עמוד הבית » בואו נדבר על מיניות! עם ד"ר איריס בר און

בואו נדבר על מיניות! עם ד"ר איריס בר און

איריס בר און צילום: דור מלכה
נפגשתי עם איריס לראיון כנה, ישיר ופתוח. איריס היא אדם שקל וכיף לראיין.

"בילדותי הקשבתי לתוכנית 'שנינו ביחד וכל אחד לחוד' ואמרתי לעצמי, גם אני אייעץ ברדיו. משם נסללה דרכי. פניתי לחינוך. תחום החינוך שלי היה חינוך מיוחד ואהבתי כל יום שעסקתי בזה, תמיד הייתי פעילה בחדרי המורים ובוועד, מארגנת, מארחת. היה איכפת לי מאותם אלו שבאו ממקומות קשים רגשית וכלכלית, והייתי משלבת אותם בכיתות רגילות זה היה האתגר. לצערי התגרשתי ובעקבות מה שחוויתי הלכתי ללמוד פסיכולוגיה ויעוץ זוגי, מיניות וגישור, ופיתחתי שיטה של משימות. אני מאמינה בשינוי מן הקל אל הכבד ומבינה שבייעוץ זוגי יש המון בעיות אישיות שנלקחו מהבית בו אנו גדלים ומחילים אותם על הקשר הזוגי".

"אני מאד יצירתית וממציאה שיטות עבודה כל הזמן, מרצה לפני קהלים רבים ומגוונים, יודעת להצחיק על מצבי חיים, ואוהבת מאד את עבודתי ועשייתי. הפחדים שבדרך נעוצים בבחירה להיות עצמאית. היום אולי יותר מתמיד, מופקר על ידי השלטונות, ואסור לך להיות חולה, אתה לבד על הספינה, משלם המון מקבל כלום ושום דבר. בימי הקורונה, שמסרבת לעזוב אותנו, הרציתי בזום. לא פשוט, אבל אפשרי כי אני לא טכנולוגית ואוהבת במה, לחוש ולהרגיש את האנשים. הרצאותיי מלוות בשיח, סימולציות והקהל אוהב ומזדהה. תמיד שילבתי בין קריירה ומשפחה, אני אוהבת את הבית והמטבח, וחשוב לי מאד השיח והמפגשים עם הילדים. הייתי תמיד חלק מוועד ההורים, התנדבתי למען חיילים".

צילום: דור מלכה

"העצה הכי טובה שקיבלתי הייתה: היכן ללמוד. הפסיכולוג שאל אותי "את רוצה 'טייטל' יוקרתי או להיות מטפלת טובה"? כמובן שעניתי "מטפלת טובה", והלכתי ללמוד אצל פרופ' נירה כפיר, עונג צרוף. אני חווה הנאה מעבודתי, מהשינוי שאני מצליחה לייצר לפציינטים שלי – לראות אותם מאושרים, מפויסים, סולחים ואוהבים עצמם".

"השיא שלי בקריירה היה בפריצתי לתקשורת. מצאתי עצמי משתתפת בתוכניות מגוונות, משדרת כ- 24 שנים ב"רדיוס "100 מדי שבוע. הייתה לי תוכנית יום ברדיו חיפה עם שיאי רייטינג. כתבתי ספר שנסק והשפיע: "מתחתנים הוראות הפעלה ."

"אני עמוסה בתוכניות: ספר ילדים ועוד רעיונות פיתוח אפליקציה לחיי משפחה .לא אסכים להשתתף בתוכנית טלוויזיה שאני המטפלת והמשתתפים אנשים מן השורה, אני חושבת על "היום שאחרי" ויש להם ילדים, נכון זה יכול "להטיס אותי" אבל לא אעשה זאת על חשבון אחרים".

"טיפ למתחילים: אם אתה קם בוקר לא שמח, עצור – "חשב מסלול מחדש" וזכור, כי עבודה לא משמחת, או זוגיות מאמללת, מייצרת מחלות, כאב, סבל וייאוש. החיים הינם מתנה ויש לעטוף אותם נכון ויפה".

"העבודה שלי לעיתים מונעת ממני להשתתף באירועים חברתיים כי המפגשים בקליניקה וחלק מהרצאותיי מתקיימים בשעות הערב. חשוב לי שאנשים ידעו שאני באה ממקום של אהבה לזולת ושמאד אכפת לי מאחרים ומאלו המגיעים אליי להצליח עימם. אני לומדת קבלה מזה שנים, מאמינה ואוהבת את היהדות, חשיבתה וסיפוריה".

לקראת סיום הריאיון על שואל את איריס על תוכניותיה לעתיד:

החזון שלי: "מכון בר און לאהבה" – סדנאות להורים, סדנאות למיניות מתבגרים, הכשרת מדריכות כלה ומאמנים זוגיים, הצגת ילדים: איך הגענו לעולם, הרצאה ב….'טד', ובעולם כולו –  שכולם יבינו שסקס אינה מילה גסה ושאין להחפיץ נשים, ולמכור ילדים לתעשייה שפלה.

להוקיע מדינות הסוחרות בילדים ונשים, הנגשת הידע בנושא מין ואהבה, כי ידע הינו כוח. החרמת גברים, אומנים או בעלי כוח אחרים המנצלים נשים או גברים לסחיטה מינית.

מפנטזת על עולם טהור ונקי אוהב ומפרגן ואהבת לרעך כמוך זה המסר.

ד"ר איריס בראון מיוצגת בסוכנות 'נשים מרצות אונליין' – www.womenspeakers.online

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה