עמוד הבית » בגלריית העיצוב של "דליה ארמוני" הושק פרוייקט הסיפריה

בגלריית העיצוב של "דליה ארמוני" הושק פרוייקט הסיפריה

האדריכל יואל יושפה זוכה בפרויקט ספריה מעוצבת של דליה ארמוני. צילום רונן ...
11 אדריכלים ומעצבים מובילים לפרויקט ייחודי בו אתגרה אותם לעצב ספרייה בה מוטבעת נקודת מבט עיצובית וייחודית על פי טעמם וסגנונם האישי. הספריות הזוכות יימכרו באולם התצוגה של הגלריה.

 בשנות השמונים הספריות היו קיימות בכל בית אליו היית נכנס. ספרייה מלאה בספרים תפסה מקום חשוב בחללי הבית השונים, במבחר עיצובים שונים ומגוונים. אולם, כמו גם בכל תחומי החיים, בעשורים האחרונים גם הספריות ועולם הספרות עברו תהליך נרחב של דיגיטציה, כך שהכול עבר לסביבה ממוחשבת – החל מהמעבר של הציבור לצפיית בינג' על חשבון קריאת ספרים, ועד לקריאת ספרים באופן מקוון באייפדים. גם בעיצוב הבית, הריהוט המינימליסטי תפס תאוצה, החלו לוותר על הריהוט הגדול והמסיבי מהעץ המלא, וכך, הספריות והספרים נעלמו עם הזמן מהמרחב המלא.

ההדמיות ותהליכי העיצוב מעבודתם של 11 האדריכלים והמעצבים המובילים, אשר נבחרו לפרויקט, ביניהם: מיכאל אזולאי, יואל יושפה, אבי סילוק ושמעון וייצמן, אתי וונדרמולן, מושיק חדידה, הלל אדריכלים, מיטל סולומון, נועה קופרמן, עודד אלוני, הדס מרום וקובי אדרי. במהלך התחרות עיצבו המשתתפים בפרויקט ספרייה, לפי ראות עיניהם וחזונם העיצובי.

את הפרויקט ליוו צוות שופטים, הכולל את מעצב הפנים דניאל חסון, האדריכל אושיר אסבן, האדריכלית יפית וקנין גדסי, מעצב ויזם עיצוב גיל רוייטר, אשר בחרו יחד 4 ספריות, אותם יימכרו באולם התצוגה של דליה ארמוני תחת שם וחתימת האדריכל או המעצב.

ארבעת הספריות הזוכות:

במקום ראשון: האדריכל יואל יושפה: "ברגע הראשון עלתה המחשבה על ספריה רחבה גבוהה המכילה הרבה ספרים, עם סולם נע לאורכה" מספר לנו יושפה. "אך כיום, כמות הספרים בבתים פחתה מאד, לכן הספרייה מהווה אלמנט עיצובי אטרקטיבי וחוויתי לכשעצמו בחלל. החלטנו לשכלל את הספרייה באופן שתכיל מלבד ספרים, גם חפצים בעלי בסיס לא שטוח".

במקום השני : מעצב הפנים מיכאל אזולאי: "כמעצב עם השראה אוריינטלית, חובב אלמנטים מהמסורת הים תיכונית, אני מתחבר באופן טבעי למשרביות. משרבייה התפתחה במטרה ליצור הבדלה בין פנים הבית לחוץ, שתאפשר כניסת אוויר ואור אל הבית, אך לא תפגע בפרטיות ומשמשת כיום כאלמנט עיצובי. המחשבה הייתה לייצר תכשיט לבית ויכולה לשמש כספריה או מחיצה בבית ובמשרד. החומרים הם פליז, עץ, זכוכית ותאורה בחלק האחורי. המדפים חודרים החוצה מתוך הצורה וניתנים לשינוי במיקום. כל משתמש יכול לעצב אותה כרצונו ולפי צרכיו".

במקום השלישי : האדריכלית איריס אבנרי דביר: בעלת משרד בוטיק לאדריכלות ועיצוב, מספרת לנו על השראתה: ”היות והספרייה הינה אלמנט חשוב ומרכזי ב"לצקת חיים לבית" בחרתי לעצב ספריה שהיא "תכשיט"  בפני עצמה, מינימליסטית ואוורירית שתוכל לקבל מקום של כבוד על הקיר כחלק מעיצוב הבית, ותהווה אלמנט עיצובי בפני עצמה, ותיתן במה לזיכרונות ולחוויות המוצגות בה. החשיבה על חשיפות אור מצד אחד ועל שימוש בחומר כמו פליז שהוא כמו "תכשיט לבית" הולידו רעיון של שילוב של " משרבייה מודרנית" בדמות מעוינים המייצרים אווריריות מצד אחד ונותנים משחקי אור וצל , ובכך אנחנו מקבלים ספריה מינימליסטית עם אלמנטים מעולם הצורפות בשילוב אלמנטים מעולם הארכיטקטורה- המשרבייה"

במקום השלישי : הנדסאי האדריכלות מושיק חדידה, בעל המשרד HM מושיק חדידה- אדריכלות ועיצוב פנים, מספר לנו על השראתו: "בעיצוב הספרייה היה ניסיון לקחת זאת כמה צעדים קדימה ביצירת אווירה חמימה המכילה אביזרים שונים אשר נותנים את הטאץ' האחר למראה החלל ומעניקים למשתמש מגע אישי ואינטואיציה אסתטית היוצרים את המקום הנעים בלב עם השראה טרנדית המוסיפה עניין ועדכניות. יצירת ספרייה מודרנית שתתאים לכל בית בפרופורציות, וגם בסגנון העיצובי, תוכל להתאים לכל בית/חלל ביצירת גריד קבוע החוזר על עצמו בתשלובות חומר שונות. חדשנות היא חלק מהבסיס הקיומי ביצירת ריהוט ועיצוב הבית ואין להתעלם ממנה".

מיכל נוף, יועצת שיווקית בעלת משרד House of marketing ומי שהגתה את הרעיון לפרויקט "ספרייה מעוצבת" בשיתוף דליה ארמוני, מציינת כי בשנה האחרונה חלה מהפכה וניתן לראות מגמה אמיתית של שינוי בתחום הספריות. לאור זאת, עקב העניין הרב ותשומת הלב שמושכת הספרייה, מיכל נוף ודליה ארמוני חברו והגו תחרות לעיצוב ספרייה בעיצוב עדכני וטרדני. "הפרויקט הייחודי יבטא את היכולת של שילוב איכות ועיצוב לצד שילוב של חומרים שונים" מוסיפה נוף.

 

דליה ארמוני, האדריכל יואל יושפה במקום הראשון ומיכל נוף מנהלת שיווק דליה …

 

צילום ירדן עדי

תגובות 2

הוספת תגובה

  • ספרי השני מספר על ניקול, בת לאם ישראלית ואב צרפתי שהלכה בעקבות לבה והחליטה לחזור לגור בישראל. כשחלומה עמד להתגשם, שיחת טלפון אחת שינתה את חייה והכניסה אותה לסחרור חוויות. בספר- יחסי הורים ילדים, אהבות שונות ומרגשות, עושר, מעשה טרור, אכזבות ותקווה – הכול משמיים. והכול כתוב בספר = "זה כתוב בשמים" ניתן לרכישה באתר שלי- חדווה אלמוז
    http://www.hedvalmoz.com