עמוד הבית » ברוכה הבאה לג'ונגל

ברוכה הבאה לג'ונגל

צילום: pexels
לא מזמן נתבקשתי על ידי אשת מקצוע מיוחדת, שהיא גם חברה טובה, לחוות את דעתי על תופעת הגברים שמדברים עם נשים ישר על סקס, בלי ממש להכיר אותן. היא סיפרה לי שהרבה נשים שהכירה פנו אליה לגבי התופעה הזאת מכיוון שהן נבהלו, הרגישו לא בנוח ומושפלות ב'חוויה' הזאת, ופירשו זאת כפגיעה בכבודן. הצגתי בפניה את השקפת עולמי בשני כללי יסוד הקשורים לכל אישה באשר היא הנמצאת בעולם ההיכרויות על פני כדור הארץ.

עולם ההיכרויות הוא סוג של ג'ונגל, ועל כל אישה שחדשה בעולם הזה, בדרך כלל מדובר בגרושות טריות, להבין מה היא המציאות כיום ומה הם 'חוקי הג'ונגל'. אז כן, יש המון גברים בחוץ שמחפשים רק סקס. אני לא כותב זאת ממקום של ביקורת אלא משקף מציאות. כי יש גם המון נשים שמחפשות סקס בחוץ. אך לרוב, אלו הגברים שבדרך כלל מפנים את השיחות לכיוון של הסקס כבר בשלב הראשוני של השיחה. במציאות של המון גברים שרק מחפשים סקס בחוץ, ישנם שני כללי ברזל שעל כל אישה להבין ולהכיר.

כלל ראשון: עלייך להכיר את המציאות בחוץ. להבין שהמצב של פניות למטרות מין או חתירה למין במהלך השיחה מצד הגברים אינו דבר שצריך להיבהל ממנו. המצב הזה הוא המצב הקיים, לא כל מה שקיים הוא בהכרח טוב, לפחות לא עבור כולם, אך הבנת הקיים מוריד מאתנו את רף הבהלה.

צילום: pexels

זה כמו שתלכי לג'ונגל ותראי שם פינגווינים, שאת מבינה שזה לא המצב הנורמאלי לג'ונגל. למדנו שבג'ונגל יש אריות, דובים, פילים, ונמרים. כשילד קטן ייכנס לג'ונגל, הוא יכול לטעות שמדובר בעוד גן ציבורי שיתכן שמכיל מתקני שעשועים, הוא רואה עצים, דשא, פרחים, טבע, המזכירים את גן השעשועים השכונתי. הילד במסעו בג'ונגל, עלול להיתקל פתאום באריה או דוב, הדבר יגרום לו לתמיהה רבה, כי הרי בגן השעשועים שליד הבית שלו אין חיות כאלה. כשיבוא לשאול לפשר העניין, נסביר לו בתור מבוגרים בעלי הניסיון: "לא חמודי, אינך נמצא בפארק שעשועים, ביקרת בג'ונגל, בג'ונגל יש חיות טורפות, אך יש גם חיות חמודות, בג'ונגל יש פירות טובים אך יש גם פירות רעילים שאסור לגעת בהם".

צילום:pexels

אותן נשים שעושות את צעדיהן הראשונים בעולם ההיכרויות הכולל את המדיה, אינן מכירות עדיין היטב את הג'ונגל הזה של עולם הדייטים, ועליהן ללמוד על התופעה, בחוויות אישיות שלהן, או בחוויות של אחרים בבחינת "להקדים תרופה למכה". לג'ונגל יש כללים, חלקם כללי הישרדות, חלקם כללי ניווט ורק כך אפשר לשרוד אותו בהצלחה. אך לפני שבכלל לומדים את כללי הג'ונגל, אנחנו צריכים לשאול את עצמינו מה בכלל אנחנו מחפשים שם, וכאן מגיע הכלל הבא.

כלל שני: בתור אישה עלייך להגדיר לעצמך מה את מחפשת! ואני חייב לומר שזה לא תמיד ברור לכולן.

האם אני מחפשת משהו קליל? האם אני מחפשת בן זוג? חתונה? נישואים שניים? אני מחפשת סקס? אני מחפשת סקס קבוע או חד פעמי? אני מחפשת מגע אבל לא יחסי מין מלאים? אני לא מחפשת סקס בכלל? אני רוצה זמן היכרות ראשוני ואולי אחרי זה אני מחפשת סקס? אני מחפשת אהבה? ידיד נפש? שיחות עומק?

צילום: pexels

מה אני מחפשת??? האם אני בכלל יודעת מה אני רוצה? אולי אני רוצה ופתוחה לחלק מהדברים? לא תמיד נשים כנות עם עצמן, לא תמיד נשים מספיק אמיצות כדי להביע מה הן רוצות. יש כאלה שכביכול רוצות דבר מסוים ומוצאות את עצמן בסיטואציה אחרת לגמרי ממה שהן כיוונו בהתחלה מכיוון שהאלמנטים של ההתאהבות והמשיכה חזקים מהן, חזקים מכולנו. בסופו של דבר רצונותינו כבני אדם לגבי המין השני בעולם ההיכרויות הם עניין אינדיבידואלי לחלוטין ואף פרמטר משתנה!

כשמנסים עד כמה שאפשר למקד מה בעצם רוצים, ומכירים את מבנה הג'ונגל וכללי המשחק שלו, לא נבהלים מההתרחשויות שבו. דובים, זאבים, אריות ונמרים, הן חיות שמפחידות אותי ואני יודעת איך להתרחק מהן או מה לעשות כשהן מופיעות. לפעמים צריך להוציא רובה ולירות באוויר, ובפעמים קיצוניים יותר נדרשת פגיעה ישירה. מותר לי להגיד: "לא מתאים לי! תתרחקו ממני", או פשוט "לקום ולברוח".

במקביל, כן נחפש כנראה להינות בג'ונגל מהארנבים השפנים, הצביים והאיילים, התוכים והטווסים הססגוניים, ושאר בעלי החיים שגורמים לנו לתחושה נעימה. למרות שהזאבים, הנמרים, והאריות, טורפים בדרך כלל את החיות הטובות, אך עדיין יש חיות טובות בג'ונגל, שלמרות שהן אולי מוסתרות רוב הזמן, צריך ואפשר למצוא אותן. את המציאות צריך להכיר למרות שהיא קשה, רק כך אתה ממקסם את הסיכויים שלך לא להיפגע ולהיבהל.

צילום: pexels

אסיים בתובנה חשובה מאד. גבר בכללותו הוא לא אדם רע, לפחות רוב הגברים אינם 'רעים' או נצלנים, למרות שלא נתכחש לעובדה שישנם כאלה (וזה אמור גם לגבי נשים כמובן), צריך מאד להיזהר מעונש קולקטיבי כלפי בני המין השני, גבר או אישה, כזה שעושים לפעמים בגן הילדים או בבית הספר, שילדים מקבלים עונש בגלל שני ילדים שובבים שהגננת או המורה לא עלו עליהם, הכולל בתוכו גם את הילדים הטובים ה'חפים מפשע'. במקרה של חוויות שליליות של נשים עם גברים, גם הגברים הטובים עלולים להפסיד, בכך שהם לא יכירו נשים איכותיות וגם הנשים עצמן יכולות לאבד את ההזדמנות להיות מאושרות מזוגיות מוצלחת בגלל שחלקן נקט 'עונש קולקטיבי' כלפי הגברים כולם.