עמוד הבית » אסם דואגת לשמירה על איכות הסביבה

אסם דואגת לשמירה על איכות הסביבה

פודינג מסומן צילום סטודיו אסם
לראשונה בישראל , אסם מוסיפה לאריזות מוצריה הפנייה למיכל המחזור

אסם-נסטלה מתחילה לשווק מוצרים עם סימון פחי המחזור, במטרה לעודד את הצרכנים למחזר את אריזות המוצרים. המהלך  מתבצע במסגרת שיתוף פעולה עם תאגיד המחזור תמיר ובחברה מעריכים כי עד סוף 2020 יסומנו מאות מיליוני אריזות מוצריה עם סימון פחי המחזור.

 המוצרים הראשונים שיסומנו הם חטיפי במבה, ביסלי, אפרופו ודובונים. עד סוף השנה יסומנו גם אריזות מוצרים נוספים, ביניהם: פודינג, ויטמינצ'יק, אבקות מרק, שקדי מרק, קטשופ, אבקות תיבול, בונז'ור ולתנור, ג'לי, פתי בר, עוגיות פיטנס, עוגות הבית, לחמית, פריכיות.

מנתוני המשרד להגנת הסביבה עולה כי מדי שנה מיוצרים בישראל 5.3  מיליון טונות פסולת עירונית ומסחרית, שמקורן בעסקים כגון חנויות, שווקים, משרדים, מסעדות, מרכזי קניות ובתי קולנוע ובפסולת ביתית. אורח החיים המודרני מוביל ליצירת כמויות עצומות של פסולת, כך שכל אדם בישראל מייצר בממוצע כ-2 ק"ג פסולת ביום, שהם כ- 730 ק"ג בשנה. עוד עולה מנתוני המשרד להגנת הסביבה כי פלסטיק מהווה 41.1% מנפח הפסולת בישראל, נייר – 15.8% וקרטון -12.25%.

למרבית חומרי האריזה ידרשו מאות שנים בטרם יתכלו, וחלקם לא יתכלו לעולם. פסולת כזו עוברת להטמנה וכך תופסת מקום יקר ומזהמת את הקרקע, את מי התהום ואת האוויר.

על מנת למזער את הנזק הסביבתי, הוצבו בערים וביישובים פחי מחזור בצבעים שונים, באמצעותם ניתן להפריד בין סוגי האריזות ולהעבירם למיחזור.

סימון פחי המחזור בהתאם לחומר האריזה יעדכן את הצרכנים מה הוא פח המחזור המתאים לאריזת המוצר: אריזות נייר יקבלו סימון של פח כחול, אריזות זכוכית יקבלו סימון של פח סגול, אריזות פלסטיק, מתכת וקרטוני משקה יקבלו סימון של פח כתום.

לדברי אבי בן אסאייג, מנכ"ל קבוצת אסם-נסטלה: " עם החזרה לשיגרה  חיוני להחזיר למודעות הציבורית את חיוניות ההגנה על הסביבה ולא לתת לשיח על הנגיף לטשטש את דחיפות הנושא.  הפרדת הפסולת הביתית דורשת מאמץ קטן ותרומתה לסביבה עצומה. לכן , החלטנו להיות חלוצים בסימון האריזות.  מעבר לסימון אנו עושים מאמץ אדיר להפוך את כל האריזות שלנו לברות מיחזור. עד סוף השנה נגיע לכמעט 70% ועד 2025  ל-100%. מעבר לנושא המיחזור אסם-נסטלה הציבה לעצמה יעדים שאפתניים לשמירה על הסביבה ובכלל זה אפס הטמנת  פסולת בקרקע כבר בסוף 2020, מעבר לגז טבעי, חיסכון במים ( יעד כמותי), וצמצום הפליטות ממפעלי החברה( יעד כמותי) .