן. בין השנים 2005–2014 החזיק במשרת פרופסור באקדמיה לאמנויות שבדיסלדורף, גרמניה. טל ידוע בשימושו הנועז בצבע ובדימויים בעלי חיוניות עזה. בעבודותיו לאורך השנים קיימים אזכורים לתנועות אמנותיות מהעבר, ביניהן אקספרסיוניזם, פוביזם וסימבוליזם, כמו גם השפעות של 'אאוטסיידר ארט' ושל ציורי ילדים.

טל עובד במגוון סוגי מדיה, החל מציור, קולאז' ופיסול ועד מיצב, רישום, הדפס וריהוט. לצד החזון הייחודי שלו כאמן, כמי שנושא מטען תרבותי כפול הוא ניחן ביכולת לדגום מתוך שני העולמות גם יחד. כל אלו מתבטאים היטב בשפה האמנותית שיצר, שפה שתוהה ושואלת ללא הרף על תמונות המציאות המקיפות אותנו. עבודותיו מוצגות באוספים ידועי שם בעולם, ביניהם מוזיאון קונסטפאלאץ, גרמניה; המכון לאמנות של שיקגו, ארה"ב; מוזיאון אסל, אוסטריה; מגזין III, מוזיאון וקרן לאמנות עכשווית, שבדיה; מוזיאון לואיזיאנה לאמנות מודרנית, דנמרק; מוזיאון בונפאנטן, הולנד; כיאזמה, המוזיאון לאמנות עכשווית, פינלנד; וכן באוספים פרטיים רבים.

מגזין lll הינו מוזיאון וקרן לאמנות עכשווית בשטוקהולם שוודיה, הנחשב לאחד המוסדות המובילים באירופה לאמנות עכשווית, ופועל מאז 1987 מתוך האמונה ביכולתה של אמנות לחולל שינוי ולעורר השראה בקרב אנשים ובחברה בכללה. התערוכות שהוצגו במגזין lll מאז היווסדו זכו לתהודה בשדה האמנות הבינלאומי והמוזיאון מעשיר בהתמדה את אוסף הקבע שלו, הכולל עבודות של אמנים עכשוויים מובילים. בין התערוכות הבולטות שהוצגו לאחרונה: טום פרידמן (Friedman), קתרינה גרוסה (Grosse), טוני אורסלר (Oursler), מיקה רוטנברג (Rottenberg), איי וייוויי (Ai Weiwei), אנדריאה זיטל (Zittel) וגונל ואלשטרנד (Wåhlstrand).

תאריך נעילה: 27.3

טל אר בסטודיו לקראת התערוכה במגזין 3 יפו. 2019.
קרדיט יחצ

שעות פעילות הגלריה:

חמישי 14:00-20:00, שישי 10:00-14:00 ובתיאום מראש jaffa@magasin3.com

מגזין lll יפו

רחוב עולי ציון 34, יפו. הכניסה חופשית.

לפרטים נוספים:

הפלטפורמה לאמנות –  יחסי ציבור וייצוג אמנים.

ישראל אליהו, israel@theartplatform.org , נייד: 054-5552244

טל אר בסטודיו לקראת התערוכה במגזין 3 יפו. 2019.
קרדיט יחצ

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה