עמוד הבית » "בסטנד אפ אתה חייב להכניס את הקהל למצב שבו הוא נכנס לנעליך"

"בסטנד אפ אתה חייב להכניס את הקהל למצב שבו הוא נכנס לנעליך"

הסטנדאפיסט שוקי דוד, צילום: יפעת ורצ'יק
הקומיקאי והסטנדאפיסט שוקי דוד מראשל"צ, שמופיע שנים על הבמות בארץ עם מיטב הסטנדאפיסטים, יופיע ביום חמישי 11.5 באודיטוריום נאות שקמה בראשון לציון

מזה 18 שנה מופיע הקומיקאי והסטנדאפיסט שוקי דוד מראשון לציון על הבמות ברחבי הארץ עם מיטב הסטנדאפיסטים ובהם: ליטל שוורץ, שחר חסון, יעקב כהן ועוד, וסרטון הווידיאו של המערכון שלו "גן רוסי" זכה ליותר ממיליון צפיות תוך פחות מחודש והפך לאחד מהסרטונים החזקים ברשת.

לקראת המופע החדש שלו, שיתקיים ביום חמישי 11.5 בשעה 21:30 באודיטוריום נאות שקמה בראשון לציון, הוא מספר עם הומור קורע מצחוק מהם הדברים הכי ישראלים בעיניו. הוא מתחיל עם הדאודורנטים בסופרמרקט. "כשאתה בסופר אתה בודק דיאודורנט ולוקח את החדש מהסוף. מה שאתה לא יודע זה שהחבר'ה מהטואלטיקה כבר מכירים את הישראלים ולכן שמים את הריקים מקדימה וגם מאחורה את הריקים. בכל מקרה, אין דאודורנטים מלאים – לא מקדימה ולא מאחורה".

ומה לגבי חופשות בבתי מלון בארץ?
"תמיד לפני שאתה עוזב את החדר שלך בבית המלון אתה הופך להוצאה לפועל: לוקח את כל הסבונים, שמפואים קטנים וכובעי שקית לשיער שלא יילך לך הפן חס וחלילה. גם אם אין לך שיער אתה לוקח את השקית לראש. חוץ מזה, כל המפסקים של האורות בחדר בבית המלון נמצאים באותו מקום. אתה בודק את כולם, ואז אתה שומע: "מי כיבה את האור באמבטיה בחדר השני?".

כמובן אי אפשר בלי לעשות על האש ביום העצמאות. "תמיד יש את אלה שחסר להם משהו – זה שלידך בא אליך כל שנייה ומבקש: "גבר, יש קצת פחמים?", "גבר, יש לך מדליקל?", "גבר, אפשר את הנפנף?".
אתה כבר בעצבים ואומר לו: "יאאללה שלך, אח שלי. סע לפיצוציה ותקנה מה שאתה צריך, בחייך!". והוא עונה לך: "צודק, גבר. מצטער. יש לך רכב?".

הוא מוסיף: "למה כשעושים על האש תמיד יש שלושה סוגים של אנשים: אלה שאוכלים, אלה שעל המנגל ואלה שמקשרים ביניהם. "דודה רחל שואלת אם הסטייק שלה כבר מוכן? אהה, 5 דקות? אין בעיה". חוזר לדודה רחל ואומר לה: "רחל, בעוד חמש דקות הסטייק מוכן!!". בת'כלס הכי ישראלי ואף אחד לא יודה בזה, כך הוא אומר, זה שאתה טס לאילת ותמיד לפני שממריאים אתה בודק את הכנפיים ואת הפרופלור של המטוס. זאת טראומה מהמטוסים של ישראייר וארקיע של פעם, שהיו להם פרופלורים שתמיד היו נראים כמו מאווררי תקרה מעלי אקספרס. תמיד אתה שואל את עצמך: "איך לעזאזל הדבר הזה מרים אותנו לאוויר?".

שוקי דוד עם ליטל שוורץ, צילום: פרטי

שוקי: "בתור של עשרה מוצרים בסופר עומד מישהו לפניך עם עגלה עמוסה בירקות, גבינות ומוצרי טואלטיקה, לפחות 682 מוצרים. אם תתווכח איתו ותגיד לו: "יש לך רק פה 14 שקיות של מלפפונים, עגבניות, גזר, גמבה וחסה!". הוא יגיד לך בתגובה: "נו, ירקות". ולסיום, דבר הכי ישראלי שמפריע לשוקי הוא שכשנוסעים בנתיב השמאלי בכביש 6 רכב מאותת לך ומנסה להיכנס לנתיב שלך מצד ימין. אתה בתגובה פשוט לוחץ על הגז".

