עמוד הבית » "ארץ מובטחת" ב- 25 שפות ברחבי העולם

"ארץ מובטחת" ב- 25 שפות ברחבי העולם

צילום ידיעות ספרים
הכרך הראשון של זיכרונותיו הנשיאותיים של ברק אובמה, הנשיא ה-44 של ארצות הברית,יוצא לאור ב-17 בנובמבר 2020

ספרו "ארץ מובטחת" מספר ברק אובמה במילותיו את סיפור האודיסיאה הלא-תיאמן שלו – כיצד מבחור צעיר שמחפש את זהותו נהפך למנהיג העולם החופשי – ומתאר בפירוט אישי יוצא דופן הן את החינוך הפוליטי שלו והן את רגעי הציון של הקדנציה הראשונה של כהונתו ההיסטורית – תקופה רבת-תהפוכות שהביאה בכנפיה שינויים דרמטיים.

אובמה, המספק דין וחשבון מרגש ואישי של היסטוריה בהתהוות, לוקח את הקוראים למסע מרתק, החל בשאיפותיו הפוליטיות המוקדמות ביותר ועד לניצחון המכריע בוועידת המפלגה הדמוקרטית באייווה, שהדגים את עוצמת כוחן של התארגנויות עממיות לא-פוליטיות, ועד לקו פרשת המים של 4 בנובמבר 2008, כאשר נבחר לנשיא ה-44 של ארצות הברית ונהפך לאפרו-אמריקאי הראשון המחזיק בתפקיד הבכיר ביותר במדינה.

בספר בוחן אובמה הן את זרועו הארוכה של הכוח הנשיאותי והן את גבולותיו, ומספק גם תובנות ייחודיות בנוגע לדינמיקה של הפוליטיקה הדו-מפלגתית האמריקאית ובנוגע לדיפלומטיה הבינלאומית. אובמה מכניס את הקוראים לתוך החדר הסגלגל ולחדר המצב של הבית הלבן, ולוקח אותם יחד איתו למוסקבה, קהיר, בייג'ינג ומעבר. אנחנו נחשפים למחשבותיו כאשר הוא מרכיב את הקבינט שלו, נאבק במשבר הפיננסי העולמי, מנסה לעמוד על טיבו של ולדימיר פוטין, מתגבר על מכשולים בלתי-עבירים לכאורה כדי להבטיח את הרפורמה בשירותי הבריאות (חוק הגנת החולה וטיפול בר-השגה), מתעמת עם גנרלים בנוגע לאסטרטגיה של ארצות הברית באפגניסטן, מתמודד עם הרפורמה בוול סטריט, מגיב לדליפת הנפט ההרסנית במפרץ מקסיקו ומאשר את מבצע "חניתו של נפטון", אשר מוביל למותו של אוסמה בן לאדן.

"ארץ מובטחת" הוא ממואר אינטימי ואינטרוספקטיבי יוצא דופן – סיפור קריאת התיגר של אדם יחיד על ההיסטוריה. אובמה גלוי לב לגבי האיזונים והבלמים העדינים שנדרש להפעיל בתור אמריקאי שחור שמתמודד על המשרה הרמה, כשהוא עומס על גבו את ציפיותיו של דור שלם, מגובה במסרים של "תקווה ושינוי", ומתמודד עם האתגרים המוסריים של קבלת החלטות הרות גורל. הוא מדבר על הכוחות שהתנגדו לו מבית ומחוץ, מספר בפתיחות על האופן שבו החיים בבית הלבן השפיעו על אשתו ובנותיו, ולא חושש לחשוף את הפקפוקים בעצמו ואת האכזבות. ואף על פי כן, הוא לא מוותר לרגע על אמונתו שבתוך הניסוי האמריקאי הגדול והמתמשך תמיד קיימת אפשרות להתקדמות ולשינוי.

הנשיא אובמה: "התחושה בסיום כתיבת ספר אינה דומה לשום דבר אחר, ואני גאה בספר הזה. בשנים האחרונות הרהרתי רבות בתקופת הנשיאות שלי, וב'ארץ מובטחת' ניסיתי לספק דין וחשבון כן בנוגע למסע הבחירות הנשיאותי שלי ובנוגע לתקופה שבה שימשתי בתפקיד: אירועי המפתח והאנשים שעיצבו אותם; המסקנות שלי לגבי הדברים שעשיתי כפי שצריך ולגבי הטעויות שלי; והכוחות הפוליטיים, הכלכליים והתרבותיים שהצוות שלי ואני היינו צריכים להתמודד איתם – ושכאומה אנחנו עדיין מתמודדים איתם.

ניסיתי גם לתת לקוראים מושג באשר למסע האישי שמישל ואני עברנו באותן שנים, על כל עליותיו ומורדותיו המסחררים. ולבסוף, בתקופה שבה אמריקה עוברת תהפוכות כה עצומות, הספר מספק כמה מחשבות עמוקות יותר שלי באשר לאופן שבו אנחנו יכולים לרפא את המחלוקות והפילוג בארצנו ולגרום לדמוקרטיה שלנו לעבוד בשביל כולם – משימה שלא תהיה תלויה באף נשיא יחיד אלא בכולנו כאזרחים מעורבים. יחד עם היותו קריאה מהנה ואינפורמטיבית, אני מקווה יותר מכול שהספר יעורר השראה בצעירים ברחבי הארץ – וברחבי העולם – ויגרום להם לקחת את השרביט, להרים את קולם ולמלא את חלקם בשיפור פני העולם".

"ארץ מובטחת" יראה אור בעברית בהוצאת ידיעות ספרים.

ברק אובמה, נשיא ארצות הברית ה-44, נבחר בנובמבר 2008 והחזיק בתפקיד במשך שתי קדנציות. הוא זוכה פרס נובל לשלום לשנת 2009 ומחברם של שני רבי-מכר קודמים של "הניו יורק טיימס": "חלומות מאבי" ו-The Audacity of Hope. אובמה גר בוושינגטון הבירה עם אשתו מישל. לזוג יש שתי בנות, מליה וסשה.

 

 

תגובות 2

הוספת תגובה