עמוד הבית » בלעדי: ראיון אישי עם מעצב הפנים דוד שי, עיצוב במגע של קסם

בלעדי: ראיון אישי עם מעצב הפנים דוד שי, עיצוב במגע של קסם

שי דוד צילום רויטל פרץ
מאז ומעולם בערה בשי דוד אהבתו לעיצוב, הוא הוקיר יופי ושאף ליוקרה, שינן רהיטים ובחן חומרים בחנויות כמו ילד בחנות ממתקים.

לאורך השנים נגע דוד בעולם העיצוב לאורכו ולרוחבו, החל משיפוץ דירות, בתים פרטיים ופנטהאוסים ברחבי הארץ וכלה בעיצוב משרדים, סידור תערוכות, סידור ועיצוב חנויות ואף עיצוב מלון בוטיק ומסעדת שף, אולם דווקא החלום הבא שלו מעט רחוק מאור הזרקורים.

איך התפתח החיבור שלך לעולם העיצוב?

"מאז שאני זוכר את עצמי נמשכתי לעולם העיצוב, אולם את צעדיי הראשונים בתחום צעדתי בכלל בעולם האופנה, אי שם בגיל חמש עשרה. ככל שעבדתי בתחום אהבתי אליו רק התעצמה, אך יחד עם זאת הרגשתי שמשהו נוסף מרגש אותי. בשנה החמישית בעבודתי בבית האופנה הישראלי comme il faut, נגעתי בפעם הראשונה בעולם עיצוב הפנים ועיצבתי חנות בוטיק, כשהסתכלתי על המוצר המוגמר, הבנתי שהלב שלי במקום הנכון.

בעזרתו של חברי אלכס מייטליס, מצאתי את מקומי במותג רהיטי היוקרה קסטיאל. תחילה עולם הריהוט היה אתגר חדש עבורי, אך הייתי צמא לקבל את הכלים והמידע ואכן התחלתי את דרכי בשרטוטים ידניים ולאחר מכן בעיצוב מוצרים ורהיטים, עם הזמן עיצבתי גם תצוגות וחללים. לא חלף זמן רב עד שבחרתי בדים וחומרים לפרטים השונים, סידרתי את תצוגת החנות ובהמשך אף הרצתי בפני סטודנטים לעיצוב על קסטיאל בעצמי ושימשתי כמעצב הבית של המותג".

כיצד הגעת לעולם עיצוב הפנים מכאן, עד להקמת חברה משלך?

במקביל לעבודתי בקסטיאל התחלתי לעצב בתים ללקוחות, דבר שהוביל אותי למחשבה למה לא לעשות את זה לבד? מכאן צמחה עבורי ההחלטה להקים סטודיו לתכנון ועיצוב פנים – SHAI DAVID DESIGN. לא מדובר רק באדריכלות ועיצוב פנים אלא תפיסה עיצובית כוללת, אינני רוצה לסגור את עצמי בפניי נישות אחרות, האתגר הוא לגעת בדברים שלא עשיתי בעבר, בדיוק כאן ניצב הריגוש עבורי".

צילום רויטל פרץ
צילום עידן דלל

כיצד הקורונה השפיעה על עולם עיצוב הפנים?

"בעקבות הקורונה אנשים מכוונים לצבעים שמחים ושואפים לצבעוניות, זאת בניגוד לשנים קודמות שהדגש בריהוט הונח על ההיבט הפרקטי. היום לא מכוונים למוצר שיתיישן איתנו, זה לא לכל החיים, יש כאן דגש טרדני. ולכן יש ביקוש לרהיטים שלא היו פופולרים בעבר, כמו ספה כחולה, כסאות ורודים, רהיט צהוב. לקוחות רוצים דברים יותר קלים, פחות כבדים, זו תוצאה של שעות ארוכות בבית.

צילום אלעד גונן
צילום נדב פקט

בנוסף, העובדה כי עצמאיים רבים החלו לעבוד מהבית ונטשו את המשרדים המושכרים הביאה איתה ביקוש לחדרי עבודה וטיפולים בבתים. יש כאן דגש על יצירת אווירה נעימה בתוך חלל הבית לצורך בניית סביבת עבודה. לא רק עבור עצמאיים, אלא גם שכירים שהחלו לעבוד מהבית זקוקים למרחב עבודה שייספק עבורם משרד ביתי, מדובר בעיצוב חלל שכבר קיים אך למטרה אחרת".

מהן שאיפותך לעתיד? בעצם פרוייקט העיצוב הבא שאתה מכוון אליו?

"עיצבתי בעבר בתים, מסעדות ואף בית מלון, אך כעת אני שואף לעצב בית דיור מוגן , זה החלום. לדאבוני עיצוב דיור מוגן  צריך להידמות למלון בוטיק, לשדר לייף סטייל, ולא ליצור אווירה של בית חולים, עם חדרים נטולי צבע ויצירתיות. דווקא בנקודה הזו שהיא סוף החיים שלנו, יש ליצור חוויה ותחושות אחרות, אני לא הייתי רוצה להזדקן ככה, ולכן אני מאמין בלב שלם שאפשר להזדקן בצורה אחרת".

צילום עידן דלל

תגובות 2

הוספת תגובה