עמוד הבית » בלעדי: מעבדת EVER LAB- העתיד כבר כאן

בלעדי: מעבדת EVER LAB- העתיד כבר כאן

צילום באדיבות מעבדה EVER LAB
"בעבר היינו מלקטים מזון כאשר היינו רעבים, אך כיום האוכל זמין בכל מקום. כתוצאה מכך הגוף נכנס לאזור נוחות ומנגנונים שונים בגוף נחים באופן תמידי"

כאשר סיגל שילוני, לשעבר מנכ"לית חטיבת תענוג והנאה בשטראוס, הרגישה שמשהו חסר לה בנפש בתוך כל תעשיית המזון היא הלכה לשיעורים אצל ד"ר גיל יוסף שחר מ"המרכז לרפואת הרמב"ם"- מרכז בו מלמדים על בריאות מנקודת מבטו של הרמב"ם המשתלב יחד עם המדע כיום. גם לימור שילוני החלה לחקור את עניין הבריאות ונחשפה לעולם מלא. שתי הגיסות, שבמקביל שינו את אורח חייהן בהיבטים של תזונה ופעילות גופנית, החליטו לשלב יחד ידיים ולהקים את מעבדת  EVER LAB – מעבדת בריאות וכושר.

איך מגיע הרעיון להקים מעבדה כזו?

"כשיצאתי מהשיעור הראשון ב"המרכז לרפואת הרמב"ם" הרגשתי שהרכיבו לי משקפיים עם ראייה חדשה על העולם. זכיתי לראות עולם אחר", סיגל מחייכת. "לימור ואני התחברנו יחד ורצינו להביא בשורת בריאות לישראל. נסענו ברחבי העולם והיינו בכנסים רבים. גילינו שהמדע עשה קפיצה גדולה מאוד בתחום מיטוב ביצועים ואופטימיזציה ברמה הפיזית והקוגניטיבית. המדע כיום מתעסק באיכות החיים- כיצד ניתן לשפר את החיים שאנו חיים ולגרום להם להיות איכותיים יותר. היחידה של נאס"א אחראית על אימון האסטרונאוטים והם הבחינו שלאחר שהאסטרונאוטים שוהים בחלל, העצמות שלהם הופכות להיות שבריריות ועדינות, כמו של אנשים מבוגרים, בעת חזרתם לכדור הארץ. לכן הם חיפשו ע"י מחקרים טכנולוגיה שתעזור להם להגיע לתוצאות בצורה מיטבית ובאמת נוצר פיתוח טכנולוגי שמונע את המצב הזה. במכון שלנו הטכנולוגיה הזו הומרה לשימוש עבור אנשים שמתעסקים בספורט מקצועי".

צילום באדיבות מעבדת EVER LAB

למה גורמת הטכנולוגיה מבחינה גופנית?

"הטכנולוגיה הזו גורמת לגוף להגיע למקסימום ביצועים במינימום זמן. מה שקורה הוא שמייצרים סטרס מבוקר בגוף, וכך מנגנוני הריפוי של הגוף מתחילים להגיב בהתאם ולטפל במערכות השונות".

למה יש צורך במעבדה שלכן?

"בני האדם רוצים בריאות אופטימלית שכוללת מבחינה פיזית בניית שרירים ועצב, שיפור המטבוליזם, חדות קוגניטיבית, יכולת לקבל החלטות במהירות, יכולת ראיה מרחבית, זריזות, והתחדשות והתאוששות ברמת התא. ככל שחולפות השנים אנחנו הופכים להיות יותר ויותר מנוונים. בעבר היינו מלקטים מזון כאשר היינו רעבים, אך כיום האוכל זמין בכל מקום. כתוצאה מכך הגוף נכנס לאזור נוחות ומנגנונים שונים בגוף נחים באופן תמידי. הסטרס שאנו גורמים לו במעבדה, גורם לגוף לא להתנוון עם הזמן ולשמור על יכולותיו וגמישותו".

צילום באדיבות מעבדת EVER LAB

למעבדה מגיעים אנשים שחווים בעיות שונות בגופם וספורטאים אך גם אנשים ללא צורך מסוים ומוגדר, מלבד הצורך לתחזק את הגוף ולשמור עליו. המכון כולל כמה אזורי טיפול: הספא שכולל סאונה אינפרה אדום המעלה את חום הגוף ומתחיל להפעיל את מנגנוני הריפוי שלו, סאונה שלא מחממת ונכנסים אליה לעשרים דקות בלבד כדי לשחרר סרטוניו במוח. ישנו גם חדר קור שבו יש טמפרטורה של (-85) מעלות צלזיוס- לחדר זה נכנסים רק עם הראש. הקור יוצר סטרס לגוף והדבר גורם לזרימת חמצן לדם, ללב, לריאות ולכליות. בנוסף קיים חדר מדיטציה. בחדר זה ישנו מכשיר שמסייע לאדם המשתמש בו להיכנס למצב של מדיטציה, הקשה לרובנו להתמסר לו. במצב זה המוח מחקה גלי שינה עמוקה וכך נוצרים תהליכי ניקוי בנפש ובגוף.

לאלו דברים יכול הטיפול אצלכן לסייע?

"הטכנולוגיה עוזרת לחיזוק המערכת החיסונית, להורדת מתחים, לשיפור השינה, לבניית כושר גופני אישי ולהאטת תהליכי הזדקנות. אנו יוצרים שילוב של פעילות גופנית וקוגניטיבית. חשוב שאנשים יבינו שהם צריכים לקחת אחריות ושליטה על בריאותם. אין צורך להגיע למצב של חולי כדי להבין שצריך לשמר ולחזק אותו. כפי שלוקחים רכב לטיפול ולתחזוקה, כך גם צריך להשקיע בגופנו".

צילום נעמה משיח כהן

לימור, כיצד את תופסת את המעבדה שלכן?

"המעבדה שלנו היא פרי יצירה של חדשנות. אנו מדגישות את הצורך לחיות חיים בריאים ולא לחכות למחלה כדי להיזכר בזה. זוהי בהחלט רפואה מונעת והמעבדה שלנו יוצרת בריאות אופטימלית".

הוספת תגובה

הוספת תגובה