הוא למד משחק אצל ששי סמוכה בבית הספר למשחק של יורם לווינשטיין. לעולם הטלוויזיה בתפקיד משמעותי נחשף לראשונה כשכיכב בתפקיד שוקי סימקה ("שוקי העוזר מדי") בסדרה הפופולרית "הקלמרים" ששודרה במשך שמונה עונות בהוט ובה הופיעו, בין היתר, אודי ואביעד ויניב ביטון, "מסתבר שהתפקיד נתפר לי במיוחד עליי בידי כותב הסדרה אבי בלקין. התפקיד היה באמת הדמות שלי במציאות, והיא  הייתה הצלחה גדולה כל כך, כולל בחירת שחקן אורח אהוב על ידי צוות השחקנים".

בהמשך הוא השתתף בסדרה "חברות" של ליטל שוורץ, שאיתה הוא מופיע מזה תשע שנים כמופע פותח של 20 דקות. בימים אלו הוא משחק בסדרה "גדול עלינו" לצד שלישיית "מה קשור", שהחלה להיות משודרת לאחרונה בהוט ובערוץ zoom ובה הוא משחק דמות של הבעל עמיקם "הקמצן מדי".

בימים אלו מופיע שוקי דוד בפני ארגונים גדולים כמו: משטרת ישראל, קופות החולים, משרד הבריאות, משרד הביטחון, מכבי דנט, ארגון הקבלנים, אוניברסיטת תל אביב, ארגון המורים העל יסודי, חברות הייטק, במגזר הפרטי והציבורי ועוד.

כל מי שראה את שוקי מופיע לא יכול להתעלם מכך שעל הבמה נראה כאילו יש מעליו הילה. הוא לא מתאמץ להצחיק ונראה שונה לגמרי מתבנית הסטנד אפ המוכרת. הקהל שמגיע להופעותיו נהנה ממה שהוא מכנה: הומור אופי. הוא מקפיד על הומור שנון ואיכותי, וגאה בכך שההומור שלו גורם לקהל לחשוב, להפעיל את המוח ובעקבות זאת לא להציץ בטלפון הסלולרי.

שוקי: "במופעים שלי אני מפעיל את החושים של הקהל, וככל שהחושים פועלים יותר כך הקהל לגמרי איתך. בסטנד אפ אתה חייב להכניס את הקהל למצב שבו הוא נכנס לנעליך. הקהל לא צריך להיות כמוני נשוי לאישה ממוצא אוקראיני כדי להבין כמה אני סובל. האוכל שלה לא טעים, כל המקרר שלנו מכוסה במגנטים של מסעדות, האפליקציה 'תן ביס' בשלוף ויש לי אפילו שליח פרטי של וולט. אם אתה מכניס נכון את הקהל לסיטואציה שבה אתה מדבר, הפאנץ שלך יכול להיות 60 אחוז והוא יהיה הרבה יותר מצחיק מפאנץ 'עומד' (סתם פאנץ' שאין לו קשר לכלום) של 90 אחוז".

הסטנדאפיסט שוקי דוד, צילום: יפעת ורצ'יק

הוא מספר על קו התפר שבין הצחוק לבכי שבינו הוא מתמרן עם המערכונים וההומור שלו. "אשתי הכי מפרגנת לי בעולם, לוקחת בקלות את הבדיחות שלי עליה וגאה על כך שכתבה בעצמה חלק מהבדיחות במופע שלי". לדבריו, המופע שלו קיבל צביון בוגר ומצחיק הרבה יותר מאז שהתחתן, וככל שנולדו לו ולאשתו שני ילדים, כך חייו הפכו 'קשים יותר' וביחס הפוך המופע נעשה מצחיק יותר. "ככל שהמצב נעשה גרוע ועצוב יותר, התקדמתי בחיים. המופע קיבל את צורתו הסופית שלו אחרי אישה שלא מבשלת, שני ילדים, כלב ששונא אותי ושני אוגרים. קודם כל, ליתר ביטחון, כדי שהמצב לא יידרדר, עוד קשרתי לכולם את החצוצרות. כרגע סגרתי את הבאסטה. זו ההתבגרות שלי כאומן, כולל הרבה קטעים שמתווספים למופע שהופך למצחיק יותר".

למרות השנינות הרבה וההומור המושחז שלו שהפכו לסימן ההיכר שלו במופעיו, נאלץ שוקי להתמודד במהלך השנים עם מקרים לא פשוטים: מות אביו לפני 21 שנה בסלון המשפחתי, ניסיון של אחיו להתאבד לפני 30 שנה לאחר שסבל מקוליטיס ("הייתי נער וראיתי את אחי שוכב בשלולית של דם. במשך שנים ישבה התמונה הזאת אצלי בראש") וניסיון לפגיעה מינית שעבר לפני 22 שנה.

המערכון "גן רוסי" בכיכובו של שוקי דוד:
https://www.youtube.com/watch?v=eS25nASjJqE

קישור לרכישת כרטיסים למופע של שוקי דוד:
https://www.goshow.co.il/show/13593/38426

מאת יהורם גלילי