עמוד הבית » בלעדי: תרגול צ'י קונג בתקופת הקורונה לאיזון הגוף והנפש

בלעדי: תרגול צ'י קונג בתקופת הקורונה לאיזון הגוף והנפש

צילום Pixabay
הקורונה גרמה לאנשים רבים להסתגר בבית ולהימנע מהתקהלויות, אחד הענפים שנפגע מתוצאה מכך הוא חדרי הכושר. הפתרון לשמירה על הכושר הגיע בצורת אימונים אישיים בזום או אימוניים אישיים בפארק השכונתי, אבל היו גם כאלה שמצאו דרך להניע את הגוף בצורה יעילה ועדינה, ללא מאמץ וללא כאב, באמצעות תרגול צ'י קונג.

הצ'י קונג היא שיטת ריפוי סינית עתיקה המתאימה לכל גיל ואינה דורשת מאמץ. פירוש המילה צ'י הוא אנרגיה ופירוש המילה קונג הוא עבודה (ויש המפרשים גם תרגול). כלומר, תרגול של צ'י קונג הוא בעצם הנעה וזרימה של אנרגיה בגוף התורמת לריפוי מתוך איזון. ככל שהגוף שלנו יהיה יותר מאוזן אנרגטית, כך הוא יהיה יותר בריא. אפשר להסתכל על התרגול, כמעין רפואה מונעת המחזקת את הגוף ועוזרת לו להתמודד בקלות יותר עם מחלות.

זיוית קרגמן, מדריכת צ'י קונג ואומנויות לחימה סיניות רכות פנימיות, מעבירה שיעורים בזום לכל הגילאי והתוצאות ישאירו אתכם פעורי פה. בעלה של אחת המתאמנות שלי הוא ד"ר לגריאטריה ובעקבות תרגול הצ'י קונג של אשתו הוא שם לב כי התקפי האלרגיה וכאבי הגב שלה פסקו. הוא החל להמליץ על התרגול לכל מי שפגש.

במהלך התרגולים, מסבירה זיוית, אני מלמדת את המתאמנים למצוא את האיזון של הגוף, שם קל לנו לעמוד. שם קל לנו לזוז ואז גם בחיים, באופן כללי, קל לנו יותר. ברגע שמתחילים, מבינים מה המשמעות של כל תנועה וכל כיפוף, פשוט מתאהבים בתרגולים וזה בכלל לא משנה מה הגיל שלך הצ'י קונג מתאים לכולם.

צילום Pixabay

תרגול הצ'י קונג מתחלק לשלושה סוגים, כך שכל אחד יכול להתאים את סוג התרגול למצבו הגופני. ניתן לתרגל רק סוג אחד או לשלב בין הסוגים – העיקר הוא שתניעו את האנרגיה בגוף ותנשמו בצורה נכונה.

צ'י קונג בעמידה – מזכיר קצת תרגול יוגה היות והוא דורש מהמתאמן לעמוד בתנוחות שונות לפרקי זמן ממושכים.

צ'י קונג בתנועה- אם תצאו מוקדם בבוקר לטיול בפארק ותראו קבוצת אנשים עושה תנועות איטיות בתיאום מושלם, תדעו שהם מתרגלים צ'י קונג בתנועה. התרגול בתנועה מתבסס על סדרה של תנועות איטיות (ארוכות או קצרות) מלוות בתרגילי נשימה ומודעות לאיכות התנועה.

צ'י קונג בישיבה או שכיבה – מותאם לגילאים המבוגרים יותר, בהם קיים קושי בתזוזה, למשל אנשים המתניידים בהליכון או נעזרים בכסא גלגלים. התרגול בישיבה מתמקד בעיקר במודעות לנשימה והתמקדות במחשבה. כאשר בהשפעת המחשבה על הגוף, יוצרים ריפוי של מערכות שונות בגוף. לא סתם אומרים, מחשבה יוצרת מציאות.

תרגול הצ'י קונג מועיל הן בפן הריגשי, הן בפן הקוגנטיבי והן בפן הפיזי. לא פלא שרואים את תרגול צ'י קונג משפיע על מחלות רבות היות והוא מגייס את חוכמת הגוף לריפוי עצמי. התרגול הנעים, הרך והשקט אינו דורש מאמץ ולא פלא שיותר ויותר מסגרות לגיל הזהב מציעות חוגי צ'י קונג.

 

תגובה

הוספת תגובה