עמוד הבית » בונים בית פרטי? ככה תבחרו אדריכל ומעצב פנים

בונים בית פרטי? ככה תבחרו אדריכל ומעצב פנים

צילום PIXABAY
אין דבר מרגש יותר מלבנות את הבית הפרטי שלכם. כי כשיש לכם בית פרטי, אין יותר מריבות עם שכנים על ביוב שהתפוצץ, אין תשלומי ועד בית או תלונות על רעש.

סוף כל סוף יהיה לכם בית כלבבכם, בעיצוב שתכננתם מראש ולפי הדרישות הייחודיות שלכם, עם גינה, חניה וכל מה שתרצו. אך כדי להוציא את העבודה על בניית הבית שלכם מהכוח אל הפועל, חשוב לבחור עם מי אתם עובדים, ואנשי המקצוע המרכזיים שיש להם השפעה על מראה הבית וצורתו הם האדריכל ומעצב הפנים.

אדריכל, מעצב פנים – מה ההבדל?

לפני שבוחרים את אנשי המקצוע שלנו בתחום אדריכלות ועיצוב פנים, חשוב להבדיל בין שני המקצועות. האדריכלים לומדים לתואר שלהם במשך 5 שנים, ולאחר שהם מקבלים את תעודת ההסמכה שלהם וצוברים ניסיון בתחום, הם יוצאים לתכנן בתים פרטיים לצד פרויקטי בנייה נוספים, לתכנן תכנית בנייה מיוחדת ולעצב את השלד של הבית. התואר של מעצבי פנים, לעומת זאת, נמשך כ-3 או 4 שנים בלבד ולאחר שהם מקבלים את התעודה שלהם, הם יכולים לעצב חללי פנים בלבד. לפיכך, כאשר מתכננים בית פרטי, אתם צריכים גם את האדריכל שיתכנן את העיצוב הכללי של הבית, וגם את מעצב הפנים אשר יאפשר לכם לזרום עם הדימיון ולעצב את החלל הפנימי של הבית כפי שתמיד רציתם. ועכשיו, נענה על שאלת השאלות – איך בוחרים אדריכל ומעצב פנים?

המדריך לבחירת אדריכל ומעצב פנים שיעשו לכם סדר בבית

כפי שאמרנו, תכנון בית פרטי דורש שילוב של כמה אנשי מקצוע, וביניהם אדריכלים ומעצבי פנים, על מנת שהוא ייראה במיטבו ובדיוק כמו שאתם רוצים. לפיכך, קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם למצוא את אנשי המקצוע הנכונים:

  1. הולכים על בטוח ובוחרים אנשי מקצוע מנוסים

הניסיון חשוב ביותר במקצועות כמו אדריכלות ועיצוב פנים. אדריכלים ומעצבים שהעין שלהם מאומנת מספיק, יכולים כבר לראות את התוצר הסופי בעיני רוחם. באפשרותם להגיד לכם איזה רעיון יעבוד יותר ואיזה פחות, בהתאם לדרישות שלכם. ככל שמדובר באנשי מקצוע מנוסים יותר, כך הם יוכלו להגיע יחד אתכם לתכנון הנכון במהירות רבה יותר.

  1. לא יודעים למי לפנות? אוספים המלצות

אחת הדרכם הבטוחות יותר למצוא אדריכל ומעצב פנים כלבבכם היא להיעזר באנשים שאתם מכירים. ראיתם עיצוב פנים מיוחד אצל חבר קרוב? שאלו מיהו מעצב הפנים שלו. התרשמתם מהמבנה הכללי של הבית של קרוב משפחה? בקשו פרטים לגבי האדריכל שעבד איתו. ככה תוכלו להגיע במהירות לאנשי מקצוע מובילים.

  1. מחיר הוגן

אדריכלים ומעצבי פנים מקצועיים פועלים אתכם בשקיפות מלאה בכל הנוגע למחיר. הם יציעו לכם הצעת מחיר מפורטת אשר כוללת את כל העבודות שהבית שלכם עומד לעבור. כך שלא יהיו לכם הפתעות בלתי רצויות במהלך העבודה.

  1. עמידה בלוח הזמנים

כאשר אתם מתכננים את הבית שלכם, אתם רוצים לדעת שהוא הולך לפי התכנית שלכם. אין לכם עניין בקבלני שיפוץ שמורחים את העבודה או באישור בנייה שרק הולך ומתעכב. אדריכל ומעצב פנים הם שני אנשי מקצוע שפועלים לפי התכנית. וגם אם נוצרות בעיות, הם דואגים לפתור אותן בשטח ולעדכן את הלקוח.

  1. מקצוענים קרובים לבית

אחד הדברים החשובים שאתם צריכים לשים לב אליו הוא שהאדריכל ומעצב הפנים עובדים באזור המגורים שלכם. אחרי הכול, אתם עומדים לעבוד אתם יחד במשך לא מעט זמן, וחשוב שהם יהיו זמינים אליכם בכל שלב, מבלי שיצטרכו לנסוע למרחקים ולגבות מכם מחיר נוסף על כך.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה