עמוד הבית » בלעדי : ראיון אישי, הפרוייקט החדש של אביבה אבידן שירים וסירים

בלעדי : ראיון אישי, הפרוייקט החדש של אביבה אבידן שירים וסירים

אביבה אבידן צילום צחי וזאנה
משבר הקורונה פגש את אביבה אבידן, כמו אמנים רבים, בהפתעה גמורה ואחריי שנים של הופעות וחרישת הארץ לאורכה ולרוחבה היא נותרה ללא עבודתה העיקרית, השירה. אך אבידן סירבה להיכנע מבלי להלחם ומתעקשת להתפרנס בכבוד, דווקא בתחום אחר.

היא נולדה בשם אביבה שמואלי, אי שם בשכונת הבכורים בירושליים, מילדותה ספגה ניחוחות שוק, טעמים גדושים בסיפורים, צפיפות, ואותנטיות ירושלמיות במיטבה. החיבור שלה לאומנות היצירה החל דווקא בכיוון ההפוך בבית הספר לאופנה בירושליים, אך בהמשך תשוקתה הגדולה למוזיקה הכריעה את הכף ואביבה מצאה את ייעודה.

עם גייוסה של אביבה לצבא, היא בחרה ללכת בנתיב המיועד עבורה בלהקה הצבאית בפיקוד דרום. ולאחר שיחרורה ובשיאה של מלחמת המפרץ, שירה "יהיה בסדר" הפך למטאור, והפך עבור אנשים רבים לקרן של אור אופטימית בתוך המצב הבטחוני הרעוע. הצלחתה הובילה אותה ליצור שירים נוספים, שהפכו לנכס צאן ברזל במדינה וביניהם: " "פרי גנך " "יהיה בסדר" "רגש מעורב", "כותל המזרח", "כמו סירה טרופה" "יהיה בסדר" ועוד רבים וטובים.

צילום דודי חסון

לאורך השנים הופיעה אביבה בכל פיסת קרקע אפשרית ברחבי הארץ, וכך הפכה את הזכות לשמח אנשים למשימת חייה. משימה שנקטעה בעקבות הקורונה: "כתוצאה מהמצב ומהשבתת ענף התרבות והבידור מצאתי את עצמי בחוסר מעש" אבידן מספרת, "הצורך לעשייה היה רב ולא יכלתי לשבת בחיבוק ידיים". מתוך המשבר מצאה אביבה פתרון דווקא באהבה אחרת בחייה, הבישול.

יחד עם בתה הקימו את המיזם "המטבח של אביבה", כשהתפריט מתבסס על אוכל בייתי וכשר בדיוק כפי שחוותה בבית ילדותה, ולאחר מכן העניקה לילדיה. "הניצוץ חזר לי לעיניים, הרגשתי שכאן זה המקום שלי, כמו שאמא שלי הייתה אומרת, מה שעושים באהבה יוצא טוב".

"בישול זו אהבת נפש עבורי" משתפת אביבה "ברגע שהתחלתי לבשל פרחתי, כשאנשים נהנים מהאוכל שלי זהו סיפוק שאין כמותו, וכמובן שזה גם נותן לי את האופציה להתפרנס בכבוד אפילו בתקופה זו". בתפריט של "המטבח של אביבה" תוכלו למצוא מטעמים הכוללים: כבד קצוץ, לחמה בעג'ין מאכל סורי, קציצות פרסה מסבתא רבא, מרק קובה סלק, מרק חמוסטה, ממולאים עלי גפן, קובה צמחונית עם פטריות ועוד.

צילום צחי זאנה

כמובן שמשימת חייה איננה נשכחה ממנה, ובין הסירים היא ממשיכה להופיעה בזום מול קהל, המתקבץ בבתים פרטיים לפי תקן תו סגול: "זה גורם לי לאושר, אינני יודעת מה צופן העתיד אבל כרגע אני עושה מה שאני אוהבת בדרכים המתאפשרות". ואכן, פרט לקורונה חוסר הידיעה כולל בתוכו את חוסר העכשוויות של זמרים ותיקים, "הנוער רוצה הכל מהיר וקליט, המוזיקה מספקת את האוזן לרגעים בודדים ולא נשארת לאורך זמן", כך אביבה כמו אמנים רבים מבינה שעליה להמציא עצמה מחדש ואולי הקורונה דווקא איפשרה לה לייצר את האריזה החדשה שנזדקקה לה.