עמוד הבית » בית הקירור שהפך לבית חלומות, בניצוחו של אדריכל פנים שי דוד

בית הקירור שהפך לבית חלומות, בניצוחו של אדריכל פנים שי דוד

צילום אלעד גונן
יש משפט שאומר, משנה מקום משנה מזל אך במקרה של מתכנן ומעצב הפנים שי דוד משנה מקום משנה אותו לגמרי. מעצבי הפנים תמיד חולמים לקבל לידם חללים מעוררי השראה, כאלו שהדמיון שלהם יוכל לבוא לידי ביטוי בצורה מקסימלית, אך לעיתים החלל כל כך יוצא דופן שאי אפשר להתעלם ממנו.

כחלק משירותיי אני מייעץ ללקוחות לפני קניה. אני מגיע עם הלקוח לחלל וביחד איתו מבין אם הנכס יוכל להתאים לצרכים החדשים שלו״ מסביר דוד. ״בפרוייקט הזה באחד הקיבוצים בדרום, הגעתי לשני חללים שונים לגמרי שמתוכם הצטרכתי לבחור את הטוב ביותר. חלל אחד היה בעצם שטח אדמה שניתן היה לבצע בו הרחבה והשני היה בית קירור ששירת את הקיבוץ כולו. לאחר שהבנתי את צרכי הלקוח היה לי ברור שאנחנו בוחרים בבית הקירור!״

למה דווקא אותו? לא פשוט יותר לבנות על שטח אדמה?
״יש קסם במבנים קיימים שמשמרים בעיקר במקומות כאלה, הם מגיעים עם סיפור שאדמה לא תמיד מגיעה איתו. החלל עמד בפינה פשוט חלומית שהזכירה לי מאוד בניה של פעם.

בית הקירור צילום באדיבות שי דוד

ללקוחות שלי, שגרים בקיבוץ כבר שנים, יש חיבור עמוק עם המקום והרגשתי את זה בשיחה איתם. אני זוכר שהייתה לי ממש תחושה של בית בנווה צדק. הקירות בעובי 60 ס״מ, חלונות צרים וארוכים, התקרות הגבוהות, כל אלה פשוט גרמו לי להתאהב בחלל וידעתי שזה זה. בנוסף, בבחירה במבנה הקיים יכלנו להשיג את התוצאה האופטימלית עבורם וזה בסוף מה שהכריע״.

מה מייחד את הבית לדעתך?
״כחלק משיפוץ ועיצוב הבית, והיות ומדובר במבנה שהייעוד שלו לא למגורים נעזרתי בשירותי האדריכלות של חבריי הטובים חני ורז דהן שפעלו להסבת המבנה למגורים. ביחד הצלחנו ליצור בית שמשתמש גם במלוא החלל הפנימי ומביא לידי ביטוי את החלל החיצוני. הבית יושב על גבעה בגובה מטר, מה שמגיבה אותו מאוד מהבתים האחרים ומעניק להם נוף ייחודי. את הבית אפשר גם לראות כמעט מכל מקום ברדיוס הקרוב לו והאמת שזה עוד משהו שהקסים אותי בו.

היה חשוב ללקוח לקבל בית "רגוע" שאינו מנקר עיניים, בית שמכבד את הסביבה וחי איתה בהרמוניה וכך באמת קרה. אפילו את החצר הקדמית, השארנו חשופה לגמרי עם כר דשא לרווחת הקיבוץ ובחצר האחורית נעשה שימוש פרטי של בעלי הבית״.

צילום באדיבות שי דוד

תוכל לספר קצת על העיצוב הפנימי?
״הבית עצמו קיבל מראה בהיר עם נגיעות צבע חזקות. היות ומכל מקום בבית משקיפים לירוק שבחוץ, רציתי להשאיר אותו כמה שיותר נקי ומרגיע ובמקרה הזה השתמשתי בגווני חול ובנגרות שיוצרה במיוחד מעץ אלון. באמבטיות השתמשתי בבריקים לבנים ליצירת זרימה ונקיון שמצד אחד יראה מעוצב אך לא ינקר עיניים כפי שהלקוח ביקש. היות והחלל אפשר זאת, את המקלחונים פיצלתי לשלו ושלה.

צילום אלעד גונן

בסלון, בחרתי לעשות שימוש בצבעים החזקים ביותר. הנחתי שני שטיחים שאינם מחוברים יחד ליצירת עניין וחלל מוגדל. לצד השטיחים המודרניים, בחרתי להשאיר שטיח פרסי עתיק מהבית הקודם של הלקוח והנחתי אותו בחדר העבודה, שמשמש את בעלת הבית בעבודתה כפסיכולוגית.

כל המנורות בבית ומשחקי התאורה נועדו ליצור חלל חם יותר ומעניין, שמצד אחד מביא המון נוכחות ומצד שני נעלם בחלל. שילבתי מנורות חדשות וישנות שמדברות עם השטיחים ויוצרות הרמוניה בעיצוב הסופי״.

אדריכל שי דוד צילום טלי קנדל

רוצים לצפות בפרוייקטים נוספים של שי דוד היכנסו לאתר שלו: www.shaidavid.com

תגובה

הוספת תגובה

  • שילוב מקסים בין המקום והסיפור שלו לעיצוב מקצועי ויפיפיה.
    כל הכבוד שי. מרשים מאוד.