עמוד הבית » בלעדי : בראיון אישי בטי רוקאווי כוהנת עולם הדוגמנות "העיניים של התעשיה"

בלעדי : בראיון אישי בטי רוקאווי כוהנת עולם הדוגמנות "העיניים של התעשיה"

צילום באדיבות בטי רוקאווי
כוהנת ומייסדת עולם הדוגמנות בטי רוקאווי יוצאת מאסטר שף מדברת על החיבור הקולינרי מבית ילדותה וחישוב מסלול מחדש בתקופת הקורונה.

בפתח דלת ביתה של בטי רוקאווי, ניתן לחוש בשקט העוטף את ארסוף, כשמהעבר השני של מפתן הדלת מתקבלת הצצה אל תכולת הבית הססגוני והשמח, בדיוק כמו חייה של בטי. מהעבר האחד, שנים של עיסוק בעולם היופי, הססגוני והמושך, ומנגד כיום, הבחירה בעצמה, בשקט, שלווה, וכן העצמה נשית.

בטי רוקאווי ניצבת כעמוד התווך של ענף הדוגמנות בישראל, את ראשית דרכה החלה במגזין עולם האישה כעורכת מדור ביוטי "עבדתי בחדר קטנטנן, וחיפשתי בנות שהצטלמו לכתבות בעיתונים. זה היה אז תחום קטן ומצומצם". לאחר מכן, בשנת 1983 הקימה רוקאווי את הסוכנות הראשונה בארץ, וכיום היא חתומה על שמות רבים בתעשייה הכוללים את איילת זורר, שירז טל , יעל אבוקסיס, יעל בר זוהר, רונית אלקבץ ז"ל ועוד רבים וידועים.

במרוץ השנים זכתה בטי רוקאווי לכינויים רבים "הרנטגן של הדוגמניות", "העיניים של התעשייה". ולא בכדי. רוקאווי נחנה בכשרון ייחודי בגילוי פנים חדשות, "מדובר בשילוב מראה ואישיות" היא משתפת "ברגע שהיופי הפנימי ניכר, הוא מוקרן החוצה". כשרונה בלט גם בשנים עברו, הרבה לפני שהוא היה ברור לכל: "ב1987, הגיעו מסוכנות פורד לארץ לחפש נשים בעלות שיער כהה, ואני בחרתי ברונית אלקבץ" היא נזכרת ברונית, לבושה בחצאית הוואי וחזייה ירוקה, כששיערה שחור פחם ולפניה איפור גותי, שלימים הפכה להצלחה מסחררת בזכותה הגילוי שלה.

צילום באדיבות בטי רוקוואי

עשו לנו לייק בפייסבוק

היא גדלה בבית דתי בו גידלה את אחיותיה הקטנות, אך מושא חייה האמיתי היה טמון בהצלחה "הייתה לי בערה בגוף להצליח". כך פגשה אותה המשיכה לעולם היופי המסתמכת עבור רוקאווי בכוח העשייה: "בעולם הזה אתה יכול להרגיש חצי אלוהים, לראות את השינוי שהבנות עוברות לפני ואחריי תצוגות אופנה בפריז, ולדעת שלך יש חלק בזה". את הדוגמניות שגדלו בחיקה היא מציגה כבנות שלה, ובמשך השנים שימשה עבורן כאמא, פסיכולוגית וחברה: "נתתי להן קורת גג למרות הקושי בניהול חיים אישיים במקביל, זאת משום שהאמנתי שאני צריכה לפתוח את ליבי וביתי עבורן, יש סיבה שהן הגיעו דווקא אליי".

כמעט כמתוכנן בתסריט, בעת שמדברת על כך נשמעות דפיקות בדלת ואל החדר מצטרפות נערה ואמה המלווה אותה. ברכות ועדינות בטי מתשאלת את הנערה, היא שומרת על גובה עיניים ומשרה תחושת בטחון, המאששות את אמירותה קודם לכן, ללא מילים.

כיום היא מעניקה ייעוץ לדוגמניות וייעוץ משחק, אבל לא שואפת להפוך את זה למקצוע: "אני רוצה לקדם את עצמי, בסדנאות רוחניות, הרצאות, טיולים, למעשה לעטוף באהבה עצמית". בנוסף לכך היא סוללת את דרכה גם בכיוון חדש ומפתיע, בישול. לאחר שנים של עבודה בעולם הזוהר, בחרה רוקאווי בעצמה: "היו חסרים לי הטיפוח והדאגה האישית שלי, רציתי להיות עם עצמי, להכיר את בטי".

בימים אלו בטי משלבת את אהבתה לאירוח ואוכל במפגשי נשים אותנטים, אותם היא מתבלת עם סיפורים מרתקים מעולם הדוגמנות. "הקורונה יצרה מהפך בחיים שלנו, היינו במירוץ נגד הזמן ולפתע עצרנו" היא משתפת על חשיבות האירועים האינטימיים בעינייה בעיקר בתקופה זו "אנחנו יצורים שצריכים חיבוק, קרבה, אוכל ויין משובח בצירוף סיפורים מרתקים, זו השאיפה".