עמוד הבית » בדיקת המועצה לצרכנות לחודש פברואר 2024

בדיקת המועצה לצרכנות לחודש פברואר 2024

צילום: pexels
בחודש האחרון המחיר הממוצע של סל המוצרים התייקר בכ- 2%, ועלה כ- 5% ביחס לסקר מהתקופה המקבילה לפני שנה.

כבכל חודש, המועצה מפרסמת את הבדיקה החודשית המקיפה לסל המוצרים (סל של 817 מוצרים מהם נדגמו 770 מוצרים נפוצים ברשתות בליווי סטטיסטי של ד"ר אור כץ המכללה האקדמית אשקלון. מהבדיקה (מיום 21.2.2024 ביחס לסקר מיום  24.1.24), עולה כי קיימת עליה מובהקת של 1.7%  וביחס לסקר שנערך לפני שנה (22.2.2023) עליה מובהקת של 4.7% למחיר הסל.

מהסקר הנוכחי עולה כי בהשוואה לחודש ינואר 2024, נרשמה עליה גבוהה יחסית במספר מוצרים רב: בולטת עליית המחירים בסלטים המוכנים, במשקאות הממותקים והפארמה.

בהשוואה לסל מלפני חודש מבין כל המוצרים:  כ- 50% מהם המחיר עלה, ואילו כ- 50% המחיר לא השתנה (כ- 30%) או ירד (כ-20%). הירידה המקסימאלית הייתה בשיעור של 15% ואילו העליה המקסימאלית הייתה 36% ! (חטיף תפוחי אדמה צ'יפס בטעם גריל קראנצ' תפוצ'יפס עלית 50 גרם).

אז מה אומר הסקר לחודש פברואר ביחס לסקר בחודש ינואר 2024 ?

הפרשי מחיר בולטים:

אבוקדו (ק"ג) נמכר ברשת שפע ברכת השם קרוב לבית ב4.9 ₪ לעומת 29.9 ₪ ברשת סופר יודה – הפרש של 25 ₪ ובאחוזים 510%

קליק ביסקויט מצופה שוקולד חלב יוניליוור 65 גרם- מבצע ברמי לוי באינטרנט  1 ₪ מול מחיר ממוצע ברשת יילו 7.5  ₪– הפרש 6.5 ₪ ובאחוזים 651%

בתחום הפארם:  סכיני גילוח ג'ילט פיוז'ן 16 יחידות, נמכר במבצע ברשת BE ב- 139 ₪ לעומת 249.8 ₪ בסופר פארם. הפרש ל 110.8 ₪ ובאחוזים – 80%.

תרכובת מזון לתינוק על בסיס חלב שלב 1 גולד סימילאק 700 גרם – ברשתות קרפור (מרקט, סיטי והיפר), רשת סופר חביב, רמי לוי באינטרנט ושופרסל אונליין – 60 ₪ , לעומת 94.9 ₪ ברשת יילו, 34.9 ₪ הפרש (58%).

צילום: pexels

מוצרים שמחיריהם עלו יותר מהממוצע ובאופן בולט (רשימה חלקית מעל 6%)

משקאות ממותקים +12%

סלטי ירקות – ארוז +14%

מטבוחה / טורקי +15%

סלטי חומוס וטחינה – ארוז +7%

סלטי חצילים – ארוז +12%

שוקולד חלב +11%

סבון ותחליבי רחצה +9%

חטיפים מלוחים 9%+

משחת שיניים +9%

הנתונים התקבלו משידור נתוני המכירה בפועל ברשתות ותתי רשתות שמשדרות לאתר פרייסז והם כוללי מבצעים ללא מבצעי אשראי, המשתנים מעת לעת. והמחירים הנכונים ליום הבדיקה המוצג. הסקר משקף את יום הבדיקה. המחירים נבדקו בממוצע רשתי, כאשר להשוואה נלקחו רק רשתות שהכילו לפחות ~ 80% מסך המוצרים (הורכב סל של 770 מתוך 821). כאשר מוצר אינו נמצא בכל הרשת, נלקח לגביו המחיר הממוצע של שאר הרשתות שנבדקו .